HOTEL Z POMYSŁEM ROKU

SASKI Kraków, CURIO COLLECTION BY HILTON

„Trudno stworzyć w Krakowie hotel, który wyróżni się na tle oryginalnych, butikowych obiektów działających od lat w tym mieście. Twórcom Saskiego się to jednak udało”, „Odnowiony z dbałością o detale, ze smaczkami sprzed lat, stanowić będzie ponownie perfekcyjną propozycję dla wyrafinowanych gości Krakowa”, „Niezwykle wymagająca inwestycja, w wyniku której powstało miejsce szczególne dla Krakowa i nie tylko” – Saski, Curio Collection by Hilton został zwycięzcą XVI edycji konkursu na Hotel z Pomysłem Roku w głosowaniu ponad 30-osobowego profesjonalnego jury.

Obecna edycja konkursu na Hotel z Pomysłem Roku została zdominowana przez krakowskie hotele. W pierwszej trójce znalazły się też otwarty pod koniec 2021 r. w byłej fabryce Polmosu Mercure Fabryczna City – „Świetnie zaplanowany hotel wkomponowany w odświeżoną część miasta.

iły nowe minicentrum Krakowa”, oraz oddany po dwuletnim generalnym remoncie, zarządzany obecnie przez Dobry Hotel, H15 Hotel Francuski – „Jeden z najciekawszych punktów na mapie hotelarskiej Krakowa, idący konsekwentnie wytyczoną drogą jakości, innowacyjności i klasy”.

Ale w czołówce znalazły się też obiekty z innych miast i z różnymi pomysłami na siebie – od „ziołowego” (Herbal Hotel) i pałacowego (Altus Hotel), obydwa w centrum Wrocławia, przez ekologiczny w centrum Katowic (Mercure) czy „dzielnicowy” z wnętrzami inspirowanymi poszczególnymi zakątkami Warszawy (Royal Tulip Apartments) po wellbeingowy (Belmonte w Krynicy-Zdroju) czy „włókienniczy”, wpleciony w klimat poprzemysłowej Łodzi (The Loom).

Jak widać, pomysłów inwestorom nie brakuje, a polskie hotelarstwo, jeśli chodzi o jego jakość, cały czas ma się bardzo dobrze. Ideą konkursu Hotel z Pomysłem organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r. jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kierują się członkowie jury, jest POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym.

Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. A 32-osobowe jury Hotelu z Pomysłem to najbardziej profesjonalne grono w branży wśród wszystkich konkursów hotelarskich w Polsce. Składa się z najlepszych architektów, projektantów wnętrz, wykonawców, doradców hotelowych, przedstawicieli organizacji branżowych, sieci i operatorów oraz ekspertów z poszczególnych obszarów hotelarstwa.

Dzięki zwycięstwu w XVI edycji konkursu na Hotel z Pomysłem Saski, Curio Collection by Hilton dołącza do elitarnego grona najlepszych polskich hoteli, które wygrywały wcześniejsze edycje, jak m.in. warszawskie NYX Hotel, Renaissance Airport, Moxy, Indigo Warszawa i Kraków, Hilton Gdańsk, Andel’s Łódź i Kraków, Puro Wrocław i Gdańsk, Radisson Blu Resort Świnoujście, Cukrownia Żnin, Narvil, Krasicki, Arłamów.

Zapraszamy do zgłaszania swoich hoteli i obiektów hotelarskich do kolejnej edycji, która rusza z początkiem marca, zgłoszenia przyjmowane są do końca października, a wyniki głosowania jury ogłoszone zostaną w styczniowym wydaniu „Hotelarza” 2024 r.

1. MIEJSCE

SASKI, CURIO COLLECTION by Hilton , Kraków Nowa wizytówka hotelarska Krakowa

Pierwszy w Polsce hotel pod marką Curio Collection by Hilton, otwarty w połączonych kamienicach koło Rynku Głównego po kilkuletnim gruntownym remoncie, który przywrócił mu dawny blask z XIX wieku, gdy hotel Saski był salonem kulturalnym Krakowa.

„Niezwykle wymagająca inwestycja, w wyniku której powstało miejsce szczególne dla Krakowa i nie tylko. Wyróżnienie za elegancję i wyjątkowy wystrój nawiązujący do bogatej kulturalnej i muzycznej tradycji miejsca” – Dorota Malinowska, Pro Value. „Wyraziste, wyrafinowane wnętrza są świetnym przypieczętowaniem długiej historii obiektu hotelowego, która aż kipi od wydarzeń kulturowych, jakie miały w nim miejsce. Szlachetne, soczyste i kolorowe, wspaniale, że są współczesną interpretacją długiej historii miejsca, nie udając i nie tworząc ciężkiej, niestrawnej, historyzującej scenografii” – Anna Król, CKK Architekci. „Renowacja rzeczywiście tchnęła drugie życie w ten hotel. Nie ma tutaj próby taniego naśladownictwa epoki, ale nawiązanie do niej” – Arkadiusz Dawidowski, Europejska Fundacja Spa.

„Projekt pokazujący, że nawet hotel będący częścią tak dużej korporacji może być też integralną częścią historycznego miasta, respektującą tradycje, zwyczaje i sposób bycia krakowian. Design, obsługa i kulinaria przywodzą na myśl złote lata XIX wieku Krakowa. Wyjątkowa sala balowa przenosi w czasie” – Wojciech Białecki, Hotel Life. „Słusznie zdecydowano się przypomnieć tradycje hotelu Saskiego jako miejsca koncertów i balów. Pomysł oparto na »muzycznych« fotokompozycjach światowej sławy fotografa Ryszarda Horowitza. Także meble nawiązujące formą do instrumentów muzycznych. Czy zabytkowa sala balowa z freskami i ogromnymi mosiężnymi żyrandolami zdobionymi kryształami Swarovskiego spowoduje powrót do wielkich balów? Nie ulega wątpliwości, że miasto wzbogaciło się o nowe, oryginalne venue”. – Bartłomiej Walas, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii. „Wyjątkowa historia miejsca, lokalizacja i charakter obiektu oraz dobór marki sprawiają, że w mieście pojawił się nowy gracz, który stanowić będzie pierwszy wybór dla gości najwyższego szczebla odwiedzających Kraków” – Wojciech Liszka, Z-Factor.

„Konsekwencja i determinacja w doprowadzeniu do dzisiejszego stanu zabytkowego budynku jest nieprawdopodobna. Historia muzyki zaszyta we wnętrzach przypomina o koncertach i historii całego obiektu” – Rafał Abramczyk, hotelAG. „Nowy rozdział w długiej historii Saskiego już jako hotelu pięciogwiazdkowego. Inwestor i projektanci nie zapomnieli o bogatej tradycji miejsca. Nawiązania do muzyki znajdziemy na każdym kroku w wystroju i wyposażeniu” – Karol Weber, enjoyyourstay.pl. „Lubię tę estetykę wnętrz odrestaurowanych z dbałością o detal. Jeśli ta lokalizacja w Krakowie, to właśnie ten styl. Motywy muzyczne, rzeźby, zdjęcia Ryszarda Horowitza – wszystko to nadaje hotelowi wyjątkowy, autentyczny charakter” – Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP. „Starannie oddano ducha dawnych czasów, czyli powiązano tradycje muzyczne i kulturalne, a muzyka stała się tematem przewodnim, który jest konsekwentnie wykorzystany. Doceniam, że tak starannie połączono przeszłość ze współczesnością” – Violetta Hamerska, Etirez. „Wystrój wnętrz, design i elegancja jak z epoki art déco. Kanciaste fotele ubrane w stonowaną zieleń i brąz, złocone lustra, detale, luksusowa mozaika na podłodze” – Agata Frątczak, Madama.

Podsumowując: „Pięknie odrestaurowany hotel, wysoka jakość wykończenia i wyposażenia połączona z dbałością o szczegóły i historią obiektu. Elegancja w klasycznym i nowoczesnym wydaniu” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Przepiękna staranna rewitalizacja, perfekcyjna lokalizacja, sztuka we wnętrzach” – Radosław Altheim, Q Hotel „Za klasyczny styl art déco i historię w hotelu” – Krzysztof Szadurski, wiceprezes IGHP. „Trudno stworzyć w Krakowie hotel, który wyróżni się na tle oryginalnych, butikowych obiektów działających od lat w tym mieście. Twórcom Saskiego się to jednak udało. Zaprojektowane z pietyzmem wnętrza zachwycają historycznymi detalami, a zdjęcia Ryszarda Horowitza dopełniają charakteru tego wyjątkowego hotelu, który z miejsca stał się jedną z hotelarskich wizytówek Krakowa” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. „Każda dobra rewitalizacja historycznego obiektu zasługuje na zauważenie. A Saski to legenda. Odnowiony z dbałością o detale, ze smaczkami sprzed lat, stanowić będzie ponownie perfekcyjną propozycję dla wyrafinowanych gości Krakowa” – Tomasz Pieniążek, wiceprezes IGHP, MuMotive Group.



2. MIEJSCE

MERCURE FABRYCZNA CITY, Kraków
Doskonały przykład udanej rewitalizacji

Otwarty w zrewitalizowanych budynkach po Państwowej Wytwórni Wódek Polmos z loftowymi wnętrzami inspirowanymi historią miejsca – np. artystycznie wykorzystanymi motywami butelek, chmielu, jęczmienia i łodyg ziemniaków na ścianach pokoi czy odnowioną kadzią w lobby, restauracją Destilo i z dużym kompleksem konferencyjnym. Stanowi część projektu Fabryczna 13 m.in. z kilkoma restauracjami tematycznymi i Muzeum Fabryki Wódki.

„Za poszanowanie tkanki istniejącej” – Adam Walczak, AGK Architekci. „Piekielnie trudne zadanie rewitalizacji zabytkowych wnętrz i wpasowanie w tkankę fabryczną hotelu. Efekt – hotel doskonale wpisujący się w charakter całego kompleksu zarówno swoimi loftowymi wnętrzami, jak i funkcjami” – Rafał Abramczyk, hotelAG. „Na każdym kroku nawiązuje do swojej historii, tworząc niepowtarzalny styl i klimat. Przykład szanowania historii i tworzenia w jej poszanowaniu nowego etapu. Usługi kompletne, osadzone w niepowtarzanych wnętrzach. Ciekawy przykład nadawania nowego życia tkance pozornie skazanej na unicestwienie” – Ireneusz Dudek, Hotel Inwest.


„Doskonały przykład udanej rewitalizacji zabytkowego obiektu z funkcją hotelową, nowoczesne i komfortowe wnętrza wykonane ze smakiem i elegancją, ciepłe akcenty i kolory wyśmienicie wpisują się w loftowy design” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Już foyer wita gości złotem, miedzią, czerwoną cegłą i geometryczną mozaiką. Podwieszone elementy w strzelistym pomieszczeniu świetnie współgrają z kulistymi lampami zwisającymi na różnych wysokościach. Trafnym pomysłem jest pozostawienie czerwonej cegły w niektórych punktach wnętrz” – Agata Frątczak, Madama. „Rewitalizacja wnętrz byłej wytwórni wódek i jej twórcze rozwinięcie powoduje, że obiekt jest ciekawy, barwny i kojarzony z konkretnym produktem, ale na szczęście pomysłu nie zabija dosłowność, która często w podobnych przypadkach bywa prymitywnie i zbyt wprost zademonstrowana” – Anna Król, CKK Architekci.

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *