Ten rok będzie trudniejszy

Rozmowa z Lucjanem Karasiewiczem, prezesem sieci hoteli Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej NAT

Sieć ośrodków wypoczynkowych Nadwiślańskiej Agencji Turystycznej w połowie ubiegłej dekady zdecydowała się na kategoryzację części swoich obiektów. Obecnie działa w niej 10 hoteli i siedem ośrodków wypoczynkowych w górach, nad morzem i w woj. warmińsko-mazurskim plus obiekt apartamentowy. Czy ten etap został już zakończony, czy też planowana jest kategoryzacja kolejnych obiektów?

Nie zamykamy się na kategoryzację kolejnych obiektów hotelarskich w przyszłości. Najbardziej zależy nam na ciągłym podnoszeniu standardu bez względu na to, czy mówimy o hotelu, ośrodku wypoczynkowym czy apartamentowym.

Co decydowało o tym, że dany obiekt został wprowadzany pod kategorię hotelu, a inny pozostawał obiektem wypoczynkowym?

Prawdę mówiąc, wszystko zależy od uwarunkowań ekonomicznych i od tego, czy rozwój danej inwestycji się z czasem zwróci. Obiekty przez nas kategoryzowane przechodzą wcześniej wiele działań modernizacyjnych i optymalizacyjnych. Aby obiekt można było nazwać hotelem, musi on spełniać wymagane przez ustawę kategoryzacyjną kryteria i normy. Goście wybierający wypoczynek w hotelu, a nie ośrodku wczasowym siłą rzeczy oczekują nieco wyższego standardu. W związku z tym niektóre nasze obiekty, ze względu np. na powierzchnię pokoi, musiałyby ulec całkowitej przebudowie.

A czy wpływ na to miała też lokalizacja, jeśli chodzi o miejscowość?

Lokalizacja sama w sobie ma znaczenie, jednak w naszym przypadku nie grała większej roli. Wszystkie nasze hotele i ośrodki wypoczynkowe mogą pochwalić się świetną lokalizacją. W naszym przypadku o zmianie kategorii obiektów hotelowych decyduje w głównej mierze strategia firmy, która określa kolejność modernizacji, remontów i inwestycji.

Czym, jeśli w ogóle, różni się zarządzanie skategoryzowanymi hotelami od zarządzania ośrodkami wypoczynkowymi? Więcej jest różnic czy podobieństw?

Zdecydowanie więcej jest podobieństw. Zależy nam, by jakość obsługi wszędzie była na jak najwyższym poziomie bez względu na kategoryzację obiektu. Staramy się zapewnić taki sam standard zarówno w naszych hotelach, jak i ośrodkach wypoczynkowych. Jedyną różnicą, jaką można znaleźć, jest poziom wyposażenia. Ze względu na wymagania hotele wyróżniają się lepszą jakością ume

[...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *