Sieć Marriott International podpisywała w ubiegłym roku średnio dwie umowy dziennie. Na koniec roku podpisano 726 umów o zarządzanie i franczyzę, co stanowi wzrost o 21 procent w stosunku do roku 2021 - poinformowano podczas Americas Lodging Investment Summit w Los Angeles.
Ważnym elementem rozwoju sieci w ubiegłym roku były konwersje istniejących obiektów, na które złożyło się 20 500 pokoi, czyli około 20 procent umów podpisanych w ciągu roku. Połowa nowych kontraktów została podpisana na rynkach międzynarodowych, w tym kluczowych dla wzrostu, jak Indie, Arabia Saudyjska, Meksyk i Karaiby.
W ciągu roku Marriott zwiększył się o 394 nowe obiekty, posiadające ponad 65 000 pokoi, co zwiększyło bazę pokoi o 4,4 procent. Wyłączając wpływ wyjścia firmy z Rosji, wskaźnik obiektów które opuściły sieć wyniósł 0,8 proc.
Na koniec 2022 roku portfolio Marriott składało się z prawie 8 300 obiektów posiadających 1,5 miliona pokoi w 138 krajach i terytoriach zależnych.
-Biorąc pod uwagę atrakcyjność naszego portfolio globalnych marek, najwyżej oceniany program lojalnościowy Marriott Bonvoy, dynamikę konwersji i zaangażowanie w innowacje, cieszymy się, że możemy nadal pomagać w rozwoju branży turystycznej - skomentował Anthony Capuano, dyrektor generalny Marriott.
Dodaj komentarz