Accor z nową strukturą organizacji marek   ŚWIAT

Accor rozpoczyna wdrażanie nowej struktury organizacyjnej marek, a cały proces obejmie pierwszy kwartał 2023 roku. Działalność grupy Accor opierać się będzie na dwóch działach: Premium, Midscale & Economy oraz Luxury & Lifestyle.

Patrick Mendes, CEO Europe & North Africa marek Premium, Midscale & Economy. ©: Accor, Sandrine Roudeix

Zmiana ma pozwolić grupie przyspieszyć rozwój i sprawniej reagować na zmiany rynkowe, by zapewnić możliwie najwyższy poziom usług. Oba departamenty wspiera przez zarząd Grupy pod kierownictwem Sébastiena Bazina, Group Chairman & CEO, i Jeana-Jacques’a Morina, Group Deputy CEO oraz globalna platforma wymiany wiedzy i usług uwzględniająca działy odpowiedzialne za technologię, zaopatrzenie i digital.

Dział Premium, Midscale & Economy łączy m.in. marki Pullman, Swissotel, Mövenpick, Novotel, Mercure oraz rodzinę hoteli ibis, skupione wokół czterech głównych regionów administracyjnych grupy. Sekcją kieruje Executive Committee pod przewodnictwem Jean-Jacques'a Morinajako CEO. W jego skład wchodzą:

  • Thomas DUBAERE, CEO Americas
  • Patrick MENDES, CEO Europe & North Africa
  • Duncan O’ROURKE, CEO Middle East, Africa, Turkey & Asia Pacific (w poprzedniej strukturze, wprowadzonej jesienią 2020 r., CEO Accor Northern Europe, który to region obejmował również Polskę)
  • Gary ROSEN, CEO Greater China

oraz

  • Besma BOUMAZA, General Counsel
  • Fabrice CARRE, Chief Strategy Officer
  • Steven DAINES, Chief Talent & Culture Officer
  • Karelle LAMOUCHE, Chief Commercial Officer
  • Patrick LAURENT, Chief Financial Officer
  • Camil YAZBECK, Chief Development Officer

Dział Luxury & Lifestyle tworzą marki: Raffles, Orient Express, Fairmont, Sofitel, MGallery, Emblems i Ennismore. Kierownictwo nad działem pełni Executive Committee pod przewodnictwem Sébastiena Bazina jako CEO:

  • Omer ACAR, CEO Raffles & Orient Express (od 1 marca 2023 r.)
  • Maud BAILLY, CEO Sofitel, MGallery & Emblems (w poprzedniej strukturze CEO Accor Southern Europe)
  • Gaurav BHUSHAN, Co-CEO Ennismore
  • Mark WILLIS, CEO Fairmont

oraz

  • Gary ROSEN, CEO Greater China
  • Kamal RHAZALI, Secretary General & General Counsel (od 1 lutego 2023 r.)
  • Agnès ROQUEFORT, Chief Development Officer
  • Johny ZAKHEM, Chief Financial Officer 

W celu efektywnego wykorzystania nowej struktury operacyjnej, Accor powołał zarząd Grupy pod przewodnictwem Sébastiena Bazina. Jego rolą jest zapewnienie spójności i równości funkcjonowania obu departamentów pod względem priorytetów strategicznych i wykonawczych.

W skład zarządu Grupy wchodzą:

  • Besma BOUMAZA, Group General Counsel & Board of Directors’ Secretary
  • Steven DAINES, Chief Talent & Culture Officer 
  • Jean-Jacques MORIN, Deputy CEO and Chief Finance Officer
  • Brune POIRSON, Chief Sustainability Officer
  • Kamal RHAZALI, Secretary General & General Counsel, Luxury Lifestyle
  • Floor BLEEKER, Chief Technology Officer
  • Alix BOULNOIS, Chief Digital Officer
  • Caroline TISSOT, Chief Procurement Officer

Jak informuje sieć: „utworzenie dwóch działów operacyjnych z jasno określoną wiedzą, ambicjami i celami umożliwi Accor jeszcze sprawniej wykorzystywać portfolio unikalnych oraz zróżnicowanych marek, umacniając pozycję lidera na większości rynków z gwarancją niezrównanej dynamiki rozwoju”.

Accor jest jedną z największych grup hotelarskich na świecie z ponad 5,3 tys. obiektów w 110 krajach, zatrudniającą ok. 230 tys. osób. Jej portfolio obejmuje ponad 40 marek, uzupełnione ofertą rozrywkową, barami i restauracjami, markowymi rezydencjami prywatnymi, współdzielonymi obiektami noclegowymi, consierge, przestrzeniami co-workingowymi  itp. Grupa oferuje też lifestylowy program lojalnościowy – ALL - Accor Live Limitless. Poprzez globalne zobowiązania do zrównoważonego rozwoju (takie jak osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r., eliminacja jednorazowych tworzyw sztucznych w kontakcie z gośćmi na całym świecie itp.) oraz inicjatywy Accor Solidarity, RiiSE i ALL Heartist Fund, grupa koncentruje się na generowaniu pozytywnych działań i wpływu poprzez promowanie etycznego biznesu, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, odpowiedzialnego hotelarstwa, zaangażowania społecznego, różnorodności i inkluzyjności.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *