Accor rozpoczyna wdrażanie nowej struktury organizacyjnej marek, a cały proces obejmie pierwszy kwartał 2023 roku. Działalność grupy Accor opierać się będzie na dwóch działach: Premium, Midscale & Economy oraz Luxury & Lifestyle.
Zmiana ma pozwolić grupie przyspieszyć rozwój i sprawniej reagować na zmiany rynkowe, by zapewnić możliwie najwyższy poziom usług. Oba departamenty wspiera przez zarząd Grupy pod kierownictwem Sébastiena Bazina, Group Chairman & CEO, i Jeana-Jacques’a Morina, Group Deputy CEO oraz globalna platforma wymiany wiedzy i usług uwzględniająca działy odpowiedzialne za technologię, zaopatrzenie i digital.
Dział Premium, Midscale & Economy łączy m.in. marki Pullman, Swissotel, Mövenpick, Novotel, Mercure oraz rodzinę hoteli ibis, skupione wokół czterech głównych regionów administracyjnych grupy. Sekcją kieruje Executive Committee pod przewodnictwem Jean-Jacques'a Morinajako CEO. W jego skład wchodzą:
- Thomas DUBAERE, CEO Americas
- Patrick MENDES, CEO Europe & North Africa
- Duncan O’ROURKE, CEO Middle East, Africa, Turkey & Asia Pacific (w poprzedniej strukturze, wprowadzonej jesienią 2020 r., CEO Accor Northern Europe, który to region obejmował również Polskę)
- Gary ROSEN, CEO Greater China
oraz
- Besma BOUMAZA, General Counsel
- Fabrice CARRE, Chief Strategy Officer
- Steven DAINES, Chief Talent & Culture Officer
- Karelle LAMOUCHE, Chief Commercial Officer
- Patrick LAURENT, Chief Financial Officer
- Camil YAZBECK, Chief Development Officer
Dział Luxury & Lifestyle tworzą marki: Raffles, Orient Express, Fairmont, Sofitel, MGallery, Emblems i Ennismore. Kierownictwo nad działem pełni Executive Committee pod przewodnictwem Sébastiena Bazina jako CEO:
- Omer ACAR, CEO Raffles & Orient Express (od 1 marca 2023 r.)
- Maud BAILLY, CEO Sofitel, MGallery & Emblems (w poprzedniej strukturze CEO Accor Southern Europe)
- Gaurav BHUSHAN, Co-CEO Ennismore
- Mark WILLIS, CEO Fairmont
oraz
- Gary ROSEN, CEO Greater China
- Kamal RHAZALI, Secretary General & General Counsel (od 1 lutego 2023 r.)
- Agnès ROQUEFORT, Chief Development Officer
- Johny ZAKHEM, Chief Financial Officer
W celu efektywnego wykorzystania nowej struktury operacyjnej, Accor powołał zarząd Grupy pod przewodnictwem Sébastiena Bazina. Jego rolą jest zapewnienie spójności i równości funkcjonowania obu departamentów pod względem priorytetów strategicznych i wykonawczych.
W skład zarządu Grupy wchodzą:
- Besma BOUMAZA, Group General Counsel & Board of Directors’ Secretary
- Steven DAINES, Chief Talent & Culture Officer
- Jean-Jacques MORIN, Deputy CEO and Chief Finance Officer
- Brune POIRSON, Chief Sustainability Officer
- Kamal RHAZALI, Secretary General & General Counsel, Luxury Lifestyle
- Floor BLEEKER, Chief Technology Officer
- Alix BOULNOIS, Chief Digital Officer
- Caroline TISSOT, Chief Procurement Officer
Jak informuje sieć: „utworzenie dwóch działów operacyjnych z jasno określoną wiedzą, ambicjami i celami umożliwi Accor jeszcze sprawniej wykorzystywać portfolio unikalnych oraz zróżnicowanych marek, umacniając pozycję lidera na większości rynków z gwarancją niezrównanej dynamiki rozwoju”.
Accor jest jedną z największych grup hotelarskich na świecie z ponad 5,3 tys. obiektów w 110 krajach, zatrudniającą ok. 230 tys. osób. Jej portfolio obejmuje ponad 40 marek, uzupełnione ofertą rozrywkową, barami i restauracjami, markowymi rezydencjami prywatnymi, współdzielonymi obiektami noclegowymi, consierge, przestrzeniami co-workingowymi itp. Grupa oferuje też lifestylowy program lojalnościowy – ALL - Accor Live Limitless. Poprzez globalne zobowiązania do zrównoważonego rozwoju (takie jak osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2050 r., eliminacja jednorazowych tworzyw sztucznych w kontakcie z gośćmi na całym świecie itp.) oraz inicjatywy Accor Solidarity, RiiSE i ALL Heartist Fund, grupa koncentruje się na generowaniu pozytywnych działań i wpływu poprzez promowanie etycznego biznesu, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska, odpowiedzialnego hotelarstwa, zaangażowania społecznego, różnorodności i inkluzyjności.
Dodaj komentarz