Technologia i automatyzacja to w dzisiejszych czasach już nie żadna fanaberia, ale po prostu zdrowy rozsądek. Automatyzacja nie czyni żadnego hotelu „innowacyjnym”, „wizjonerskim” albo „fajnym”, ale sprawia, że goście hotelowi są szczęśliwsi, personel mniej zestresowany, a zyski z marży idą w górę bez konieczności redukcji zatrudnienia.
Korzystając z usług hotelarskich, goście zwracają uwagę nie tylko na wystrój pokoju czy bezpłatny dostęp do Wi-Fi, ale także na to, co jest im oferowane w zakresie wygody, bezpieczeństwa i technologii, której potrzebują.
Świadomi właściciele firm hotelarskich oraz dyrektorzy obiektów doskonale zdają sobie z tego sprawę i podejmują konkretne działania, by sprostać temu zapotrzebowaniu, zdobyć lojalność gości i pozostać konkurencyjnym na rynku. Patrząc na przekrój trendów na wielu różnych rynkach, na których pracujemy z hotelami przy wsparciu technologii, wdrażając strategie sprzedaży bezpośredniej online, zebraliśmy kilka dominujących w tym roku trendów technologicznych napędzanych przez globalne siły.
Automatyczna ścieżka gościa
Adam Osowski UPC BIZNES (GRUPA PLAY )
Nabyte doświadczenia podczas kolejnych fal epidemii pomagają dziś w przygotowaniu się na nowe wyzwania w przyszłości, a także na funkcjonowanie w świecie podwyższonych norm bezpieczeństwa. Poza zmianami w zakresie funkcjonowania hoteli zmieniły się także zachowania gości, którzy dziś preferują minimalizowanie kontaktu z obsługą hotelową.
Wspierają to dostępne dziś rozwiązania technologiczne. Przy wejściu do hotelu system automatycznych kamer wraz z funkcją pomiaru temperatury ciała czuwa, by precyzyjnie określić temperaturę ciała człowieka, dzięki czemu można zareagować na potencjalne ognisko pandemii. W pełni automatyczna recepcja umożliwi gościowi samodzielny check- -in przy użyciu kiosku meldunkowego lub poprzez aplikację z poziomu swojego smartfona, w kolejnym kroku otrzyma e-klucz lub PIN , za pomocą którego ma dostęp do pokoju.
A w pokoju za pomocą odbiornika telewizyjnego ma dostęp nie tylko do programów TV, ale także do komunikacji dwukierunkowej z hotelem, np. rezerwacji dodatkowych atrakcji jak SPA , basen, zamówienie posiłku do pokoju czy miejsca w restauracji. Następnego dnia, także bez zbędnych formalności, opuszcza hotel, a dzięki nowym technologiom hotel pozostaje z nim w kontakcie, co ma wpływ na przyszłe wybory w zakresie kolejnych rezerwacji.
Mobile-first
Wprowadzenie 5G ze względu na prędkość pobierania danych ma ogromny wpływ na zachowania i oczekiwania użytkowników urządzeń mobilnych. Wideo oraz rozszerzona lub wirtualna rzeczywistość stały się jeszcze łatwiej dostępne.
Doprowadziło to do ogromnych zmian w zachowaniach gości. Strategia mobile- -first musi zastąpić podejście „dostępne również na urządzeniach mobilnych”. Google w ramach indeksowania stron mobile-first nagradza te strony hotelowe, które zainwestowały w strategię mobile-first i mocno obniża ranking tych, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych. Żaden hotel nie może dziś ignorować technologii dla urządzeń mobilnych, ponieważ pośrednicy (OTA) realizują plan przejmowania klientów tych hoteli, które nie potraktują tego priorytetowo.
Dla przykładu, pośrednicy rozwijają coraz to nowe oferty przeznaczone na urządzenia mobilne, a nawet pokazują z poziomu wizytówki Google ceny w zależności od rodzaju urządzenia. Statystyki Bookassist wskazują, że już prawie 80 proc. ruchu na stronach internetowych hoteli pochodzi z urządzeń mobilnych. W przypadku tych hoteli, które są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, widać tu wyraźny wzrost sprzedaży, a przychody z urządzeń mobilnych gwałtownie rosną.
Personalizacja
Eksplozja rozwoju technologii śledzenia danych daje hotelom ogromne ilości informacji o gościach. Rozwój technologii uczenia maszynowego (samouczenia się maszyn i systemów) oraz sztucznej inteligencji pozwalają na bardziej efektywną personalizację. Personalizacja nie oznacza, że wszystko jest inne dla każdego gościa, oznacza natomiast większą świadomość indywidualnych potrzeb i pragnień konsumenta.
Na rynku jest wiele narzędzi, które pozwalają hotelarzom efektywnie informować swoich gości o tym, co jest zgodne z ich wynikiem wyszukiwania lub z tym, co już o nich wiemy. Ta zaawansowana technologia skraca czas wyszukiwania ważnych treści przez osoby, które interesuje np. wyjazd rodzinny lub biznesowy.
Jednocześnie pozwala też spersonalizować treści w zależności od segmentu gościa, czasu w ciągu roku czy nawet w ciągu dnia, a także według kryteriów wyszukiwania w silniku rezerwacji. Kryteria są wysoce konfigurowalne według indywidualnych potrzeb każdego z hoteli. Podobne funkcje coraz częściej oferują zaawansowane technologicznie strony czy systemy rezerwacji, kluczowe jest bowiem, jak szybko potrafimy przekonać gościa do rezerwacji właśnie w naszym obiekcie. Czy jesteśmy na to gotowi? Wiele wskazuje, że jesteś
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz