Ponad 400 gości, w tym 300 stacjonarnie w hotelu Radisson Collection Warszawa, i ponad 100 online wzięło udział w 10. edycji konferencji Hotel Trends Poland & CEE – najważniejszego spotkania top managementu branży hotelarskiej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas paneli, wystąpień eksperckich i w kuluarach omawiano problemy i scenariusze związane z funkcjonowaniem branży po pandemii, w czasie wojny na Ukrainie i w perspektywie drastycznie rosnących kosztów prowadzenia działalności. Uczestnicy dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem, jak radzić sobie w obecnej sytuacji.
Jubileuszowa edycja konferencji Hotel Trends, której organizatorem jest „Hotelarz”, cieszyła się najwyższym w dotychczasowej historii wsparciem partnerów, których było blisko 40. Partnerem Strategicznym tegorocznej edycji została sieć Radisson Hotel Group, a Partnerami Platynowymi byli Marriott International, Zdrojowa Invest & Hotels, LG Business Solutions, Samsung, UPC Biznes, Mextra i Polor.
Wydarzenie wsparło też 12 Partnerów Złotych i 16 Partnerów Srebrnych. Wśród nich były największe globalne sieci hotelarskie jak IHG, Hilton, B&B Hotels, Accor i AccorInvest, jak i polskie: Polski Holding Hotelowy, Focus Hotels, VHM Hotel Management, Nosalowy Hotele. Wśród patronów znaleźli się też dostawcy najlepszych produktów i usług dla hotelarstwa. Patronem merytorycznym wydarzenia była firma doradcza Pro Value. – Mija 10 lat od pierwszej edycji Hotel Trends.
Od tamtej pory mamy za sobą niezliczoną liczbę godzin poświęconych na przygotowywania kolejnych wydarzeń. Gościliśmy już ponad 560 panelistów. Dyskutowaliśmy z liderami hotelarstwa o najważniejszych dla branży kwestiach w blisko 130 panelach dyskusyjnych. Cieszymy się, że liczba uczestników wciąż wskazuje na to, iż nie słabnie zainteresowanie branży takimi spotkaniami, a Hotel Trends ma w kalendarzu hotelarzy pozycję wiodącą – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawcy „Hotelarza”. – To, że ponad 100 osób śledziło debaty online, pokazuje, iż model hybrydowy jest potrzebny i zostanie z nami na dobre. Konferencja rozpoczęła się od wystąpienia Roberta Gwiazdowskiego, ekonomisty, prawnika przewodniczącego rady nadzorczej Związku Przedsiębiorców i Pracodawców, byłego przewodniczącego rady nadzorczej ZUS i prezydenta Centrum im. Adama Smitha.
W prezentacji „Trendy w czasach niepewności” zwracał uwagę na fakt, że ponieważ w obecnej sytuacji, w jakiej znajduje się zarówno Polska, Europa, jak i świat, wszelkie założenia są płynne i trudno przewidywać, co rzeczywiście nastąpi nawet w najbliższym czasie, dlatego przetrwają te organizacje, które są najbardziej przygotowane na zmiany.
Z prezentacji Jakuba Klimczaka, business development managera w firmy STR, „Powracająca koniunktura – wyniki hoteli w Polsce na tle Europy” można było dowiedzieć się m.in., że Warszawa jako xpierwsza z europejskich stolic odbudowała już po ośmiu miesiącach obłożenie do poziomu z 2019 r., a średnie ceny były wyższe o 8 proc., chociaż są one wyższe już w większości stolic, a także w większości polskich miast, poza Poznaniem.
W panelu liderów rynku, moderowanym przez Dorotę Malinowską z Pro Value, czołowi inwestorzy z Polski i top managerowie międzynarodowych sieci hotelarskich rozmawiali o wynikach osiąganych przez poszczególne sieci, obecnej kondycji rynku, wyzwaniach, wobec których stanie w najbliższych miesiącach rynek hotelarski, wpływie problemów gospodarczych i geopolitycznych na prowadzoną działalność oraz o prognozach na nadchodzące lata.
W panelu operacyjnym, moderowanym przez Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego „Hotelarza”, prezesi i dyrektorzy hoteli dzielili się swoimi doświadczeniami, jak zarządzać biznesem hotelarskim w czasach niepewności jutra, kosztów rosnących z dnia na dzień i zmieniającego się popytu na usługi hotelarskie dosłownie z godziny na godzinę.
Rozmawiano o tym, jak planować budżety, zatrudnienie, jak szukać oszczędności i jak wyjść z tej sytuacji obronną ręką, generując zadowalające rezultaty przy inflacji i wysokich kosztach m.in. energii (obszerne fragmenty tego panelu w przyszłym wydaniu „Hotelarza”).
Panel sieci hotelowych, prowadzony przez Dorotę Malinowską, z udziałem dyrektorów ds. rozwoju największych sieci globalnych oraz właścicieli prowadzonych pod ich markami hoteli poświęcony był temu, co wyróżnia nowe marki i kiedy inwestorzy powinni je wybierać, a w jakich sytuacjach można obyć się bez międzynarodowego brandu.
Omawiali wartość marek dla poszczególnych rynków, kluczowe kryteria wyboru, modele partnerstwa oraz rolę operatorów zewnętrznych. Dyskutowano także o wysokości opłat na rzecz sieci, kosztach budowy hoteli, które mają działać pod globalną marką, i kosztach operacyjnych, a także o polityce tworzenia kolejnych brandów, co może być postrzegane jako rozmienianie na drobne wartości, jaką powinna dawać sieć. W kolejnym panelu, prowadzonym przez Rafała Abramczyka z firmy doradczej hotel AG, po raz pierwszy w Polsce podczas konferencji hotelowych poruszony został całościowo temat ESG (Environmental, Social, Governance).
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz