Występy lokalnych artystów, efektowne meble recyclingowe, bar wykonany z 5 000 butelek wody mineralnej, oryginalne dekoracje wykonane przez projektantów z krakowskiej ASP. Czerwcowe spotkanie pod hasłem „Blu Loves Green”, było niezapomnianą lekcją ekologii dla partnerów biznesowych hotelu Radisson Blu w Krakowie.
„Blu Loves Green” to impreza zorganizowana w połowie czerwca 2010, dla partnerów biznesowych Radisson Blu Kraków. Proekologiczny i prospołeczny charakter wieczoru, miał za zadanie zachęcić współpracujące z hotelem firmy oraz organizacje do aktywnego zaangażowania się na rzecz społeczeństwa lokalnego i ochrony środowiska. Był też doskonałą okazją do przedstawienia hotelu jako instytucji świadomej ekologicznie i zorientowanej prospołecznie.
Tego wieczoru podziemny parking hotelu, zamienił się w wyjątkową przestrzeń edukacyjno-rozrywkową. W multimedialnych eko-punktach goście – managerowie znanych na rynku firm – mogli m. in. dowiedzieć się jak prawidłowo segregować każdego rodzaju odpady i co się dzieje z nimi dalej. Siedząc w strefie chillout na tekstylnych siedziskach oraz na hotelowych pufach – uszytych z wycofanych z użycia kołder, mogli podziwiać światowy design mebli recyclingowych. Zaś sięgających po zdrowe przekąski w strefie gastronomicznej, zainteresowały informacje na temat współpracy Radisson Blu z lokalnymi producentami artykułów spożywczych. Oprócz tego przygotowano ciekawostki na temat produkcji zdrowej żywności, sposobów oszczędzania energii, wody i jedzenia.
Oryginalny wystrój nietypowego wnętrza w którym odbyło się spotkanie, został zaprojektowany i wykonany przez lokalnych artystów – studentów ASP w Krakowie. Jest najlepszym dowodem na to, że sztuka i recycling posługują się wspólnym językiem - do przygotowania ekologicznego baru użyto 5000 butelek wody mineralnej. Wyspy cateringowe wykonano z 200 drewnianych europalet. Królowały na nich wyśmienite zdrowe przekąski, owoce morza, delikatne mięsa i sałatki ze świeżych warzyw, przygotowane na tę okazję przez Szefa Kuchni i jego dwudziestoosobowy zespół.
Do współpracy w przygotowaniu imprezy zostali zaproszeni tylko lokalni podwykonawcy, a gwiazdami wieczoru byli lokalni artyści. Recyclingowe sukienki, w których wystąpiły modelki zapraszające gości do zabawy przygotowali młodzi projektanci Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru z Krakowa. Stroje dla kelnerów i kelnerek, uszyte ze zużytych sportowych bluz, to dzieło studentów ASP.
Ze względu na proekologiczny i prospołeczny charakter imprezy, zaproszeni goście zostali poproszeni o przyjazd środkami transportu miejskiej komunikacji publicznej. Zsumowana wartość zebranych biletów wyniosła 196 pln. Za jej równowartość Radisson Blu zakupi upominki dla domu dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie.
Zmniejszenie zużycia energii, stała kontrola zużycia wody, zwiększenie liczby dostawców lokalnych. To tylko niektóre cele na rok 2010 jakim w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu wyznaczył sobie Radisson Blu Hotel w Krakowie.
Hotel społecznie odpowiedzialny
„W Radisson Blu Kraków, biznes rozumiany jest nie tylko jako cele komercyjne, osiągane poprzez świadczenie najwyższej jakości usług dla przybywających tu gości” – mówi Nino Rosenlund – Dyrektor Generalny hotelu. „Widzimy w biznesie znacznie więcej – to także wszelka działalność, która pozwala nazywać nas firmą odpowiedzialną społecznie” – dodaje.
Przyjęta w 2010 roku strategia to dla krakowskiego Radisson Blu podstawa, wyznaczająca kierunki działań na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania. Główną rolę pełnią w niej założenia związane z ochroną środowiska i zaangażowanie w życie społeczeństwa lokalnego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu hotel wyznaczył sobie cele, które konsekwentnie realizuje.
Wspieranie społeczeństwa lokalnego
Hotel działa na rzecz społeczeństwa lokalnego między innymi, poprzez wspieranie organizacji charytatywnych oraz zwiększenie zamówień w firmach działających na miejscowym rynku. Obecnie aż 80% dostawców żywności to firmy lokalne. Oprócz tego jest tu produkowanych 50% produktów spożywczych używanych w hotelu. Na rok 2010 Radisson Blu Kraków planuje dalsze zmniejszenie dostaw od firm spoza regionu (w 2009 roku było ich osiemnaście) o dodatkowych 15%.
Działania proekologiczne
W Radisson Blu Kraków od wielu lat funkcjonuje dokładna, zgodna z rygorystycznymi normami segregacja odpadów. Prowadzona jest także szczegółowa kontrola zużywanych materiałów – takich jak papier, tonery do drukarek, produkty żywnościowe, oleje i inne. Zamawiane są wyłącznie produkty pakowane w duże, ekologiczne pojemniki zbiorcze, hotel wykorzystuje też szklne butelki na wodę wielokrotnego użytku. Jako klucze do pokoju, goście otrzymują tu karty magnetyczne, które jednocześnie uruchamiają prąd.
To tylko niektóre przykłady działań. W roku 2010 Radisson Blu Kraków przewiduje dalsze zmniejszenie zużycia energii – między innymi poprzez zamontowanie na każdym piętrze wyłącznie świetlówek energooszczędnych. Pod uwagę brany jest także montaż kolektorów słonecznych oraz wyposażenie pokojów w czujniki wyłączające klimatyzację w momencie otworzenia okna. Planowane jest też przynajmniej 5% zmniejszenie ilości niewykorzystanej żywności, podobny spadek poziomu zużycia papieru i tonerów do drukarek, a także ograniczenie używania stężonych środków chemicznych.
„Blu Loves Green”
Misją krakowskiego Radisson Blu jest także zainspirowanie swoją działalnością proekologiczną i prospołeczną swoich klientów korporacyjnych, partnerów biznesowych dostawców i organizacji, z którymi hotel styka się na co dzień.
W tym celu, 10 czerwca, odbyło się na terenie hotelu wyjątkowe przyjęcie pod hasłem „Blu Loves Green”. Spotkanie było okazją do przedstawienia Radisson Blu jako instytucji świadomej ekologicznie i zorientowanej prospołecznie. Przede wszystkim było jednak sposobem zainspirowania partnerów do aktywnego włączenia się w podobne działania w ramach prowadzonego przez nich biznesu.
„Blu Loves Green” to impreza zorganizowana w połowie czerwca 2010, dla partnerów biznesowych Radisson Blu Kraków. Proekologiczny i prospołeczny charakter wieczoru, miał za zadanie zachęcić współpracujące z hotelem firmy oraz organizacje do aktywnego zaangażowania się na rzecz społeczeństwa lokalnego i ochrony środowiska. Był też doskonałą okazją do przedstawienia hotelu jako instytucji świadomej ekologicznie i zorientowanej prospołecznie.
Tego wieczoru podziemny parking hotelu, zamienił się w wyjątkową przestrzeń edukacyjno-rozrywkową. W multimedialnych eko-punktach goście – managerowie znanych na rynku firm – mogli m. in. dowiedzieć się jak prawidłowo segregować każdego rodzaju odpady i co się dzieje z nimi dalej. Siedząc w strefie chillout na tekstylnych siedziskach oraz na hotelowych pufach – uszytych z wycofanych z użycia kołder, mogli podziwiać światowy design mebli recyclingowych. Zaś sięgających po zdrowe przekąski w strefie gastronomicznej, zainteresowały informacje na temat współpracy Radisson Blu z lokalnymi producentami artykułów spożywczych. Oprócz tego przygotowano ciekawostki na temat produkcji zdrowej żywności, sposobów oszczędzania energii, wody i jedzenia.
Oryginalny wystrój nietypowego wnętrza w którym odbyło się spotkanie, został zaprojektowany i wykonany przez lokalnych artystów – studentów ASP w Krakowie. Jest najlepszym dowodem na to, że sztuka i recycling posługują się wspólnym językiem - do przygotowania ekologicznego baru użyto 5000 butelek wody mineralnej. Wyspy cateringowe wykonano z 200 drewnianych europalet. Królowały na nich wyśmienite zdrowe przekąski, owoce morza, delikatne mięsa i sałatki ze świeżych warzyw, przygotowane na tę okazję przez Szefa Kuchni i jego dwudziestoosobowy zespół.
Do współpracy w przygotowaniu imprezy zostali zaproszeni tylko lokalni podwykonawcy, a gwiazdami wieczoru byli lokalni artyści. Recyclingowe sukienki, w których wystąpiły modelki zapraszające gości do zabawy przygotowali młodzi projektanci Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru z Krakowa. Stroje dla kelnerów i kelnerek, uszyte ze zużytych sportowych bluz, to dzieło studentów ASP.
Ze względu na proekologiczny i prospołeczny charakter imprezy, zaproszeni goście zostali poproszeni o przyjazd środkami transportu miejskiej komunikacji publicznej. Zsumowana wartość zebranych biletów wyniosła 196 pln. Za jej równowartość Radisson Blu zakupi upominki dla domu dziecka im. Jana Brzechwy w Krakowie.
Zmniejszenie zużycia energii, stała kontrola zużycia wody, zwiększenie liczby dostawców lokalnych. To tylko niektóre cele na rok 2010 jakim w ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu wyznaczył sobie Radisson Blu Hotel w Krakowie.
Hotel społecznie odpowiedzialny
„W Radisson Blu Kraków, biznes rozumiany jest nie tylko jako cele komercyjne, osiągane poprzez świadczenie najwyższej jakości usług dla przybywających tu gości” – mówi Nino Rosenlund – Dyrektor Generalny hotelu. „Widzimy w biznesie znacznie więcej – to także wszelka działalność, która pozwala nazywać nas firmą odpowiedzialną społecznie” – dodaje.
Przyjęta w 2010 roku strategia to dla krakowskiego Radisson Blu podstawa, wyznaczająca kierunki działań na wszystkich płaszczyznach funkcjonowania. Główną rolę pełnią w niej założenia związane z ochroną środowiska i zaangażowanie w życie społeczeństwa lokalnego. W ramach strategii społecznej odpowiedzialności biznesu hotel wyznaczył sobie cele, które konsekwentnie realizuje.
Wspieranie społeczeństwa lokalnego
Hotel działa na rzecz społeczeństwa lokalnego między innymi, poprzez wspieranie organizacji charytatywnych oraz zwiększenie zamówień w firmach działających na miejscowym rynku. Obecnie aż 80% dostawców żywności to firmy lokalne. Oprócz tego jest tu produkowanych 50% produktów spożywczych używanych w hotelu. Na rok 2010 Radisson Blu Kraków planuje dalsze zmniejszenie dostaw od firm spoza regionu (w 2009 roku było ich osiemnaście) o dodatkowych 15%.
Działania proekologiczne
W Radisson Blu Kraków od wielu lat funkcjonuje dokładna, zgodna z rygorystycznymi normami segregacja odpadów. Prowadzona jest także szczegółowa kontrola zużywanych materiałów – takich jak papier, tonery do drukarek, produkty żywnościowe, oleje i inne. Zamawiane są wyłącznie produkty pakowane w duże, ekologiczne pojemniki zbiorcze, hotel wykorzystuje też szklne butelki na wodę wielokrotnego użytku. Jako klucze do pokoju, goście otrzymują tu karty magnetyczne, które jednocześnie uruchamiają prąd.
To tylko niektóre przykłady działań. W roku 2010 Radisson Blu Kraków przewiduje dalsze zmniejszenie zużycia energii – między innymi poprzez zamontowanie na każdym piętrze wyłącznie świetlówek energooszczędnych. Pod uwagę brany jest także montaż kolektorów słonecznych oraz wyposażenie pokojów w czujniki wyłączające klimatyzację w momencie otworzenia okna. Planowane jest też przynajmniej 5% zmniejszenie ilości niewykorzystanej żywności, podobny spadek poziomu zużycia papieru i tonerów do drukarek, a także ograniczenie używania stężonych środków chemicznych.
„Blu Loves Green”
Misją krakowskiego Radisson Blu jest także zainspirowanie swoją działalnością proekologiczną i prospołeczną swoich klientów korporacyjnych, partnerów biznesowych dostawców i organizacji, z którymi hotel styka się na co dzień.
W tym celu, 10 czerwca, odbyło się na terenie hotelu wyjątkowe przyjęcie pod hasłem „Blu Loves Green”. Spotkanie było okazją do przedstawienia Radisson Blu jako instytucji świadomej ekologicznie i zorientowanej prospołecznie. Przede wszystkim było jednak sposobem zainspirowania partnerów do aktywnego włączenia się w podobne działania w ramach prowadzonego przez nich biznesu.
Dodaj komentarz