Jacek Tokarski, HIDA
Hotelarze i inwestorzy zaczynają być mistrzami w radzeniu sobie z wyzwaniami – dwa lata pandemii, napaść Rosji na Ukrainę, inflacja i szokujący wzrost kosztów energii. Mimo wszystko wiele hoteli radzi sobie całkiem nieźle. Jak obecnie wygląda segment nieruchomości noclegowych?
Najważniejsze wnioski po trzecim kwartale 2022 r. Duże miasta – na podstawie wyników wydaje się, że mamy już business as usual, ale widać zmiany w segmentacji klientów oraz inne typy wydarzeń MICE. Wysoki popyt na długoterminowy najem mieszkań oraz problemy z najmem krótkoterminowym w okresie pandemii spowodowały, że znacznie zmniejszyła się dostępność mieszkań na najem krótkoterminowy.
Zmniejsza to presję konkurencyjną na hotele i pozwala na podniesienie ADR, niezbędne ze względu na gwałtownie rosnące koszty. Powrotu do sytuacji sprzed pandemii nie widać w wybranych segmentach, m.in. grupy turystyczne z krajów odległych, jak np. Japonia czy Chiny, nie wróciły, a MICE jeszcze nie odbudował się w pełni. Obserwujemy całe segmenty gości odstraszonych przez sąsiedztwo z ogarniętą wojną Ukrainą, ale z tego samego powodu mamy wzmożony ruch dyplomatyczny, militarny oraz uchodźczy, również pośredni
[...]Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Dodaj komentarz