Wakacje 2022 przeszły już do historii. Stojąc u ich progu, wszyscy hotelarze zastanawiali się, czy zeszłoroczny, do tej pory rekordowy, wynik jest możliwy do pobicia. Czy w dobie inflacji, podwyżek, negatywnych przekazów medialnych dotyczących ciężkiej jesieni i zimy, która czeka każdego, Polacy wykorzystali szansę na letni wypoczynek w Polsce, czy też rozpoczęli już oszczędzanie?
Po raz kolejny okazało się jednak, że Polacy lubią zaskakiwać. I w myśl zasady, żeby nie odkładać przyjemności na później, większość zdecydowała się na wakacyjne wyjazdy w gronie rodzin, przyjaciół. Poniżej analiza sprzedaży wakacji 2022 na podstawie danych płynących z silników rezerwacyjnych Profitroom, zarówno w ujęciu ogólnorynkowym, jak i regionalnym, a także pod względem kategorii obiektów.
ANALIZA LIPCA I SIERPNIA 2022 VS 2021
Ilość i wartość rezerwacji na wakacje 2022 vs 2021.
Na wykresie uwzględniono dane z obiektów z Profitroom Booking Engine, które uruchomione zostały przed 2021 r.. Dane z wyłączeniem rezerwacji z kanału CRM.
Liczba rezerwacji: +2,83 proc.
Liczba pokojonocy: -1,67 proc.
Wartość rezerwacji: +7,08 proc.
ARR: 683,64 zł | +9,1 proc.
LOS (średnia długość pobytu): 3,1 | -4,5 proc.
MLOS (mediana średniej długości pobytu): 2 | -33,3 proc.
MBWIN (mediana okna rezerwacyjnego): 11 | -8,3 proc. W rozbiciu na miesiące letnie wyniki prezentują się następująco:
LIPIEC Liczba rezerwacji: +3,90 proc.
Liczba pokojonocy: +1,83 proc.
Wartość rezerwacji: +11,59 proc.
SIERPIEŃ Liczba rezerwacji: +1,86 proc.
Liczba pokojonocy: -4,96 proc.
Wartość rezerwacji: +2,84 proc.
Bardzo dużą popularnością cieszyły się pobyty w hotelach ulokowanych nad jeziorem czy w lesie – niekoniecznie znajdujących się w regionie stricte nadmorskim czy też górskim. Oczywiście wciąż najpopularniejszym kierunkiem wakacyjnym jest polskie morze. W tym regionie zarejestrowaliśmy największą liczbę rezerwacji. Na Pomorzu Zachodnim odnotowaliśmy wzrost rezerwacji o 2,1 proc., a na Pomorzu Środkowym o 1,6 proc. Większą liczbą rezerwacji niż w roku ubiegłym może też pochwalić się Podhale, tu zanotowaliśmy wzrost o 3,1 proc. Niewielki spadek można zaobserwować w pozostałych regionach górskich: Beskidy -0,5 proc. i Sudety -6,6 proc. Również Mazury nie poprawiły wyniku z 2021 r. i zanotowały spadek na poziomie 3,1 proc.
Udział poszczególnych regionów w sprzedaży wakacji 202 [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz