Siedem hoteli działających pod marką Best Western na dziesięciolecie obecności sieci na polskim rynku

Przed dekadą został oddany do użytku pierwszy polski hotel będący własnością niezależnego inwestora i działający w największej na świecie sieci hotelowej. W I kwartale 2010 roku w Katowicach otwarty zostanie siódmy hotel Best Western.


Z siecią Best Western związanych jest w Polsce sześć hoteli zlokalizowanych w Krakowie, Wrocławiu, Zakopanem, Białymstoku, Białowieży oraz Ożarowie Mazowieckim koło Warszawy. Siódmy hotel, działający pod marką sieci, zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2010 roku w Katowicach. Hotele w Krakowie oraz Katowicach (czekający na otwarcie) należą do odrębnej kategorii Best Western Premier. Marka ta została stworzona z myślą o klientach oczekujących wyższego standardu obsługi. W sumie w 2010 roku sieć Best Western będzie dysponowała w naszym kraju 769 pokojami hotelowymi.


Polski rynek usług hotelarskich jest jednym z największych w tej części Europy i zajmuje on ważną pozycję w strategii rozwoju sieci Best Western. Wprawdzie branża ogółem przeżywa trudniejszy okres, jednak hotele naszej sieci nie odnotowały spadku obłożenia w porównaniu do lat poprzednich. Wiemy jak skutecznie przyciągnąć gości z całego świata i wierzymy, że nasze sukcesy oraz renoma marki Best Western będą wystarczającą zachętą dla kolejnych właścicieli polskich hoteli do przyłączenia się do sieci – mówi Saija Kekkonen, CEO sieci Best Western na Finlandię, kraje Bałtyckie i Polskę.


Pod marką sieci Best Western, powstałej w Stanach Zjednoczonych w 1946 roku, działa obecnie 4 000 hoteli zlokalizowanych w 80 krajach, obsługujących każdego dnia ponad 400 000 gości. Wszystkie hotele Best Western to obiekty będące własnością prywatnych właścicieli. Każdy hotel decydujący się na przyłączenie do sieci może oczekiwać w zamian wsparcia marketingowego oraz sprzedażowego na poziomie globalnym. Dodatkowym atutem współpracy z siecią jest dostęp do międzynarodowego know-how w dziedzinie zarządzania obiektami hotelowymi, szkoleń dla pracowników oraz precyzyjnej strategii rozwoju oferty hotelowej.


Rozpoznawalna marka, wysoki standard wspólny dla wszystkich hoteli sieci oraz międzynarodowa promocja i sprzedaż skutecznie przyciąga klientów nawet w okresie spadków popytu na miejsca noclegowe. Dowodem na to jest stała liczba gości w hotelach Best Western w Polsce w ostatnich latach, mimo iż krajowy rynek hotelarski odnotowuje spadki. Tylko w pierwszym półroczu 2009 roku, według badań GUS, obłożenie miejsc hotelowych ogółem spadło o 5,3 proc.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *