Autor: Magdalena Sadłowska
Magdalena Sadłowska. Radca prawny w INLEGIS Kancelarie Prawne
Trendy zdrowotne i lifestyle'owe sprawiają, że zabiegi pielęgnacyjne, strefy wellness i SPA cieszą się dużym powodzeniem w hotelach. Ostatnio w związku z covidem, który dotknął dużą część społeczeństwa, na popularności zyskały też zabiegi medyczne i rehabilitacja, w odpowiedzi na co wiele obiektów decyduje się na poszerzenie swojej oferty o działalność leczniczą. Ale to wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymagań prawnych.
Jakie kryteria musi spełnić hotel, aby świadczone przez niego usługi w strefie wellness i SPA, a także fizjoterapii i rehabilitacji były zgodne z przepisami o placówkach leczniczych? Wymagania dotyczące samej strefy wellness i SPA nie zostały zebrane w jednym akcie prawnym. Wynika z tego, że jeśli hotel świadczy tylko usługi SPA, wellness i odnowy biologicznej, które nie są zabiegami medycznymi, ale nie prowadzi działalności leczniczej, nie musi spełniać żadnych dodatkowych wymagań ponad te, które są niezbędne dla działalności hotelarskiej. Oczywiście świadczone usługi powinny przejść pozytywny odbiór sanepidu i straży pożarnej, budynek i pomieszczenia powinny być zgodne z ustawą – Prawo budowlane oraz z rozporządzeniem ministra rozwoju i technologii z 31 stycznia 2022 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz.U. 2022, poz. 248).
Hotel jako placówka lecznicza
Natomiast jeśli hotel chce pójść o krok dalej i świadczyć usługi medyczne, np. rehabilitować swoich gości lub mieć w ofercie możliwość skorzystania z usług fizjoterapii, w tym np. masaży leczniczych, musi spełnić określone wymagania. Przede wszystkim będzie podlegał w tym zakresie regulacji ustawy z 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. 2021, poz. 711, 1773 i 2120) oraz rozporządzenia ministra zdrowia z 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (tekst jedn. Dz.U. 2022, poz. 402), które zost [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz