Personalia

Zmiana w zarządzie PHH…

Rada nadzorcza Polskiego Holdingu Hotelowego wybrała Daniela Puciato na członka zarządu ds. handlowych. Jednocześnie rezygnację z funkcji członka zarządu ds. zrównoważonego rozwoju złożył Zbigniew Gryglas, który zasiadał w zarządzie PHH od 1 stycznia tego roku, a w czerwcu został powołany na następną kadencję. Daniel Puciato to doktor ekonomii (Szkoła Główna Handlowa), nauk o zarządzaniu i jakości (Uniwersytet Jagielloński) oraz doktor habilitowany nauk o kulturze fizycznej (Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu), a także profesor Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu. Jest prezesem Fundacji Banku Ochrony Środowiska, członkiem Rady ekspertów ds. turystyki przy Ministerstwie Sportu i Turystyki. W czerwcu rada nadzorcza zdecydowała o przedłużeniu o kolejne trzy lata kadencji Gheorghe’a Mariana Cristescu na stanowisku prezesa Polskiego Holdingu Hotelowego, które zajmuje od 2016 r. Wówczas wybrała również ponownie Zbigniewa Gryglasa na kolejną kadencję. Gryglas w 2017 r. zakładał partię Porozumienie, w której został wiceprezesem. Po wyborach w 2019 r. został podsekretarzem stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Na początku 2021 r. został wykluczony z partii Porozumienie z grupą polityków, którzy stworzyli potem Partię Republikańską.

… i nowy prezes Geovity

Stanowisko prezesa spółki Geovita – jednej ze spółek należących do grupy PHH – objął Paweł Skotarek. Paweł Skotarek jest prawnikiem i przedsiębiorcą, absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie oraz Executive MBA w Collegium Humanum. Jest członkiem Rady Krajowej Partii Republikańskiej Adama Bielana, wcześniej związany z był z partią Porozumienie. Był m.in. doradcą ministra nauki i szkolnictwa wyższego w latach 2018-2019, gdy funkcję tę pełnił Jarosław Gowin, a później starszym konsultantem w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. W lutym 2021 r. został usunięty z Porozumienia decyzją sądu koleżeńskiego wraz m.in. ze Zbigniewem Gryglasem. Ostatnio był ekspertem w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Na bazę hotelowo-wypoczynkową Geovity, która wcześniej należała do PGNiG, składa się 10 obiektów w górach i nad morzem oraz nad Zalewem Zegrzyńskim. •

Daniel Danielewicz dyrektorem regionalnym VHM Hotel Management

Daniel Danielewicz, dyrektor Hamptona by Hilton Gdańsk Old Town, zarządzanego przez VHM Hotel Management, objął nowo utworzone w VHM stanowisko dyrektora regionalnego, pozostając dyrektorem gdańskiego Hamptona. Do jego nowych obowiązków należy koordynacja działań operacyjnych w obiektach, którymi zarządza VHM, czyli Hamptonach w Gdańsku, Olsztynie i Białymstoku oraz Holiday Inn w Dąbrowie Górniczej. Będzie również współpracował z zarządem spółki przy kolejnych nowo pozyskiwanych projektach. Z branżą turystyczną związany jest od 26 lat. Pracował m.in. w Villi Hestia w Sopocie, był kierownikiem gastronomii w Dworze Oliwskim w Gdańsku i Zamku Ryn na Mazurach, dyrektorem hotelu Aurora SPA & Wellness w Międzyzdrojach i operations managerem Holiday Inn w Łodzi. W 2013 r. został dyrektorem generalnym otwieranego Golden Tulip Gdańsk Residence. Na początku 2019 r. związał się z VHM Hotel Management, zostając dyrektorem generalnym 174-pokojowego Hamptona by Hilton Gdańsk Old Town. •

Agnieszka Lipska dyrektor operacyjną Radissona Blu Ostróda

Agnieszka Lipska, wcześniej m.in. dyrektor operacyjna kołobrzeskiego Radissona Resort, została dyrektor operacyjną Radissona Blu Ostróda Mazury Lakes, który otwarty ma zostać w październiku. Karierę w hotelarstwie zaczynała w 2003 r. w Holiday Inn Warszawa (obecny Mercure Centrum) jako sales & marketing representative, a następnie pracowała w dziale konferencji i bankietów. W 2010 r. trafiła do warszawskiego Hiltona na stanowisko convention & event sales managera, skąd przeszła do spółki Euro 2012, obejmując funkcję accomodation coordinatora. W 2013 r. była członkiem zespołu otwierającego DoubleTree by Hilton Warszawa w Wawrze jako event manager, a od 2015 r. była zastępcą dyrektora działu conference & events. W 2016 r. związała się z siecią Zdrojowa Invest, gdzie została kierownikiem sprzedaży i konferencji w otwieranym Radissonie Blu Świnoujście, a następnie kolejno market development managerem, dyrektorem ds. rozwoju rynku i dyrektorem sprzedaży konferencji w Zdrojowej. W 2021 r. objęła stanowisko dyrektor operacyjnej w otwieranym przez tę sieć Radissonie Resort Kołobrzeg. Dyrektorem generalnym Radissona Blu Ostróda jest Adam Pruszkowski, a dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Monika Borysiuk, o czym więcej pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Hotelarza”.

Ewa Gawron dyrektorem sprzedaży w powstającym Autograph Collection Warszawa…

Ewa Gawron, wcześniej związana z Renaissance Airport Warszawa, została dyrektor sprzedaży i marketingu przygotowywanego do otwarcia na Starym Mieście w Warszawie hotelu Autograph Collection sieci Marriott. Pracę w hotelarstwie zaczęła w 2005 r. w dziale rezerwacji warszawskiego Marriotta, a następnie była specjalistą ds. organizacji bankietów. W 2011 r. przeszła do hotelu Radisson Blu Sobieski na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży konferencji. W 2017 r. trafiła do Polskiego Holdingu Hotelowego, gdzie została koordynatorem ds. sprzedaży grup, konferencji i bankietów, następnie kierownikiem ds. sprzedaży grup i konferencji, a od 2019 r. dyrektorem sprzedaży i marketingu w Renaissance Airport. W Renaissance zastąpiła ją Magdalena Orchowicz, która jest odpowiedzialna za stworzenie wspólnego działu sprzedaży i marketingu z Courtyard by Marriott Airport, o czym więcej pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Hotelarza”. Autograph Collection z 96 pokojami przy ul. Miodowej powstaje w połączonych pałacach Branickich i Szaniawskich.

…a Andrew Csenderits w powstającym Hyatt Place Kraków

Andrew Csenderits, ostatnio związany z warszawskim Raffles Europejski, został dyrektorem sprzedaży, marketingu i revenue w hotelu Hyatt Place Kraków, który otwarty ma zostać na początku października. Pochodzi z Australii, ale od blisko 15 lat związany jest z Polską. W latach 2008-2010 pracował jako revenue manager w warszawskim Mercure Grand. Przez następnych siedem lat był dyrektorem ds. revenue managementu w Sheratonie Grand Kraków. W 2017 r. został dyrektorem ds. revenue managementu w przygotowywanym do otwarcia hotelu Raffles Europejski. Wiosną tego roku przeszedł do Hyatt Place Kraków na stanowisko dyrektora sprzedaży, marketingu i RM. Dyrektor generalną 216-pokojowego Hyatt Place, którego operatorem będzie Hotel Professionals Management Group, we wrześniu ubiegłego roku została Beata Kowalczyk, wcześniej dyrektor krakowskich hoteli INX Design I Metropolis Design. •

Novotel Warszawa Centrum z nową zastępczynią dyrektora generalnego

Kristina Matulevičienė, ostatnio dyrektor operacyjna gdańskiego kompleksu Mercure i ibis Stare Miasto, została zastępcą dyrektora generalnego Novotelu Warszawa Centrum z 742 pokojami. Posiada ponad 20 lat doświadczenia w branży, które zdobywała na Litwie i w Polsce. Pierwsze kroki w hotelarstwie stawiała w Wilnie, gdzie w Novotelu Centre pełniła funkcję sales & marketing managera od otwarcia obiektu. Później w Apvalaus Stalo Klubas awansowała na stanowisko sales & marketing directora. Niedługo później powróciła do wileńskiego Novotelu, gdzie pełniła funkcję room division managera, nadzorując pracę działów front office, reservations i housekeeping. W 2012 r. dołączyła do zespołu pierwszego litewskiego hotelu marki ibis w Kownie jako dyrektor generalna. W 2017 r. przeprowadziła się do Polski, gdzie zasiliła zespół Mercure Gdańsk Stare Miasto na stanowisku operations managera. Pod jej managerskie skrzydła wkrótce trafił też nowy ibis Gdańsk Stare Miasto, sąsiadujący z Mercure. •

Nowy szef gastronomii w Marriott Warszawa

Paweł Żochowski, związany z hotelem Marriott Warszawa od 1990 r., został dyrektorem działu gastronomii. Pracę rozpoczynał w dziale housekeeping, następnie został barmanem w O’Hara Pub, który później był znany jako Champions Sport Bar. Tam brał udział w otwarciu pierwszej restauracji Pizza Hut w Polsce. Po zakończeniu tego projektu przeniósł się do baru Panorama na najwyższym piętrze, gdzie pracował do 2007 r. obejmując kolejne kierownicze stanowiska. W okresie pandemii awansował na zastępcę kierownika gastronomii. Od marca do lipca 2022 r. zajmował stanowisko kierownika gastronomii, a w sierpniu został dyrektorem działu. Jego zastępcą został Paweł Możdzonek, który trafił do hotelu Marriott jeszcze w szkole gastronomicznej jako praktykant, a w 1998 r. rozpoczął pracę w dziale bankietów. Po kilku latach awansował na kierownika tego działu. Ostatnio pełnił funkcję assistant F&B managera. •


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *