Co – jeżeli coś – zmieniła pandemia w projektowaniu hoteli? Czy może większe zmiany – i jakie – spowoduje wzrost kosztów mediów i konieczność dopasowania nowych projektów do tych uwarunkowań? O tym m.in. rozmawiali podczas konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, uczestnicy panelu architektów i projektantów, który jest Tematem Numeru najnowszego „Hotelarza”.
W najnowszym wydaniu przedstawiamy też, jak wygląda sytuacja na rynku konferencyjnym: jesień 2022 vs. jesień 2019?Czy hotele mogą liczyć na podobne przychody do jesieni 2019 z segmentu konferencyjnego, czy jednak pod tym względem zostało jeszcze dużo do nadrobienia i jakie są różnice strukturze tego popytu jesień 22 vs. 19?
W ramach „back to school” przypominamy, co oznaczają różne skróty i słowa funkcjonujące w żargonie hotelowym. Niby podstawy, ale nawet doświadczony pracownik hotelu może mieć problem, gdy usłyszy od RM-a: „Na sobotę ustawiliśmy właśnie CTD. OCC w D-1 jest wyższe i może nam się zrobić dołek, bo pick-up na piątek przy MINLOS-2 jest spory”. Po tej lekturze każdy już będzie wiedział, o co chodzi.
Ostatnio w związku z covidem, który dotknął dużą część społeczeństwa, na popularności zyskały też zabiegi medyczne i rehabilitacja, w odpowiedzi na co wiele obiektów decyduje się na poszerzenie swojej oferty o działalność leczniczą. Ale to wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymagań. Jakich? O tym w artykule „Hotel jako placówka lecznicza – jakie warunki trzeba spełnić”.
Ostanie czasy spowodowały, że goście stali się jakby bardziej nerwowi. Na co skarżą się w departamentach SPA. Jak sobie generalnie radzić z takimi sytuacjami? I co tak naprawdę wyzwala negatywne emocje w gościach? O tym w artykule „Reklamacje w SPA – jak sobie z tym radzić”.
A także o sytuacji na rynku condo inwestycji: „Na rynku condo rośnie liczba ofert, ale maleć będzie liczba nabywców?”
W sekcji „Hotel z Pomysłem” przedstawiamy Mercure Kraków Fabryczna City – w fabryce wódki. Również na okładce.
Dodaj komentarz