– Liczby przypominają rok 2019. Prawie je wyrównaliśmy liczby. To doskonałe wyniki i pewny sygnał na drugą połowę roku – podsumowuje dyrektor generalny sieci a&o Hostels, Oliver Winter. Średnie obłożenie pokoi w maju to 74 proc., a w czerwcu i 85 proc. w czerwcu. Jak ocenia sieć, wyniki z pierwszego półrocza 2022 r. należą do jednych z najlepszych w historii firmy. W lecie oczekiwany wskaźnik obłożenia wynosi ponad 90 proc.
– Szczególnie w przypadku rezerwacji grupowych i rodzinnych a&o odnotowuje dwucyfrowy wzrost w porównaniu z 2019 r. Spodziewane przychody w tym roku wyniosą od 140 do 160 mln euro – szacuje Oliver Winter, który założył a&o 22 lata temu w Berlinie-Friedrichshain.
Od 2020 roku a&o otworzyło swoje obiekty w Warszawie, Budapeszcie, Kopenhadze, Edynburgu i Rotterdamie, co daje łącznie 40 hosteli w 25 miastach i dziewięciu krajach europejskich. Z około 28 tys. łóżek i 3 mln noclegów w pandemicznym roku 2021 (2020: 2,5 mln noclegów), a&o odnotowało sprzedaż na poziomie ok. 70 mln euro (2020: 64 mln euro; 2019: ponad 165 mln euro). Grupa docelowa a&o jest zróżnicowana: należą do niej turyści, podróżujący w pojedynkę, rodziny, grupy szkolne i kluby. Wzrasta również liczba osób podróżujących służbowo i seniorów
Od 2017 r. właścicielem a&o jest amerykański inwestor TPG Real Estate. Firmą nadal zarządza założyciel Oliver Winter.
Dodaj komentarz