Okres pandemii zmienił oblicze wielu rozwiązań technologicznych, a przede wszystkim przyspieszył ich rozwój oraz proces niezbędny do ich wdrożenia w różnych sektorach gospodarki. Mówiąc o branży hospitality, ciekawym zjawiskiem jest swoisty renesans wykorzystania technologii QR kodów, a przecież to wynalazek z lat 70.
Na pewno siłą napędową powszechnego użycia QR kodów jest popularność smartfonów, które w tej chwili nie wymagają nawet instalacji specjalnej aplikacji do ich skanowania, a można to zrobić za pomocą aparatu w telefonie. Okres pandemii tylko przypieczętował rozkwit tej technologii ze względu na jej bezkontaktowość i szybkie dotarcie do wszelkich informacji, jakie kryją się pod danym kodem QR.
Atuty QR kodów
Menu w restauracji lub barze czy hotelowe informatory w wersji cyfrowej skanowane za pomocą QR kodu to za granicą już standard. Gość korzysta ze swojego telefonu i ma dostęp do informacji, jakich potrzebuje w każdej chwili, gdziekolwiek akurat by przebywał. W Polsce nadal to rozwiązanie nie jest jeszcze powszechnie stosowane, choć nowoczesne hotele i sieci apartamentów wdrażają takie narzędzia, by usprawnić obsługę swoich gości, ułatwić pracę pracownikom recepcji czy restauracji oraz zaoszczędzić ich czas, który można spożytkować na inne działania, jak np. upselling usług dodatkowych czy przygotowanie do spersonalizowanego serwisu. Kolejnym atutem stosowania QR kodów w hotelach i apartamentach jest na pewno fakt, że są one tanie oraz bardzo szybkie i łatwe do wdrożenia. Później, w czasie ich użytkowania, czyli stosowania cyfrowych menu i informatorów w obiektach, tak samo łatwo i szybko można edytować i aktualizow [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz