W trosce o podnoszenie poziomu usług Hotelarskich, Zarząd Polskiej Izby Hotelarstwa podjął inicjatywę utworzenia Międzynarodowego Komitetu Jakości i Certyfikacji Usług Hotelarskich i Gastronomicznych.
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2009 roku na inicjatywę PIH odpowiedziały pozytywnie następujące kraje: Niemcy (Europejski Instytut Turystyki), Ukraina (Uniwersytet Ekonomiczny i Ekotechnologii), Rosja (Uniwersytet w Kaliningradzie) oraz Republika Kazachstanu. Oczekujemy na dalsze zgłoszenia z Europy i Azji. Na terenie Polski, Polska Izba Hotelarstwa otrzymała sygnały do współpracy w tym zakresie od Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie i Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie.
Zarząd PIH w związku z tymi działaniami otrzymał zaproszenie do prestiżowego udziału w pracach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego. PIH przyjął zaproszenie. Nasi delegaci z pewnością będą bardzo efektywni. Na bazie doświadczeń i akceptacji środowiska hotelarskiego w Polsce, co do prac naszej Izby, Zarząd na swym marcowym posiedzeniu omówi utworzenie w ramach Międzynarodowego Komitetu (jak wyżej) także krajowy Instytut Norm Jakości Usług Hotelarskich ®. Zostanie opracowany System Jakości Usług Hotelarskich mający na celu kwalifikowanie przedsiębiorstw hotelowych w Polsce.
Certyfikowane przedsiębiorstwa pod znakiem Marki „Q” to:
gwarancja jakości oferowanych usług i produktów
motywacja dla załóg hotelowych
prestiż w środowisku zawodowym oraz wśród turystów
optymalizacja kosztów prowadzenia obiektów hotelowych
promocja i wizerunek obiektu
Prezes Zarządu PIH podjął decyzję o powołaniu Rzecznika ds. Jakości Usług Hotelarskich. Został nim prof. dr hab. Anatolij Afonin. Ma on za zadanie utworzenie Zespołu do prac nad organizacją Międzynarodowego Komitetu, Instytutu Jakości (na terenie Polski) oraz nadzór nad opracowywaniem Systemu Norm Jakości Usług Hotelarskich.
Inicjatywa PIH w tym zakresie jest pionierska, prestiżowa dla naszej Organizacji i bardzo potrzebna w polskim środowisku hotelarskim.
Prosimy Koleżanki i Kolegów Hotelarzy o ocenę tego zadania i zgłoszenia udziału w pracach nad stworzeniem Systemu Norm Jakości Usług Hotelarskich.
Nasza inicjatywa wynika bezpośrednio z programu reform gospodarczych zawartych w Strategii Lizbońskiej. Realizacja tego branżowego zadania jest działaniem pierwszymw Rzeczpospolitej Polskiej.
Dodaj komentarz