Marka MLEKOVITA obchodzi 30. urodziny

Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, w 2022 roku obchodzi 30-lecie marki. Twórcą nazwy i logo jest Dariusz Sapiński, od czterech dekad zarządzający firmą, autor jej obecnego sukcesu: pozycji numer 1 w branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. To on rozwinął polskie mleczarstwo na światową skalę.

Firma, której centrala usytuowana jest w stolicy polskiego mleczarstwa, malowniczym podlaskim miasteczku, swoją renomę tworzy blisko 95 lat. Do lat 90. XX w. była jedną z wielu, wówczas blisko 310 okręgowych spółdzielni mleczarskich (a ponad 430 przedsiębiorstw zajmujących się skupem i przerobem mleka). Gdy jednak za sprawą Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego rozpoczął się okres dynamicznego rozwoju, zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Wysokiem Mazowieckiem spośród innych podobnych firm. Prace nad koncepcją nowej marki zostały zainicjowane w 1991 r. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez Prezesa Zarządu Dariusza Sapińskiego oraz wprowadzenie ich jako brandu na szaty graficzne produktów zajęły zaledwie kilka miesięcy i już w 1992 roku marka MLEKOVITA mogła zadebiutować na rynku, a wyroby nią oznaczone znaleźć się na sklepowych półkach. Pojawienie się marki Mlekovita na rynku było o tyle istotne, że wyznaczyło nowe trendy – drogę do naśladowania dla innych spółdzielni mleczarskich w Polsce, a firmie z Wysokiego Mazowieckiego otworzyło drzwi do dynamicznego rozwoju. Od tej chwili spółdzielnia rosła bowiem w siłę – w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, a Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu jest największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej. Tworzy ją już 22 zakłady produkcyjne, 34 własne centra dystrybucyjne, w tym pierwsze w branży hurtownie w formacie Cash&Carry, oraz 147 sklepów Mlekovitka i sklep internetowy www.mlekovitka.pl. Ponadto Mlekovita od lat pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC.

Swoją obecną pozycję i siłę marki Mlekovita zawdzięcza efektywnemu zarządzaniu. Prezes Dariusz Sapiński od początku swojej pracy na czele firmy dążył do stałego jej rozwoju, zdobywania rynków międzynarodowych i umacniania pozycji poprzez profesjonalizm i najwyższą jakość oferowanych produktów. Twórcze i nowatorskie podejście do biznesu pozwoliły odnieść sukces w mocno konkurencyjnej branży mleczarskiej – sukces, którego miarą jest siła marki.

Budowa silnej, wiarygodnej marki jest niezwykle istotna, nie tylko dla Mlekovity – silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. – Dlatego codziennie pracuję na to, by wciąż rozwijać markę Mlekovita jako brand utożsamiany ze stabilnością, jakością i zaufaniem. Jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać, gdyż to zaufanie stanowi filar partnerskiego biznesu, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy nie tylko do sklepów w całej Polsce, ale także do 167 krajów na świecie.

Wszystko to dowodzi, że obrana 30 lat temu droga była słuszna – Mlekovita od początku swojego istnienia cieszy się uznaniem zarówno konsumentów, jak i ekspertów, zdobywając liczne nagrody dla marki i jej produktów. Od lat jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi najcenniejszych marek m.in. „Gazety Finansowej” i „Forbesa”, w których w swojej branży Mlekovita nie ma sobie równych.

Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie okazuje się najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii, w której stawiamy na długofalową i partnerską współpracę z dostawcami mleka oraz konsekwentny rozwój dla dobra konsumentów – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński. Bo historia marki Mlekovita pisana jest ciągłym rozwojem. Przychody firmy co dekadę wzrastają dwudziestokrotnie, w 2021 roku wyniosły ponad 6,3 mld złotych. W ostatnim roku na inwestycje wydano blisko 85 mln złotych, a w ostatnim dziesięcioleciu – ponad 1 mld złotych. Dwie najważniejsze w ostatnim czasie to zakończona w 2017 r. największa w historii firmy inwestycja: budowa Fabryki Proszków Mlecznych oraz otwarte w 2021 r. największe i najnowocześniejsze w mleczarstwie centrum logistyczne. Pozwala to z ufnością patrzeć w przyszłość i rozwijać firmę i brand Mlekovita.



9 odpowiedzi na “Marka MLEKOVITA obchodzi 30. urodziny”

  1. Zofia pisze:

    Już tyle lat…a nadal tak dobrze się trzymają na rynku i prą do przodu. Nic tylko pogratulować

  2. Moria pisze:

    super, że tak się rozwijają. widać, że sztab wykwalifikowanych ludzi za tym stoi.

  3. On pisze:

    Szybko się rozwinęli, chociaż nie jest to zaskoczeniem, bo mają bardzo dobrej jakości produkty

  4. Kola pisze:

    Super, gratuluję tylu lat na rynku i życze samych sukcesów

  5. Kola pisze:

    Naprawdę dużo ekspansje przeszli przez te lata i nadal są jedną z bardziej rozpoznawalnych marek z branży

  6. Dalla pisze:

    Super, imponująca rocznica 🙂

  7. Karo pisze:

    Życze kolejnych 30stu, jedna z ulubionych firm, której produkty mam zawsze na liście zakupów

  8. Hama pisze:

    Od lat kupuję ich produkty i to jedna z niewielu firm, w przypadku której nie widać spadku jakości na przestrzeni lat. Także oby trzymali się jak najdłużej.

  9. Mariu pisze:

    to już 30 lat? człowiek się starzeje szybciej niż by sie chciało przyznać… w każdym razie sto lat!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *