W czwartek, pierwszy dzień długiego weekendu, ruszył Mercure Szklarska Poręba. Jak każdy obiekt marki Mercure, nowy hotel nawiązuje do lokalnego ducha regionu, w tym przypadku dosłownie, bo do legendy o Duchu Gór. Oferuje m.in. 140 pokoi sprzedawanych w condo, SPA, basen, sauny, jacuzzi zewnętrzne oraz restaurację Bergo by Mateusz Gessler i 200 m kw. powierzchni konferencyjno-eventowej.
Wnętrza, zaprojektowane przez Tremend, czerpią inspirację do guest experience z jednej z miejscowych legend. Jest nią średniowieczna przypowieść o Duchu Gór, od którego nazwę wzięły Karkonosze i skale, która uchroniła pewnego młodzieńca przed gniewem ducha. Ta sama skała znajduje się dziś w sercu Szklarskiej Poręby, a nawiązania do niej są wplecione w wystrój hotelu. Wykorzystanie naturalnych materiałów, jak drewno i kamień są podstawą designu obiektu. Ciepłe odcienie kolorystyczne, wykorzystanie oświetlenia oraz naturalnej roślinności wzbogacają atmosferę korespondującą z otoczeniem obiektu, który dzięki zewnętrznym elementom z drewna i kamienia wpisuje się w górski krajobraz.
– Niewiele osób zna lokalne legendy i historie związane z Karkonoszami czy Sudetami, dlatego cieszymy się, że w połączeniu z lokalnym i wyjątkowym duchem marki Mercure możemy zaoferować naszym gościom nie tylko dawkę wymarzonego wypoczynku, ale i lokalnej wiedzy czy odrobiny folkloru. Wśród miejscowych wierzeń, wejście na legendarną skałę pozwala zaczerpnąć mocy czterech żywiołów, co wierzymy przyniesie gościom odwiedzającym nasz hotel powodzenie – mówi Daniel Kasieczka, dyrektor generalny Mercure Szklarska Poręba, wcześniej zarządzający m.in. Tremonti Resort w Karpaczu i hotelem Szczawnica Park.
Hotelu oferuje 140 pokoje – 117 w głównym budynku wpisanym w skarpę i 23 w przygotowywanym jeszcze drugim budynku. Wśród nich znalazły się także ekskluzywne pokoje z antresolą czy osobnym salonem. Apartamenty, z których największy liczy nawet 70 m kw., posiadają wbudowane aneksy kuchenne.
Sercem hotelu jest restauracja Bergo, której menu stworzył Mateusz Gessler. Łączy ona smaki staropolskiej i regionalnej kuchni z Dolnego Śląska i Karkonoszy z nowoczesnymi trendami sztuki kulinarnej. Menu restauracji dopasowane jest do pór roku, zmieniając się zależnie od otoczenia i bazuje na produktach lokalnych kuchni kresowej i śląskiej. Obok autorskiej kombinacji dań goście każdego dnia mogą liczyć na świeże pieczywo wypiekane na miejscu w hotelu.
Obiekt posiada dwa baseny: wewnętrzny i zewnętrzny, bogatą strefę spa z 4 gabinetami zabiegowymi i 3 saunami oraz fitness.
– Ideą naszego hotelu jest stworzenie atmosfery slow life, której tempo wyznacza otaczająca nas przyroda i wyjątkowo górska aura, która zachwyca o każdej porze roku. Bliskość stoków narciarskich i możliwość wypożyczenia nart w hotelu ucieszy każdego miłośnika zimowego szaleństwa. Zaś goście szukający harmonii i ukojenia, odnajdą się w otulinie kojącego krajobrazu czy hotelowej strefie spa i wellness, w której znalazł się także basen z wyjątkowym widokiem na las – mówi Daniel Kasieczka.
Budowa hotelu ruszyła we wrześniu 2019 r. Sprzedawany jest w systemie condo. Przedwstępna umowa franczyzy z Accorem podpisana została tuż przed pandemią w lutym 2020 r., a ostateczna we wrześniu tego samego roku. Inwestorem jest warszawska spółka Orkan Real Estate, na czele której stoi Maciej Wandzel, powiązana doświadczeniem zespołu osób, które są współautorami inwestycji deweloperskich na terenie Polski, w szczególności Warszawie i Krakowie. Firma znana jest z projektów rewitalizacyjnych, takich jak np. inwestycja Soho Factory na Pradze czy krakowskie osiedle Dobra Forma. Obiekt na rynek wprowadzała firma operatorska PI Management, a po otwarciu zarządzać nim będzie Condo.pl.
Dodaj komentarz