Jak dzisiaj wygląda polski rynek hotelowych SPA

Autor: Anita Bajdalska
Pandemia poturbowała branżę hotelową bezlitośnie. Zamknięte hotele, straty liczone w milionach, potem nagłe decyzje o otwarciu, aby za kilka miesięcy na nowo zamykać hotele. Niepewność, co będzie jutro. Wszystko to sprawiło, że nikt z hotelarzy nie mógł czuć się pewnie. W ciągu tych dwóch pandemicznych lat siłą rzeczy również biznes SPA musiał mocno zwolnić i nauczyć się pracować w bardzo niepewnych warunkach rynkowych. Wprowadzane obostrzenia wzbudzały wiele wątpliwości i dla osób pracujących w branży były niekiedy zupełnie niezrozumiałe, a nawet śmieszne. Bo jak nazwać zakaz wykonywania masaży, ale możliwość wykonywania zabiegów na twarz? Gdzie logika? Każdy wie, że w 50 proc. zabieg wykonywany jest w pozycji na brzuchu, czyli czas bardzo bliskiego kontaktu z drogami oddechowymi gościa jest znacznie krótszy niż w przypadku zabiegów na twarz, gdzie mamy minimum 50 minut, często nawet 120 w bezpośrednim kontakcie z gościem, bez maseczki. Nikt z nas tego nie rozumiał, ale nikt też nas o zdanie w tej kwestii nie pytał, był zakaz i trzeba było się do tego stosować. Ileż to razy w czasie obostrzeń słyszałam: „Nie oferujemy masaży, ale oferujemy rytuały SPA”. A pod pozycją „rytuały SPA” były masaże z jakimiś dodatkami, typu okład lub peeling, aby goście mogli jednak tego masażu doświadczyć, w nieco zawoalowanej formie. Relaks, detoks i ws zystko, co zmniejsza stres Goście hotelowych SPA podczas pandemii byli tak zmęczeni całą tą sytuacją, że gdy tylko je otwierano, natychmiast się pojawiali. Mieliśmy do czynienia z popytem odłożonym, który kiedy tylko pojawiła się szansa na skorzystanie z usług SPA, natychmiast się wylał. Relaks, detoks i wszystko, co zmniejsza stres, cieszyło się zainteresowaniem i tak jest do dzisiaj. Zamknięci w domach, bez kontaktu ze światem i bliskimi, goście ruszyli na relaks do hotelowych SPA. Oferta SPA mimo pandemii nie zmieniła się znacząco. Niektóre obiekty hotelowe, aby wpasować się w nurt rehabilitacji, zaczęły kupować urządzenia do fizjoterapii, jednak nie do końca te zabiegi w hotelach się przyjęły. Te hotele SPA, które do tej pory miały ofertę medi SPA, np. hotele uzdrowiskowe, kuracyjne wcale nie cieszyły się większym zainteresowaniem, jak można było [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *