Pierwszy taki HIT od trzech lat

Ponad 300 uczestników zgromadziła pierwsza od maja 2019 r. w pełni stacjonarna konferencja HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE organizowana przez „Hotelarza”. Spotkanie 23 maja w hotelu Renaissance Warszawa na największej hotelarskiej konferencji inwestycyjnej w naszym regionie pokazało, jak wszyscy tego potrzebowali. Inwestorzy, właściciele, top managerowie sieci hotelowych – globalnych i polskich, operatorzy, architekci, przedstawiciele banków, funduszy inwestycyjnych, deweloperów oraz dostawcy najlepszych produktów i usług dla hotelarstwa.



Była to to już piąta edycja wiosennej konferencji HIT – Hotel Investment Trends Poland & CEE, odbywającej się od 2017 r. Pandemia nieco zaburzyła numerację i terminy naszych konferencji, z jesienną Hotel Trends Poland & CEE włącznie. Ostatnia edycja konferencji HIT odbyła się w maju 2020 r. zaraz po zniesieniu pierwszego lockdownu, gdy cały kraj tkwił jeszcze w szoku po kilkuset zakażeniach. Odbyła się zresztą w zapowiadanym jeszcze przed pandemią terminie.

I nawet z panelistami obecnymi fizycznie na żywo w studiu telewizyjnym, z sygnałem w najwyższej jakości HD, tyle że z uczestnikami po drugiej stronie ekranu. Była to zresztą chyba pierwsza profesjonalna konferencja, nie tylko branżowa, tak zorganizowana – nie na teamsach, zoomie czy skajpie, ale na zawodowej platformie. To jednak nie to samo. Wreszcie teraz udało się spotkać wszystkim uczestnikom rynku, aby uczestniczyć w merytorycznych panelach poświęconych bieżącym problemom, sposobom ich rozwiązywania i scenariuszom funkcjonowania branży hotelarskiej w perspektywie krótko-, średnioi długoterminowej, a także – co jest nie mniejszą wartością – porozmawiać w kuluarach w różnych konfiguracjach.

Konferencję zainaugurowało wystąpienie Iwana Louna, przedstawiciela Stowarzyszenia Ukraińskich Hoteli i Resortów, który przedstawił stan ukraińskiego hotelarstwa i hoteli (część zniszczonych bombami i rakietami) obecnie oraz perspektywy tego rynku po wojnie. Nele Magi z firmy STR przedstawiła najświeższe dane dotyczące wyników hoteli w dzisiejszych nieoczywistych czasach i prognozy zmian wskaźników hotelarskich na poszczególnych rynkach. Podczas pięciu paneli najlepsi eksperci hotelarscy z Polski i Europy dyskutowali o: – przyszłości poszczególnych segmentów hotelarskich w kontekście sytuacji popandemicznej; – boomie na hotele resortowe – czy za chwilę ten rynek nie okaże się bańką inwestycyjną; – aktualnych wyzwaniach dla inwestorów, związanych z budową hotelu i realnymi kosztami w przeliczeniu na pokój; – zmianach w procesie pozyskiwania marki – z punktu widzenia sieci i franczyzobiorców – spowodowanych przez pandemię.

I czy są to cały czas te same marki, co przed pandemią; – i o tym czy według architektów pandemia zmieniła zasady projektowania hoteli i wnętrz (nie), ale jeżeli coś zmieniła, to co (relacja z konferencji na str. 22-33). Całe wydarzenie zakończyła wieczorna gala, na której ogłosiliśmy zwycięzców konkursu HIRo – Hotelarskie Inwestycje Roku w kategoriach na Inwestycję Roku, Inwestora Roku, Biuro Architektoniczne Roku i Interior Design Studio Roku (czytaj na str. 18-19 i 54-55).


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *