Autor: Jacek Malaga
Jacek Malaga
autor jest socjologiem,
pracuje w Ośrodku Badań Prasoznawczych UJ
Pracowni Badań Rynku
O tym, jak istotny dla wizerunku hotelu jest kompetentny i życzliwy personel, wiadomo nie od dziś. Czy właściciele polskich hoteli i innych obiektów noclegowych są zadowoleni ze swoich pracowników? Czym - w ogóle - są gotowi chwalić się, kiedy przychodzi im zaprezentować swój obiekt? Magazyn "Hotelarz" jako pierwsze pismo branżowe dla hotelarzy zlecił Ośrodkowi Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego badania, które pomogą odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.
Sondaż pt. "Kwalifikacje a satysfakcja z pracy w branży hotelarskiej" przeprowadzono w lipcu 2005 r., na próbie 350 obiektów hotelarskich wylosowanych spośród pięciotysięcznej ich listy - patrz zestawienie 1. Jego celem był pomiar znajomości korzystania w naszym środowisku z czasopism dla hotelarzy. Samo losowanie - po to, aby zapewnić reprezentację różnych kategorii obiektów - miało charakter warstwowy.
Warstwy tworzyły: hotele (obiekty skategoryzowane), obiekty w trakcie kategoryzacji, motele i zajazdy, pensjonaty, domy wczasowe i ośrodki wypoczynkowe i inne obiekty noclegowe (schroniska, agroturystyka itp.).
W wylosowanej i zrealizowanej próbie powyższe warstwy były reprezentowane przez: Podsumowując, w próbie obiektów hotelowych (świadczących usługi noclegowe) swoją reprezentację znalazły praktycznie wszystkie ich znaczące kategorie: obiekty skategoryzowane i nie, małe, średnie i duże, z minimalną i znaczną liczbą zatrudnionych oraz o długim i krótkim stażu działalności na rynku.
Taka struktura obiektów uwzględnionych w sondażu pozwala przyjąć, iż stanowią one co najmniej dobrą reprezentację "ogólnodostępnej bazy noclegowej", a co za tym idzie - także społeczności zatrudnionych w niej pracowników.
Pomiar opinii przełożnych - bo to oni stanowili grono respondentów - o kwalifikacjach pracowników, ich zaangażowanie oraz poziom satysfakcji z wykonywanych obowiązków stanowił zaledwie pretekst do pytań o prasowe lektury branżowe, ale zebrane - niejako przy okazji - materiały okazały się na tyle informacyjne i prowokujące do dyskusji, [...]
autor jest socjologiem,
pracuje w Ośrodku Badań Prasoznawczych UJ
Pracowni Badań Rynku
O tym, jak istotny dla wizerunku hotelu jest kompetentny i życzliwy personel, wiadomo nie od dziś. Czy właściciele polskich hoteli i innych obiektów noclegowych są zadowoleni ze swoich pracowników? Czym - w ogóle - są gotowi chwalić się, kiedy przychodzi im zaprezentować swój obiekt? Magazyn "Hotelarz" jako pierwsze pismo branżowe dla hotelarzy zlecił Ośrodkowi Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego badania, które pomogą odpowiedzieć na te i wiele innych pytań.
Sondaż pt. "Kwalifikacje a satysfakcja z pracy w branży hotelarskiej" przeprowadzono w lipcu 2005 r., na próbie 350 obiektów hotelarskich wylosowanych spośród pięciotysięcznej ich listy - patrz zestawienie 1. Jego celem był pomiar znajomości korzystania w naszym środowisku z czasopism dla hotelarzy. Samo losowanie - po to, aby zapewnić reprezentację różnych kategorii obiektów - miało charakter warstwowy.
Warstwy tworzyły: hotele (obiekty skategoryzowane), obiekty w trakcie kategoryzacji, motele i zajazdy, pensjonaty, domy wczasowe i ośrodki wypoczynkowe i inne obiekty noclegowe (schroniska, agroturystyka itp.).
W wylosowanej i zrealizowanej próbie powyższe warstwy były reprezentowane przez: Podsumowując, w próbie obiektów hotelowych (świadczących usługi noclegowe) swoją reprezentację znalazły praktycznie wszystkie ich znaczące kategorie: obiekty skategoryzowane i nie, małe, średnie i duże, z minimalną i znaczną liczbą zatrudnionych oraz o długim i krótkim stażu działalności na rynku.
Taka struktura obiektów uwzględnionych w sondażu pozwala przyjąć, iż stanowią one co najmniej dobrą reprezentację "ogólnodostępnej bazy noclegowej", a co za tym idzie - także społeczności zatrudnionych w niej pracowników.
Pomiar opinii przełożnych - bo to oni stanowili grono respondentów - o kwalifikacjach pracowników, ich zaangażowanie oraz poziom satysfakcji z wykonywanych obowiązków stanowił zaledwie pretekst do pytań o prasowe lektury branżowe, ale zebrane - niejako przy okazji - materiały okazały się na tyle informacyjne i prowokujące do dyskusji, [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz