Międzynarodowe marki hotelowe na polskim rynku – stan na dziś

Autor: Jacek Kozioł
Na konferencji Hotel Investment Trends Poland & CEE, która odbędzie się 23 maja, jeden z paneli będzie poświęcony markom hotelowym. Dyskusja dotyczyć będzie przede wszystkim międzynarodowych sieci hotelowych i potencjalnych zmian w procesie pozyskania ich marek w „nowej rzeczywistości”. To zatem właściwy moment na krótkie podsumowanie ich obecności na polskim rynku. WPolsce funkcjonują obecnie 222 hotele międzynarodowych sieci, które oferują ponad 36 tys. pokoi, stanowiących blisko 25 proc. łącznej podaży pokoi hotelowych w kraju. Razem z hotelami działającymi pod krajowymi markami, poziom usieciowienia w Polsce mierzony liczbą pokoi nieznacznie przekracza 37 proc. Jest on bardzo podobny do tego w Niemczech, ale już w zestawieniu z krajami skandynawskimi, Hiszpanią, Holandią, Wlk. Brytanią czy Francją jest o kilka lub kilkanaście punktów procentowych niższy. Z drugiej strony np. we Włoszech wskaźnik ten nie przekracza 20 proc. Poziom nasycenia markami hotelowymi jest zatem pewną specyfiką rynków poszczególnych krajów, co bez głębszej analizy jakościowej podaży nie daje podstaw do uproszczonej oceny ich kondycji. Na ogół jednak wzrost poziomu usieciowienia oznacza rozwój rynku hotelowego i poprawę jakości jego bazy, co wynika z wymogów sieci i standardów marki. Hotele działające pod silnymi międzynarodowymi markami to niewątpliwie obiekty dobrze zweryfikowane już na etapie projektu – zarówno pod względem technicznym, jakościowym, jak i poziomu dostosowania do potrzeb rynku. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *