Po lski rynek noc legowy wciąż pozostaje bardzo rozdrobniony. W krótkim czasie nie zmienią tego nawet ko lejne inwestycje światowych sieci hote lowych.
Udział sieci hotelowych w rynku wciąż niewielki
Wciąż znaczna część obiektów należy, bądź do prywatnych inwestorów, bądź firm zajmujących się na co dzień zupełnie inną branżą. Część z nich decyduje się na budowę hote lu ty lko z uwagi na dobrą koniunkturę i chęć zysku. To także dobry sposób na lokatę kapitału. Takich obiektów przybywa też w ostatnim czasie najwięcej. Jak wynika z raportu czasopisma „Hotelarz” na ten temat, systemy hote lowe posiadające więcej niż pięć obiektów mają niespełna dziesięcioprocentowy udział w całym rynku. Potencjał Polski dostrzegają jednak wszyscy czołowi gracze w branży.
- Budowa hotelu Hilton, którą rozpoczęliśmy w centrum Wrocławia to koszt w granicach 300 milionów złotych – mówi Małgorzata Nowosielska z Wings Properties – Przy takich nakładach każdy inwestor musi być przekonany co do, tego, że nowy hotel będzie w stanie przynosić zyski. Posiadanie apartamentu w tak prestiżowym budynku z takim operatorem, jakim jest sieć hoteli Hilton, to obecnie najlepszy biznes z możliwych.
Do tej pory Hilton posiadał tylko jeden pięciogwiazdkowy hotel
w Warszawie. W ciągu kilku lat, obiekt o takim samym standardzie powstanie nie tylko we Wrocławiu ale także w Łodzi.
Pod obca marką
Do największych sieci w Polsce należą: Orbis/Accor, Grupa WAM oraz OST Gromada. Pojedynczy inwestorzy w Po lsce wciąż najchętniej wznoszą hote le pod własną marką. W dłuższej perspektywie proces konso lidacji rynku jest jednak nieunikniony. Prawdopodobnie rozwinie się też franszyza. Do te pory funkcjonuje tak jedynie 1% po lskich hote li. Na całym świecie 65%. Przede wszystkim dlatego, że w takim systemie dużo łatwiej przyciągnąć k lientów, a w efekcie utrzymać się na rynku.
Jak pokazują wskaźniki, tempo rozwoju całej branży w ciągu następnych ki lku lat nie powinno zostać zagrożone. Nawet przy rosnących cenach usług budow lanych. Wciąż popyt na usługi hote lowe jest większy od tego, co możemy zaoferować.
Dodaj komentarz