Przemysław Swacha dyrektorem 5-gwiazdkowego Ferreus Hotel w Krakowie
Przemysław Swacha, wcześniej m.in. dyrektor kompleksu Best Western Premier – Best Western Express w Krakowie, został dyrektorem przygotowywanego do otwarcia hotelu Ferreus na Starym Mieście w Krakowie z 71 pokojami. Z hotelarstwem jest związany od ponad 20 lat. Pracował m.in. w dziale marketingu hotelu Senator w Dźwirzynie, w firmie operacyjnej zarządzał hotelami Velaves we Władysławowie, Masuria w Worlinach, Łeba w Łebie, wprowadzał na rynek Leda Spa Hotel w Kołobrzegu w 2008 r. W latach 2010-2019 był dyrektorem generalnym kompleksu hotelowego w Krakowie z dwoma obiektami, z których jeden działał pod marką Best Western Premier, a drugi najpierw pod Holiday Inn Express, później jako Best Western. Po przejęciu obiektu przez CFI Holding w 2019 r. odszedł do – należącej do polskiego touroperatora Rainbow – firmy White Olive Hotels, zarządzającej pięcioma hotelami na greckich wyspach, w której został dyrektorem generalnym. •
Michał Cwalina dyrektorem Lake Hill Resort & Spa
Michał Cwalina, ostatnio dyrektor generalny Saltic Resort & Spa w Grzybowie k. Kołobrzegu, został dyrektorem generalnym kompleksu Lake Hill Resort & Spa w Sosnówce k. Jeleniej Góry. Zaczynał pracę w polskich hotelach w 2010 r. od stanowiska recepcjonisty w Sofitelu Sopot. W 2013 r. objął funkcję front office supervisora w warszawskim Radissonie Blu, a dwa lata później – night shift managera w DoubleTree by Hilton Warszawa. W 2017 r. został kierownikiem recepcji w nowo otwieranym Radissonie Blu Świnoujście, a następnie dyrektorem pionu hotelowego w hotelu Notera Spa w Borach Tucholskich. W 2018 r. objął takie samo stanowisko w przygotowywanym do otwarcia hotelu Lake Hill Resort & Spa ze 173 pokojami, a rok później został jego dyrektorem generalnym. W 2020 r. objął funkcję dyrektora generalnego Saltic Resort & Spa w Grzybowie, a teraz powrócił do Lake Hill, który w tym czasie powiększył się o Lake Hill Apartments z 89 apartamentami. Przygotowywany jest trzeci etap inwestycji z 80 dwupokojowymi apartamentami w 10 budynkach i 20 czteropokojowymi willami. •
Nowa dyrektor Arche Hotelu Lublin
Marta Koman, wcześniej pracująca w angielskich hotelach sieci Accor, została dyrektor Arche Hotelu Lublin. W latach 2008-2014 pracowała w Mercure Albrighton Hall w Shrewsbury koło Birmingham jako F&B supervisor, następnie w Mercure Farnham Bush Hotel w Farnham koło Londynu jako F&B manager, a od 2015 r. jako F&B manager w Novotelu Southampton. W Arche Lublin zastąpiła Sabinę Kowalkow-Paśnik, która została zastępcą dyrektora generalnego ds. sprzedaży i marketingu w przygotowywanym do otwarcia Royal Tulip Apartments w Warszawie. •
Z ibisa Kijów do Renaissance Warszawa
Do zespołu Renaissance Airport Warszawa na stanowisko rooms division managera dołączyła Wiktoria Nikiczuk, ostatnio dyrektor hotelu ibis w Kijowie. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży hotelarskiej, a przez ostatnie 11 lat związania była z siecią Accor w Ukrainie, m.in. jako rooms division manager w hotelu ibis w Kijowie, a przez ostatni rok pełniła tam również obowiązki dyrektora hotelu. Wojna w Ukrainie zmusiła ją do opuszczenia swojego kraju i przyjazdu do Polski. W Renaissance Airport będzie odpowiedzialna za dział recepcji, rezerwacji, rozliczeń hotelowych oraz służby pięter, a jednocześnie będzie wspierała dyrektora generalnego hotelu we wszystkich działaniach operacyjnych. – Wiktoria to hotelarz z bogatym doświadczeniem, które zdobyła w Ukrainie, i jestem przekonany, że wykorzysta swoją wiedzę w naszym flagowym, 5-gwiazdkowym Renaissance Warsaw Airport Hotel – mówi Gheorghe Marian Cristescu, prezes Polskiego Holdingu Hotelowego. – Cieszę się, że Wiktoria dołączyła do naszego zespołu i będzie wspierała dyrektora generalnego hotelu we wszystkich działaniach operacyjnych. Choć mam nadzieję, że jak będzie taka jej wola, już wkrótce będzie mogła wraz z milionami swoich rodaków wrócić do ojczyzny i odbudować ten piękny kraj. •
Mariusz Paszkiel odpowiedzialny za sprzedaż w sieci Marriott w Polsce
Mariusz Paszkiel, do niedawna związany z hotelem Marriott Warszawa jako dyrektor sprzedaży i marketingu oraz dyrektor operacyjny, będzie odpowiedzialny za sprzedaży hoteli sieci Marriott w Polsce, pełniąc funkcję director national accounts, Poland. – Mariusz przejmuje teraz odpowiedzialność za uruchomienie sprzedaży krajowej w Polsce, koncentrując się na zarządzaniu kluczowymi klientami w imieniu zarówno hoteli franczyzowych, jak i zarządzanych – powiedziała Katie Ramsay, senior director sales operations w regionie EMEA sieci Marriott. Mariusz Paszkiel zaczynał karierę w hotelarstwie w 1998 r. w dziale bankietów hotelu Victoria, działającego jeszcze pod marką Intercontinental. Następnie przeszedł do działu sprzedaży reaktywnej. Po drodze dwa lata spędził w hotelu w Wlk. Brytanii jako night auditor. W 2008 r. trafił do działu sprzedaży proaktywnej jako key account executive w Marriott Warszawa, a w 2011 r. został dyrektorem sprzedaży. W 2013 r. przeszedł na stanowisko dyrektora sprzedaży w hotelu Ossa, a po roku wrócił do stołeczngo Marriotta już jako dyrektor całego działu sprzedaży i marketingu. W 2017 r. zdobył tytuł Hotelarza Roku w kategorii Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Hotelu Sieciowego. W 2021 r. został dyrektorem operacyjnym warszawskiego Marriotta, a teraz szefem centralnych struktur sprzedażowych sieci Marriott na Polskę z siedzibą w Sheratonie Grand Warszawa. •
Mariusz Łukasiak dyrektorem F&B Sheraton Grand Warszawa
Mariusz Łukasiak, ostatnio F&B director w warszawskim hotelu Marriott, przeszedł do Sheratona Grand Warsaw na takie samo stanowisko. Z branżą gastronomiczną związany jest od 1995 r., a doświadczenia zdobywał w Eurest Polska, P&O / Princess Cruises Lines Ltd., hotelach sieci Accor w Warszawie i InterContinental Warszawa. W 2015 r. dołączył do Marriotta Warszawa jako kierownik bankietów, w 2018 r. został zastępcą kierownika gastronomii, a w połowie 2021 r. dyrektorem gastronomii hotelu. W Sheraton Grand będzie odpowiedzialny za zarządzanie całą działalnością food & beverage w hotelu, w tym bankietami, cateringiem zewnętrznym, restauracjami i barami. Jak informuje hotel: „Wspierany przez szefa kuchni Marcina Sasina i cały zespół F&B, będzie odpowiedzialny za dostarczanie najlepszych doświadczeń kulinarnych gościom we wszystkich punktach sprzedaży oraz wspieranie naszych współpracowników w ich codziennej pracy i rozwoju”. •
Adriana Rychter dyrektorem HR w Bristol, a Luxury Collection Hotel
Adriana Rychter, ostatnio dyrektor ds. human resources hoteli Marriott i Westin Warszawa, została dyrektorem HR warszawskiego hotelu Bristol, a Luxury Collection Hotel, również z portfolio Marriotta. Od 2005 r. pracowała w Apsys Polska jako dyrektor HR, zajmowała się wdrażaniem skutecznych strategii wynagradzania oraz zarządzaniem całą administracją kadrowo-płacową dla 300 pracowników. W 2016 r. przeniosła się na Giełdę Papierów Wartościowych jako HR project management, gdzie miała za zadanie zintegrować wiele firm i opracować wspólną strategię tworzenia efektywności w zakresie HR. W 2018 r. objęła stanowisko multi property director of human resources hoteli Marriott i Westin w Warszawie.
Dodaj komentarz