31 marca w warszawskim hotelu Courtyard by Marriott odbyło się drugie z tegorocznych szkoleń z cyklu Akademii Hotelarza. Spotkanie prowadzone przez Radosława Altheima, dyrektora zarządzającego sieci Q Hotels poświęcone były optymalizacji kosztów w hotelarstwie.
Nowa rzeczywistość w jakiej znalazło się obecnie hotelarstwo wymusza konieczność maksymalnego skoncentrowania się na wyeliminowaniu zbędnych i optymalizacji niezbędnych kosztów w obiektach.
Dlatego podczas wydarzenia szczególny nacisk położono na sposoby szukania oszczędności, czyli analizę kosztów bezpośrednich, pośrednich i personelu, a także zasady optymalizacji kosztów zatrudnienia.
Podczas części popołudniowej nasz ekspert omówił skuteczne metody zwiększenia wydajności i rentowności pracy, oraz optymalizację zamówień do hotelu i restauracji.
Szkolenie zamknęła sesja pytań i odpowiedzi, a uczestnicy w poszkoleniowych ankietach bardzo wysoko ocenili użyteczność otrzymanej wiedzy.
Szkolenie prowadzone było przez Radosława Altheima, praktyka z kilkunastoletnim doświadczeniem zdobywanym w hotelach w Polsce i całej Europie. W przeszłości był on m.in. dyrektorem sprzedaży i zastępcą dyrektora generalnego czterogwiazdkowego hotelu andel’s Łódź, od 2013 roku dyrektor generalny pięciogwiazdkowego, 155 pokojowego hotelu GrandHotel Tiffi w Iławie. Obecnie zarządza Grupą hotelową Q Hotels, posiadającą w portolio Hotele Q Kraków, Q Kraków Plus, Q Wrocław Plus i Grand Cru Gdańsk. Absolwent wydziału ekonomii Uniwersytetu Szczecińskiego.
Dodaj komentarz