-Przed pandemią rynek hotelarski był tak rozgrzany, że każdy nowo otwierany obiekt w dużym mieście mógł liczyć na sukces. Mało kto pochylał się więc nad mniejszymi rynkami, które wymagają znajomości lokalnej specyfiki. Dla zewnętrznych inwestorów dużo bardziej naturalne i zyskowne były inwestycje w Warszawie czy Krakowie. Pandemia odwróciła tę sytuację - mówi w najnowszym "Hotelarzu" Marcin Antczak, CEO Grupy Antczak, która swój pierwszy hotel – Hampton by Hilton – otworzyła w 2019 r. na macierzystym rynku w Kaliszu, a obecnie realizuje trzy nowe inwestycje w tym Crowne Plaza w Kołobrzegu.
Inwestor przekonuje, że kierowana przez niego grupa zamierza rozwijać się na mniejszych rynkach, a wyniki kaliskiego obiektu utwierdzają go w tej decyzji. -Przyjmuje się, że hotel powinien osiągać satysfakcjonujący cash flow w ciągu dwóch lat od otwarcia. Na podstawie badań rynku zakładaliśmy, że do poziomu 70 proc. obłożenia będziemy w Kaliszu dochodzić przez trzy lata. W rzeczywistości osiągnęliśmy go w dwa miesiące. Oczywiście pandemia sprawiła, że w tej chwili jest to mniej zyskowny rynek niż przed lockdownem, ale nadal uważam, że to świetny biznes i doskonała lokata kapitału - wyjaśnia Antczak.
Pytamy także, jak do tej strategii hotelowej ma się 5-gwiazdkowy hotel wypoczynkowy w Kołobrzegu, który to rynek jest bardzo konkurencyjny i cały czas powstaje tam dużo nowych obiektów?
-Baltic Wave w Kołobrzegu to niezwykle atrakcyjny projekt, który został wystawiony na sprzedaż. Jako firma rodzinna mogliśmy szybko podjąć decyzję i wygrać wyścig z innymi zainteresowanymi podmiotami. Naszym atutem jest też to, że zostaliśmy generalnym wykonawcą inwestycji - mówi inwestor. Dzisiaj w Kołobrzegu, poza Radissonem, który działa w innej kategorii, nie ma żadnego obiektu sieciowego. Baltic Wave, działający pod marką Crowne Plaza, będzie bardzo ciekawym hotelem kurortowym – zarówno jeśli chodzi o architekturę, jak i skalę działalności. Wiem, że są plany innych inwestycji hotelowych w Kołobrzegu, ale nie stanowią one dla nas zagrożenia. Rynek nad polskim morzem tylko rośnie. Pandemia dodatkowo wzmocniła ten trend. Wszystkie opracowania wskazują, że rok do roku wyniki sprzedażowe są coraz lepsze - dodaje Antczak.
Na jakim etapie jest obecnie budowa, co z pozostałymi dwoma hotelami ogłoszonymi jeszcze w 2020 r., a także jaka jest dalsza strategia biznesowa grupy - o tym m.in. rozmawiamy z Marcinem Antczakiem w najnowszym "Hotelarzu".
Prenumeratę czasopisma w wersji papierowej, lub online, można zamówić TUTAJ>>
Dodaj komentarz