Nowy standard DVB-T2 a hotel – co się zmieni

Autor: Marcin Grochała
Polska wchodzi w nowy etap procesu modernizacji sygnału naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2. Już od marca rozpocznie się rewolucja w zakresie odbioru telewizji naziemnej, a jej skutki mogą być odczuwalne nawet dla dwóch milionów Polaków. Zmiany będą dotyczyły nie tylko prywatnych odbiorców – również branża hotelowa musi przygotować się na efekty wprowadzenia nowego standardu DVB-T2/HEVC Obecnym standardem odbioru naziemnej telewizji cyfrowej jest DVB-T (Digital Video Broadcasting – Terrestrial). Choć obowiązuje w Polsce od 2010 r., nie wykorzystuje on w pełni możliwości technologicznych, które oferuje nowoczesne nadawanie sygnału cyfrowego. Widzowie mają zatem ograniczony dostęp do zaawansowanych rozwiązań, a co za tym idzie – nie mogą cieszyć się najlepszą jakością obrazu i dźwięku. Zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego, już od 1 lipca 2022 r. zacznie obowiązywać nowy standard DVB-T2/HEVC, wykorzystujący węższą częstotliwość – od 470 do 694 MHz. Modernizacja ma na celu zwolnienie pojemności pasma 700 Mhz, przeznaczonego dla technologii mobilnej piątej generacji. W związku z tym zwiększy się maksymalne wykorzystanie potencjału naziemnej telewizji cyfrowej w całej Europie. Nowy standard umożliwi bardz [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *