Autor: Agata Frątczak
AGATA FRĄTCZAK, pracownia Madama.pl. Jak stworzyć luksusowe wnętrze? Wbrew pozorom odpowiedzią na to pytanie nie są złoto czy kryształy, ale naturalne materiały, dużo światła, wygoda. To nie wymaga gigantycznego budżetu, ale jedynie przemyślanego projektu.
Co to jest luksus? Ciekawe badania na ten temat zakończył niedawno Marriott. Wraz z firmą badawczą Skift Research zadawał pytania, na które odpowiadało 5 tys. majętnych gości hoteli z USA, Chin, Meksyku, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Wielkiej Brytanii. Co ciekawe, choć ich pogląd na wiele spraw się różnił, w jednym prawie wszyscy byli zgodni. 75 proc. osób z każdej grupy przyznało, że luksus jest dla nich czymś innym niż dla pokolenia ich rodziców. To widać jak w lustrze w wystroju dzisiejszych najbardziej luksusowych hoteli świata.
Doświadczenia zamiast przedmiotów
Innym ciekawym wnioskiem z badań sieci Marriott było to, że większość majętnych gości hoteli na wakacjach chce dowiedzieć się czegoś nowego, a nawet nauczyć nowej umiejętności. To całkowity odwrót od luksusowych hoteli sprzed lat, w których stereotypowo gość miał „leżeć i pachnieć”. Dziś w centrum zainteresowań branży reklamowej jest marketing doświadczeń i relacji. W rozwiniętych krajach klienci są przesyceni nadmiarem przedmiotów. Trudno im zaimponować nawet największym bogactwem. Interesują ich za to doświadczenia, bo te składają się na życiową wiedzę, a przez to są bezcenne. To właśnie dlatego w słynnym hotelu Mandarin Oriental w Nowym Jorku goście mają do wyboru sesję ćwiczeń z prywatnym trenerem, warsztaty z graffiti i zwiedzanie galerii z historykiem sztuki.
Hotel Firmdale w Londynie na życzenie gości poprosił dostawcę kwiatów, słynną kwiaciarnię Bloomsbury Flowers, o prowadzenie warsztatów florystycznych. Jak ten trend może przełożyć się na wn [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz