HOTEL Z POMYSŁEM 2021 NYX HOTEL WARSAW – hotel, galeria, design, lifestyle

W 15. już edycji naszego konkursu na Hotel z Pomysłem stawka była wyjątkowo wyrównana na wysokim poziomie. Niemal do ostatniego głosu walczyły o zwycięstwo warszawski NYX Hotel z zakopiańskim Bachleda Residence. Ostatecznie o kilka punktów wygrał NYX Hotel. „Za wizjonerskie wykorzystanie sztuki ulicznej w zazwyczaj konserwatywnym hotelarstwie”, „za świetny mariaż światów street artu i HoReCa”, po prostu „za lifestyle bez nadęcia”. Z kolei hotel Bachleda Residence doceniony został „za świetne połączenie folkloru i tradycji góralskich z nowoczesnością”, czyli „śmiałą, wyrazistą, luksusową interpretację stylu zakopiańskiego, jedyną w swoim rodzaju i pełną rozmachu”. Dwa hotele zupełnie różne, bo do różnych grup są skierowane – miejskich podróżnych i bogatych turystów – a obydwa z wybitnym pomysłem na hotel. I obydwa oparte na sztuce – miejskiej w NYX i podhalańskiej (z Witkiewiczem włącznie) w Bachleda Residence. WYNIKI KONKURSU HOTEL Z POMYSLEM 2021 1. NYX HOTEL, Warszawa 72 pkt 2. BACHLEDA RESIDENCE, Zakopane 67 pkt 3. HOTEL 1231 – INFIRMERIA, Toruń 40 pkt 4. CRYSTAL MOUNTAIN, Wisła 32 pkt 5. TREMONTI SKI & BIKE RESORT, Karpacz 29 pkt 6. GRAND FOCUS HOTEL, Szczecin KING SALOMON, Kraków MARRIOTT, Sopot 27 pkt 9. REZYDENT MGALLERY, Sopot 26 pkt 10. AC BY MARRIOTT, Kraków IBIS STYLES, Lublin 24 pkt INNE HOTELE WYMIENIANE PRZEZ CO NAJMNIEJ DWÓCH JURORÓW SCANDINAVIA MARINE, Zator 16 pkt GRANO HOTEL, Gdańsk 14 pkt HI HOTEL, Gdańsk 11 pkt SALTIC RESORT & SPA, Grzybowo 9 pkt DOUBLETREE BY HILTON, Wroclaw 8 pkt HOT_ELARNIA, Puszczykowo 7 pkt IBIS STYLES, Bolesławiec 6 pkt LIBERTE 33, BW PREMIER, Poznań 4 pkt PALACE MORTĘGI, Mortęgi 3 pkt Może to jest kierunek myślenia dla nowych hoteli. To pokazuje też, że polskie hotelarstwo, mimo pandemicznego kryzysu, nie przestało się rozwijać i wprowadzać coraz ciekawsze hotele na rynek – czy to w samym centrum stolicy, czy w górskiej stolicy Polski, czy w nadmorskiej stolicy Polski (dla warszawiaków – Sopocie). O miejsca na podium rywalizowały w tej edycji m.in. górskie kompleksy Crystal Mountain w Wiśle i Tremonti Ski & Bike Resort w Karpaczu, sopockie Rezydent MGallery i Marriott czy miejskie Grand Focus Szczecin, 1231 – Infirmeria Toruń czy AC by Marriott Kraków. Każdy miał ciekawy pomysł na siebie, dostrzeżony przez jurorów. A blisko 30-osobowa kapituła Hotelu z Pomysłem składa się najlepszych ekspertów hotelarskich. W jej skład wchodzą architekci, projektanci wnętrz, doradcy hotelowi, przedstawiciele organizacji branżowych, sieci i operatorów oraz eksperci z poszczególnych obszarów hotelarstwa. To najbardziej profesjonalne jury w branży. Ideą konkursu Hotel z Pomysłem organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r. jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kierują się członkowie kapituły, jest POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Dzięki zwycięstwu w 15. edycji konkursu na Hotel z Pomysłem NYX Hotel dołącza do elitarnego grona najlepszych polskich hoteli, które wygrywały wcześniejsze edycje, jak m.in. Cukrownia Żnin, Narvil, Arłamów, Krasicki, Renaissance Airport Warszawa, Indigo Warszawa i Kraków, Moxy Warszawa Praga, Radisson Blu Resort Świnoujście, Hilton Gdańsk, Vienna House Andel’s Łódź czy Puro Wrocław i Gdańsk. NYX HOTEL, Warszawa Celny, na czasie i wspaniale wykonany Pierwszy hotel sieci Leonardo Hotels pod tą marką w Polsce otwarty został w spektakularnym miejscu – kompleksie Varso Place obok Dworca Centralnego z powstającym jeszcze najwyższym budynkiem w krajach UE. I dopasował się do spektakularności całego przedsięwzięcia, budząc zachwyt swoim wystrojem. Wiadomo, jak jest obecnie z gośćmi w Warszawie, ale NYX na pewno ma ich czym przyciągnąć, gdy zaczną powracać na większą skalę. To lifestyle'owy, wielkomiejski hotel z wyraźnym pomysłem na siebie, opartym na designerskich wnętrzach i wykorzystaniu sztuki miejskiej w każdej części hotelu, dzięki czemu staje się jednocześnie galerią nowej sztuki. „Za świetny mariaż światów street artu i HoReCa” – Michał Winiarski, C13 Architektura Stosowana, i „za wizjonerskie wykorzystanie sztuki ulicznej w zazwyczaj konserwatywnym hotelarstwie” – Dariusz Futoma, Horwath HTL, po prostu „za lifestyle bez nadęcia” – Agata Janda, JLL. Karol Weber, enjoyyourstay.pl: „Niewątpliwie hotelowe otwarcie numer 1 roku. Energetyzujące wnętrza dla osób poszukujących wrażeń i nowych doznań. Dodatkową wartością jest spora ilość sztuki w wykonaniu lokalnych artystów. Autentyczny lifestyle'owy hotel. Marka NYX zaskakuje”. Piotr Kalinowski, MIXD: „Typowo miejski hotel o lifestyle'owym charakterze, jakich nadal brakuje w Polsce. Ciekawe wnętrza, łączące kontrastowo wizualne bogactwo z lokalnym street i urban artem. Ponadto doceniam bardzo świadome wpisanie ciekawej propozycji F&B w program hotelu – to jeden z najsilniejszych trendów we współczesnym hospitality”. Ireneusz Dudek, Hotel Inwest: „Design opowiadający historie, powodujący ciekawość przebywania w tym hotelu, zobaczenia kolejnych motywów to motor napędowy, który wyróżnia ten produkt na tle innych”. Wojciech Liszka, Z–Factor: „Wnętrza stworzone, aby umieszczać zdjęcia na Instagramie”. Jurorzy szczególnie docenili wykorzystanie sztuki we wnętrzach. Wojciech Popis, VHM Hotel Management: „Pomysł hotelu jako galerii sztuki z przestrzeniami ozdobionymi dziełami z obszaru urban i street art – celny, na czasie i wspaniale wykonany”. Tomasz Pieniążek, wiceprezes IGHP, MuMotive: „Pomysł spójny od początku do końca, pokazujący, że hotel nie tylko może posiadać i prezentować dzieła sztuki, ale też może być quasi-galerią sztuki. Do tego wybranej i prezentowanej w sposób, który jest DNA całego obiektu. Obiekt bardzo warszawski z jej dynamizmem, niezależnością i otwartością”. Jarosław Kołodziejczyk, Mextra Group: „W czasach minimalizmu i optymalizacji, »niefunkcjonalna« sztuka daje kontrę codzienności. Być może goście tego hotelu dzięki obcowaniu ze sztuką dosięgną inspirujących refleksji, będących początkiem czegoś nowego. Taki pomysł mi się podoba”. Anita Bajdalska, Manager Spa: „Można zadać sobie pytanie: czego jest w tym miejscu więcej – sztuki czy funkcji noclegowej? Okazuje się że w bardzo nowatorski sposób mamy możliwość doświadczać zarówno uczty dla ducha, jak i komfortowego relaksu oraz wykwintnej kuchni polsko-izraelskiej w eleganckim hotelu. To bardzo pomysłowy projekt hotelowy”. Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP: „To hotel bardzo dobrze zintegrowany z miastotwórczym kompleksem biurowym zbudowanym w tej lokalizacji. Lifestyle'owy charakter wnętrz i bogata obecność sztuki w przestrzeniach publicznych tworzą wspólną wibrację z nowoczesnym centrum miasta, w którym położony jest hotel”. Jacek Stasikowski, Accor: „Zarówno lokalizacją, wielkością, jak i wystrojem wnętrz potwierdza ogrom pracy, jaką inwestor oraz współpracujące z nim osoby włożyli w wypracowanie kompleksowej wizji dla całej inwestycji oraz w jej późniejszą realizację”. BACHLEDA RESIDENCE, Zakopane Dopieszczony – w klimacie nowoczesnej góralszczyzny 5-gwiazdkowy hotel rodziny Bachledów, odtwarzający w nowoczesnym wydaniu międzywojenny styl zakopiański stworzony przez Stanisława Witkiewicza – z regionalnym wzornictwem, bogatą ornamentyką i rzeźbieniami. Projekt zakopiańskiego biura Karpiel Steindel Architektura. Ciekawy przypadek, bo hotel brał już udział w ubiegłorocznej edycji Hotelu z Pomysłem i zajął wówczas piąte miejsce, a w tym roku o mały głos nie wygrał. Jurorzy często podkreślali: „Kreatywne połączenie góralskiego stylu z modernistyczną architekturą” – Krzysztof Szadurski, wiceprezes IGHP. „Doskonałe połączenie nowoczesności z regionalną tradycją” – Dariusz Futoma, Horwath HTL „Świetne połączenie folkloru i tradycji góralskich z nowoczesnością – Małgorzata Morek, Hilton. Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP: „Połączenie nowoczesności z zakopiańskim stylem jest zawsze trudnym zadaniem, zwłaszcza w hotelu 5-gwiazdkowym, położonym w sercu Zakopanego. Moim zdaniem to zamierzenie w pełni się powiodło, a zarządzanie hotelem przez Grupę Bachleda, która od wielu lat związana jest z tym rynkiem, bardzo zwiększa szansę na rynkowy sukces”. Bartłomiej Walas, Wyższa Szkoła Turystyki i Ekologii: „Wkomponowanie elementów regionalnej ornamentyki, adaptowanej do trendów w nowoczesnym designie i do nowoczesnego wnętrza wymaga dużego wyczucia i odwagi, co w pełni się powiodło. Pozornie ciężkie elementy wyposażenia wnętrz stwarzają klimat przytulności przedwojennego Zakopanego”. Marcin Dragan, Profitroom: „Dbałość o każdy szczegół. Nowoczesny folklor pokazany na każdym kroku: od pokoju (i malowanych ręcznie sufitów) po całą strefę SPA oraz parzenice widoczne w całym obiekcie. Połączenie nowoczesności z ciepłem naturalnego drewna”. Rafał Szubstarski, „Hotelarz”: „Góralski folklor w nowoczesnej interpretacji, niekojarzącej się z cepeliowską góralszczyzną charakterystyczną dla Zakopanego, ale z nową jakością estetyczną, wręcz wyrafinowaniem (nawet głowa jelenia na ścianie – wyrzeźbiona w drewnie – nie trąci [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *