Autor: Agata Frątczak
Jak odróżnić hotel luksusowy od ekonomicznego? Po wnętrzach. Lokalizacja może być często zbliżona, hotele komunikują więc standard za pomocą wystroju. Trzeba nakreślić wyraźne granice między tym, co podstawowe, a usługami premium.
Są elementy, które wynikają po prostu z wymogów kategoryzacyjnych dotyczących liczby gwiazdek, jakie posiada obiekt. Tak np. pokoje w hotelu 5-gwiazdkowym muszą mieć większy metraż (w Polsce min. 18 m kw. bez łazienki i przedpokoju) oraz być wyposażone m.in. w sejf, wagę osobową i szlafrok. Ale są też elementy wynikające z funkcjonalności obiektów działających w różnych segmentach. W hotelu typu basic wszystko jest dokładnie obliczone – np. koszty sprzątania muszą być utrzymane na jak najniższym poziomie. W luksusowym wnętrzu też jest to ważne, ale nie aż tak i można dopuścić większe wydatki na pielęgnację droższych sprzętów, jak czyszczenie i trzepanie miękkich dywanów czy polerowanie mosiężnych okuć. To daje większą swobodę podczas doboru materiałów do wnętrz, podczas gdy w standardzie ekonomicznym na pierwszym miejscu zawsze będzie łatwozmywalność i inne względy praktyczne.
Czego oczekuje klient?
Czynniki wpływające na wybór droższego hotelu są inne od tych, które są ważne dla klienta taniego hotelu, co wynika z ich różnych potrzeb. Gdy badacze z kilku azjatyckich i jednej francuskiej uczelni przepytali kilka tysięcy Amerykanów zatrzymujących się w hotelach basic i premium o ich preferencje – a potem opublikowali wyniki na łamach „Journal Of Vacation Marketing” – okazało się, że dla wszystkich najważniejsza była czystość, wygoda łóżka i obsługa, ale poza tym klienci hoteli premium wśród priorytetów wymieniali wystrój wnętrz, a ci z hoteli ekonomicznych – cenę. To w bezpośredni sposób wpływa na to, jak urządzone są te obiekty.
Okazuje się, że brak widocznych luksusów w hotelu budżetowym to również ważny sygnał skie [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz