Wykorzystaj potencjał silnej marki

Autor: Agnieszka Majewska-Kunat
Agnieszka Majewska-Kunat Dziś marki towarzyszą nam niemal na każdym kroku i są nieodłączną częścią życia. Ale tylko silne marki stają się symbolem zaufania i jakości. Jakie działania należy podjąć, aby wzmocnić swoją markę hotelu, a potem właściwie wykorzystać jej potencjał w działaniach sprzedażowo-marketingowych? Szczególnie w tych niepewnych pandemicznych czasach jest kluczowy aspekt zarządzania wizerunkiem hotelu. Marki odgrywają ogromną rolę w codziennym podejmowaniu decyzji zakupowych. Dobra marka jest niczym drogowskaz dla gości, dzięki niej oszczędzają oni cenny czas, ponieważ nie muszą analizować podobnych ofert. Marka jak góra lodowa Wydawać by się mogło, że marka to owoc współczesności, ale jej początki sięgają czasów starożytnych. Wtedy właśnie zaczął się proces znakowania produktów. Jako pierwsze oznaczano ceramiczne wytwory, które podpisywano nazwiskiem twórcy. Takie produkty łatwiej było dostrzec na tle innych podobnych, a dodatkowo można było szybciej dotrzeć do ich autora, aby zamówić kolejne. Podpisywanie umożliwiało więc nie tylko prostą identyfikację, ale i pełniło funkcję swoistej reklamy twórcy. Dziś podobną funkcję spełnia etykieta na produkcie. Według American Marketing Association, marka to utrwalone w otoczeniu skojarzenia i opinie odnośnie danego produktu, firmy, instytucji czy organizacji. To rodzaj obrazu mentalnego, który pojawia się w umysłach odbiorców, gdy wspominana jest np. konkretna nazwa hotelu. Można stwierdzić, że marka jest wielopłaszczyznowa, ponieważ składa się z elementów widocznych i niewidocznych. Często jej złożony charakter porównywany jest do góry lodowej. Nad powierzchnią wody widoczne są m.in jej nazwa i logo, hasła reklamowe czy strona internetowa. Ukrytą część marki stanowią wartości, czyli zasady, którymi kieruje się w swojej działalności. To one wyróżniają markę na rynku i są ważnym punktem odniesienia, przy dokonywaniu codziennych wyborów i określaniu wizji rozwoju. Niezwykle istotnym elementem jest również kultura organizacyjna, stanowiąca zbiór wartości, idei, norm zachowania i działania, wspólnych dla wszystkich pracowników. Wiedza i intelekt, know-how, cały zasób wiedzy technicznej i pozatechnicznej, doświadczenie oraz wypracowane przez lata metody działania stanowią o sile podejmowanych przez markę inicjatyw. Te wszystkie elementy – widoczne i mniej widoczne – stanowią też o potencjale marki na przyszłość. Silna marka jest efektem tytanicznej pracy ludzi. Zbiorem koncepcji, wytworem pracy analitycznej, elementem motywacyjnym w organizacji. Mocna marka hotelu nie jest dziełem przypadku, a efektem świadomego długoterminowego budowania st [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *