MerXu jest platformą, która umożliwia firmom sprzedawanie i kupowanie produktów w Internecie. Dedykowana jest wyłącznie firmom. Konsumenci indywidualni nie mogą korzystać z merXu. Platforma gromadzi kupujących i sprzedających z krajów Unii Europejskiej: Polski, Czech, Słowacji, Litwy i Estonii. W kolejnych miesiącach merXu.com będzie dostępne w Rumunii, na Węgrzech, Łotwie i na terenie Niemiec. MerXu koncentruje się głównie na kategoriach przemysłowych takich jak budownictwo, narzędzia, elektrotechnika i oświetlenie, instalacje grzewcze, wentylacyjne, chemia, maszyny, HoReCa. Powstała na fundamentach wiedzy i doświadczenia zespołu menedżerów, którzy przez kilkanaście lat z sukcesami rozwijali rynek e-commerce w Polsce i innych krajach regionu. Trzon firmy tworzą Przemysław Budkowski, Tomasz Nowak, Piotr Nowjalis, Sebastian Pietrowski oraz Václav Liška, o których przeczytasz tutaj.Jest również odpowiedzią na ciągły wzrost handlu e-commerce B2B, który na koniec zeszłego roku wyniósł ok. 447 mld złotych i wzrósł o około 30% do ubiegłego roku. Dodajmy do tego również branże przemysłowe, w których procesy nie są jeszcze zdigitalizowane, a którym wychodzi naprzeciw merXu. Dzięki platformie także mniejsi dostawcy mają możliwość włączenia się do realizacji większych projektów.
Co wyróżnia merXu na tle innych platform internetowych świadczących usługi B2B?
MerXu.com w jakimś stopniu podobne jest do takich serwisów jak Ebay czy Allegro, ponieważ̇ podobnie jak one łączy sprzedających z kupującymi. Firmy mają możliwość kupować produkty od zweryfikowanych dostawców negocjując ceny i ustalając warunki transakcji bezpośrednio z wybranymi dostawcami. Platforma pozwala na bezpośredni kontakt za pomocą̨ komunikatora, gdzie strony mogą̨ ze sobą̨ negocjować i ustalać wszystkie warunki realizowanych transakcji. To właśnie wyróżnia merXu od innych serwisów, które najczęściej nie pozwalają na bezpośredni kontakt kupującego ze sprzedającym. Zdecydowaliśmy się na tę formę, ponieważ naszym zdaniem handel między firmami ma charakter relacyjny i jest bardziej złożony niż̇ transakcje konsumenckie. Komunikator merXu umożliwia transakcję w lokalnych językach. Dlatego kupujący z Czech czy Słowacji może z łatwością rozmawiać ze sprzedającym z Polski czy Estonii w swoim własnym języku. MerXu jest platformą międzynarodową. Nie ogranicza się tylko do rynku polskiego. Dzięki temu firmom, które sprzedają merXu daje szanse rozwijania sprzedaży na rynkach międzynarodowych bez ponoszenia znaczących inwestycji i podejmowania ryzyka związanego z wejściem na nowe rynki. Firmy, które kupują dzięki merXu poprawiają swoje procesy zakupowe poprzez lepszą dostępność oferowanych produktów, możliwość negocjacji cen czy przede wszystkim robienie zakupów w jednym miejscu. MerXu oferuje też możliwość składania zapytań ofertowych. Jeśli kupujący szuka dostawcy jakiś niestandardowych produktów może w prosty sposób złożyć zapytanie ofertowe, które trafia do zarejestrowanych na merXu dostawców.
W jaki sposób platforma łączy producentów i usługodawców z odbiorcami?
Po pierwsze, platforma skupia producentów i dystrybutorów, którzy za pomocą merXu chcą rozwijać swoją sprzedaż B2B w kanale online. Oferowane przez nich produkty zawierają informacje o parametrach technicznych, cenie, warunkach dostawy. Sprzedający może wskazać kraje, w których chce być obecny i określić cenę w walucie lokalnej. Zarówno firmy, które chcą sprzedawać jak też firmy, które chcą kupować są weryfikowane przez merXu. Już dzisiaj na merXu kupujący znajdą ponad 1,5 miliona ofert więc jest w czym wybierać. Ta szeroka oferta powoduje, że firmy chętnie odwiedzają merXu mając szansę na korzystne zaopatrzenie. Do firm kupujących należą zarówno hurtowanie jak też szeregu rodzaju firmy usługowe. Kupujący, mogą poprosić sprzedającego o wycenę i korzystając z komunikatora zacząć bezpośrednią rozmowę ze swoim potencjalnym kontrahentem. Pisząc do swojego potencjalnego dostawcy mogą mu zadać szereg pytań dotyczących dostępności produktu, ostatecznej ceny, czy warunków dostawy. . Za pomocą komunikatora odbywają się negocjacje i ustalenie ostatecznej formy transakcji. Obecnie korzystanie z merXu jest bezpłatne dla sprzedających i kupujących co tym bardziej wpływa na atrakcyjność platformy merXu.
W jaki sposób merXu weryfikuje oferty i zabezpiecza klientów przed nieuczciwymi podmiotami?
Przede wszystkim starannie weryfikujemy firmy. Pierwszym krokiem tej weryfikacji jest sprawdzenie, czy dany podmiot rzeczywiście istnieje i czy jest aktywną firmą. MerXu dostarcza swoim użytkownikom dostęp do 10 raportów miesięcznie, które opisują wiarygodność́ finansową danego podmiotu. Na przykład, kiedy sprzedający wchodzi w interakcję z kupującym, który chce zamówić jakieś produkty, ale wymaga odroczonego terminu płatności zdecydowanie warto zweryfikować aktualną sytuację finansową kupującego. Temu właśnie służą raporty, które dostarczamy użytkownikom merXu. Raporty są dostępne w Czechach, Słowacji Estonii, a także w Polsce. Już niebawem wprowadzimy dodatkowe narzędzia użytkowników platformy.
Jakie korzyści mogą̨ mieć́ firmy z merXu?
Dzisiaj merXu oferuje blisko 2 miliony produktów, które są istotne dla różnych kategorii przedsiębiorstw. Również firmy z kategorii HoReCa mogą zaopatrywać się kompleksowo na merXu. MerXu może stać się z łatwością centrum zaopatrzenia firm z tej kategorii. Kupujący mają dostęp do wielu nowych dostawców, mogą weryfikować ceny swoich dotychczasowych kontrahentów. Z kolei sprzedający, producenci i dystrybutorzy mają szansę dotrzeć do nowych klientów na rynkach lokalnych i zagranicznych. MerXu jest obecne dzisiaj w Polsce, Czechach, Słowacji, Litwie i Estonii. Już wkrótce merXu otworzy się na Rumunie, Węgry i rynek niemiecki. Szczególnie Niemcy wydają się być bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla wielu polskich przedsiębiorców. Korzystanie z merXu pozwala na podejmowanie działań handlowych na nowych rynkach bez ponoszenia znaczących inwestycji. MerXu tłumaczy na lokalne języki oferty sprzedających, prowadzi intensywne działania marketingowe i rozwija funkcjonalności platformy. Kupowanie na merXu jest łatwe i tanie. Platforma oferuje dzisiaj szereg działań promocyjnych, dzięki którym kupujący mogą znacznie zaoszczędzić na zakupach robionych na merXu.
Zapraszamy do kontaktu
Pomoc @merXu.com
Tel: m+48 882 898 971 +48 784 440 386
Tomasz Nowak, współzałożyciel i COO
Dodaj komentarz