Autor: Marcin Siotkin, Multivee
Czy rok pandemii spowodował zmiany w funkcjonowaniu mediów w hotelu od strony zarządzania nimi, ich funkcji, nowych rozwiązań, oczekiwań gości? Pojawiły się zmiany, trendy, rozwiązania, które są zaskakujące, i nie spodziewano się ich rok temu, zaraz po wybuchu pandemii? O to zapytaliśmy ekspertów w zakresie mediów i technologii przeznaczonych dla hoteli.
Lockdowny, zamknięte hotele i sanatoria uzdrowiskowe, gastronomia na wynos, serwisy VOD odnotowujące niespotykaną wcześniej oglądalność. To był również bardzo trudny rok dla dostawców towarów i usług dla zamkniętych branż, w tym usług telewizji i integratorów.
Obserwujemy w tej sytuacji globalny rozwój technologii, nie tylko na rynku hotelowym czy na rynku zdrowia. Wielkim pozytywem jest fakt, jak wiele osób i podmiotów zaadaptowało się do korzystania z nowych narzędzi lub tych, które były już wcześniej dostępne na rynku, ale mniej używane. Zwłaszcza w zakresie e-commerce.
Netflix w każdym pokoju? ChromeCast wbudowany w odbiornik?
Branża HoReCa wraca do normalności, zapowiada się wyjątkowo udany sezon, przy ostrożnym optymizmie, w związku z możliwością wystąpienia tzw. czwartej fali. Zmieniły się preferencje gości. Które z nich zostaną przeniesione na świat hoteli? Netflix w każdym pokoju? Chromecast wbudowany w odbiornik TV dla amatorów filmów i seriali w 4K? Czy po prostu chęć odpoczynku od niewielkiego ekranu laptopa i smartfona? Jak można zaobserwować, w czasie pandemii najmocniej rozwinął się e-commerce. Przy ograniczonych środkach na inwestycje naturalnym impulsem jest zaimplementowanie dostępności takich usług w systemie telewizji hotelowej jako aplikacji wbudowanej w telewizor. Najbardziej oczywistym kierunkiem jest zamawianie posiłków do pokoju, nieco na modłę popularnych serwisów, z których wszyscy korzystają w swoich smartfonach. Już od wielu lat istniały na rynku różne wersje systemów ty [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz