Accor podpisał umowę z inwestorem powstającego hotelu Sanssouci w Karpaczu Arturem Kozieją na wprowadzenie obiektu ze 110 pokojami pod markę MGallery Hotel Collection. Historyczny budynek przejdzie przebudowę i rozbudowę, aby przyjąć pierwszych gości na początku 2023 r
Wybudowany w Karpaczu Górnym na początku XX wieku hotel Sanssouci (z franc. beztroski) przed wojną był jednym z najbardziej luksusowych obiektów w mieście. Od lat 50. do połowy lat 90. działał jako ośrodek wypoczynkowy Urocza Funduszu Wczasów Pracowniczych. Potem stał opuszczony, popadając w ruinę i zmieniając kilkakrotnie właścicieli. Na początku tego roku kupił go Artur Kozieja, a niedługo później podpisał umowę z Erbudem na przebudowę i rozbudowę historycznego obiektu za 38,5 mln zł. Inwestycja będzie przebiegała pod nadzorem konserwatora zabytków. Obejmie modernizację istniejącego budynku oraz dobudowanie nowego skrzydła wraz z tarasem widokowym i ogrodami. W zabytkowej części znajdą się: 68 apartamentów, restauracja, lobby bar, strefa SPA & wellness z basenem oraz jacuzzi wewnętrznymi i zewnętrznymi, fitness, sala konferencyjna, odtworzona też zostanie historyczna sala balowa. W nowym skrzydle hotelu powstaną 42 apartamenty. Lokale będą sprzedawane w systemie condo z deklaracją 8 proc. zwrotu rocznie i umową na 10 lat. – Hotel Sanssouci to kultowe miejsce na mapie Karpacza, które po latach zaniedbań na nowo staje się synonimem luksusowego wypoczynku w najwyższym standardzie. Dzięki doskonałej lokalizacji i niepowtarzalnemu charakterowi będzie atrakcyjnym kierunkiem zarówno dla gości z Polski, jak i turystów zagranicznych. Hotel jest mocno wpisany w krajobraz i tradycję miejsca, w którym się znajduje, dlatego zdecydowaliśmy się na markę MGallery, dla której niepowtarzalny charakter obiektu jest kluczową wartością – stwierdził Artur Kozieja. Będzie to czwarty hotel w Polsce funkcjonujący pod marką MGallery Hotel Collection, po Bachleda Luxury w Krakowie, The Brigde we Wrocławiu i Rezydencie w Sopocie, otwartym w czerwcu po generalnym remoncie. To także drugi hotel, który powstaje we współpracy Accoru z Arturem Kozieją, po Movenpicku w Zakopanem. – MGallery Hotel Collection to butikowa marka i wyjątkowe obiekty, w których kultura i historia przenikają się z nowoczesnym designem i sztuką współczesną, tworząc niepowtarzalną atmosferę, która zapewnia gościom niezapomniane wrażenia – opisuje Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Accor. – Każdy hotel ma swoją unikatową osobowość i jest efektem twórczej pracy światowej sławy architektów i projektantów wnętrz. Hotel Sanssouci, ze swoją historią będzie wspaniałym uzupełnieniem kolekcji MGallery, a współpraca przy takim projekcie, z tak doświadczonym inwestorem, to ogromna przyjemność i satysfakcja
Wybudowany w Karpaczu Górnym na początku XX wieku hotel Sanssouci (z franc. beztroski) przed wojną był jednym z najbardziej luksusowych obiektów w mieście. Od lat 50. do połowy lat 90. działał jako ośrodek wypoczynkowy Urocza Funduszu Wczasów Pracowniczych. Potem stał opuszczony, popadając w ruinę i zmieniając kilkakrotnie właścicieli. Na początku tego roku kupił go Artur Kozieja, a niedługo później podpisał umowę z Erbudem na przebudowę i rozbudowę historycznego obiektu za 38,5 mln zł. Inwestycja będzie przebiegała pod nadzorem konserwatora zabytków. Obejmie modernizację istniejącego budynku oraz dobudowanie nowego skrzydła wraz z tarasem widokowym i ogrodami. W zabytkowej części znajdą się: 68 apartamentów, restauracja, lobby bar, strefa SPA & wellness z basenem oraz jacuzzi wewnętrznymi i zewnętrznymi, fitness, sala konferencyjna, odtworzona też zostanie historyczna sala balowa. W nowym skrzydle hotelu powstaną 42 apartamenty. Lokale będą sprzedawane w systemie condo z deklaracją 8 proc. zwrotu rocznie i umową na 10 lat. – Hotel Sanssouci to kultowe miejsce na mapie Karpacza, które po latach zaniedbań na nowo staje się synonimem luksusowego wypoczynku w najwyższym standardzie. Dzięki doskonałej lokalizacji i niepowtarzalnemu charakterowi będzie atrakcyjnym kierunkiem zarówno dla gości z Polski, jak i turystów zagranicznych. Hotel jest mocno wpisany w krajobraz i tradycję miejsca, w którym się znajduje, dlatego zdecydowaliśmy się na markę MGallery, dla której niepowtarzalny charakter obiektu jest kluczową wartością – stwierdził Artur Kozieja. Będzie to czwarty hotel w Polsce funkcjonujący pod marką MGallery Hotel Collection, po Bachleda Luxury w Krakowie, The Brigde we Wrocławiu i Rezydencie w Sopocie, otwartym w czerwcu po generalnym remoncie. To także drugi hotel, który powstaje we współpracy Accoru z Arturem Kozieją, po Movenpicku w Zakopanem. – MGallery Hotel Collection to butikowa marka i wyjątkowe obiekty, w których kultura i historia przenikają się z nowoczesnym designem i sztuką współczesną, tworząc niepowtarzalną atmosferę, która zapewnia gościom niezapomniane wrażenia – opisuje Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Accor. – Każdy hotel ma swoją unikatową osobowość i jest efektem twórczej pracy światowej sławy architektów i projektantów wnętrz. Hotel Sanssouci, ze swoją historią będzie wspaniałym uzupełnieniem kolekcji MGallery, a współpraca przy takim projekcie, z tak doświadczonym inwestorem, to ogromna przyjemność i satysfakcja
Dodaj komentarz