Autor: Zbyszek Bugaj
Wina z Nowej Zelandii nie są jeszcze tak popularne
w Polsce jak te pochodzące z niedalekiej Australii. W najbliższych latach z pewnością jednak się to zmieni, zwłaszcza że tamtejszy słynny Sauvignon blanc
promuje od niedawna otwarta w ubiegłym roku
w Warszawie ambasada
Historia winiarstwa w Nowej Zelandii rozpoczęła się w latach 70-tych XX w., kiedy to właściciele firmy Motana obsadzili szczepem sauvignon blanc północne obszary Wyspy Południowej (Nowa Zelandia składa się dwóch podobnej wielkości wysp: Północnej, gdzie znajduje się stolica Auckland i Południowej). Wino to odniosło niebywały sukces torując drogę na światowe rynki innym produktom lokalnego winiarstwa. Produkcja w tym kraju stale rośnie. Jeszcze w 1982 roku wyeksportowano z Nowej Zelandii tylko 12 tys. skrzynek wina. W roku 2001 r. - już 2,5 mln skrzynek. Od tego czasu produkcja za sprawą masowych inwestycji stale rośnie.
Klimat i przepisy prawne
Pod względem klimatu Nowa Zelandia to chłodny kraj, choć niektóre obszary znajdują się na podobnej szerokości geograficznej, co Hiszpania, czy Francja. Wynika to z chłodn [...]
Historia winiarstwa w Nowej Zelandii rozpoczęła się w latach 70-tych XX w., kiedy to właściciele firmy Motana obsadzili szczepem sauvignon blanc północne obszary Wyspy Południowej (Nowa Zelandia składa się dwóch podobnej wielkości wysp: Północnej, gdzie znajduje się stolica Auckland i Południowej). Wino to odniosło niebywały sukces torując drogę na światowe rynki innym produktom lokalnego winiarstwa. Produkcja w tym kraju stale rośnie. Jeszcze w 1982 roku wyeksportowano z Nowej Zelandii tylko 12 tys. skrzynek wina. W roku 2001 r. - już 2,5 mln skrzynek. Od tego czasu produkcja za sprawą masowych inwestycji stale rośnie.
Klimat i przepisy prawne
Pod względem klimatu Nowa Zelandia to chłodny kraj, choć niektóre obszary znajdują się na podobnej szerokości geograficznej, co Hiszpania, czy Francja. Wynika to z chłodn [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz