-Zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie w żadnym wypadku nie wpłynęły na liczbę podpisywanych przez nas umów. Rok 2020 był drugim najlepszym w historii Accor i tylko nieznacznie odbiegał od 2019. W regionie Europy Środkowo-Wschodniej podpisaliśmy 27 umów na 3,3 tys. pokoi, w tym osiem umów w Polsce. Różnicą jest to, że obecnie znaczną część umów podpisujemy online - mówi w najnowszym "Hotelarzu" Jacek Stasikowski, dyrektor ds. rozwoju sieci Accor w Polsce
-Z dodatkowych zmian, o których warto wspomnieć, to wydłużenie się czasu między pierwszym kontaktem z inwestorem a ostatnim etapem podpisania umowy. Wcześniej cały proces zajmował około 3 – 4 miesiące. Dzisiaj ten okres może być nawet dwa razy dłuższy - wyjaśnia Stasikowski.
Jak przyznaje dyrektor ds. rozwoju Accor -Pewnym ograniczeniem w zakresie inwestycji jest także praktycznie brak finansowania nowych projektów hotelowych ze strony banków. Dlatego dzisiaj najczęściej w grę wchodzi inwestycja z własnych środków albo szukanie alternatywnych sposobów na sfinansowanie, jak np. condo. Dzisiaj Accor posiada już kilka podpisanych umów na projekty w systemie condo, takie jak Mercure Orle Gniazdo w Szczyrku, Mercure Szklarska Poręba, Mövenpick w Kołobrzegu i Zakopanem czy otwarty w ubiegłym roku Mercure Warszawa Ursus Station.
Pełna treść rozmowy w najnowszym wydaniu "Hotelarza", którego prenumeratę zamówić można TUTAJ.
Dodaj komentarz