Autor: Jacek Piasta
Jacek Piasta
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki Investon będącej właścicielem sieci hoteli Ideal
Temat, który chcę poruszyć dzisiaj, dotyczy - wbrew pozorom - bardzo wielu przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce. Z korespondencji, jaką co roku otrzymuję w grudniu i styczniu, wyłania się obraz obiektów hotelowych, które można malowniczo porównać do "okrętu na wzburzonym oceanie, z dobrą załogą, dzielnym kapitanem, ale... bez mapy". I jak tu trafić do celu?
Celem każdego obiektu hotelarskiego, według kryteriów ekonomicznych, jest generowanie zysku (rzecz nie dotyczy obiektów typu non-profit). Zdecydowanie upraszczając, zysk jest różnicą między wartością zrealizowanej sprzedaży (przychodami) a wszelkimi kosztami, jakie pojawiają się w obiekcie. Na jaką część wyniku ekonomicznego ma wpływ zarówno kierownictwo, jak i personel hotelu? Na tzw. wynik operacyjny.
Najprościej mówiąc (a znakomite i wyczerpujące definicje wyniku operacyjnego, wraz z komentarzami, były przytaczane w "Hotelarzu" nie raz) wynik operacyjny to różnica pomiędzy przychodami (netto) ze sprzedaży a kosztami działalności operacyjnej obiektu, z których wyłącza się amortyzację.
Znać plany i odpowiadać za realizację
Menedżerowie hoteli, komórek sprzedaży, kierownicy recepcji, szefowie kuchni, kierown [...]
Autor jest doświadczonym dyrektorem hoteli. Obecnie wiceprezes zarządu spółki Investon będącej właścicielem sieci hoteli Ideal
Temat, który chcę poruszyć dzisiaj, dotyczy - wbrew pozorom - bardzo wielu przedsiębiorstw hotelarskich w Polsce. Z korespondencji, jaką co roku otrzymuję w grudniu i styczniu, wyłania się obraz obiektów hotelowych, które można malowniczo porównać do "okrętu na wzburzonym oceanie, z dobrą załogą, dzielnym kapitanem, ale... bez mapy". I jak tu trafić do celu?
Celem każdego obiektu hotelarskiego, według kryteriów ekonomicznych, jest generowanie zysku (rzecz nie dotyczy obiektów typu non-profit). Zdecydowanie upraszczając, zysk jest różnicą między wartością zrealizowanej sprzedaży (przychodami) a wszelkimi kosztami, jakie pojawiają się w obiekcie. Na jaką część wyniku ekonomicznego ma wpływ zarówno kierownictwo, jak i personel hotelu? Na tzw. wynik operacyjny.
Najprościej mówiąc (a znakomite i wyczerpujące definicje wyniku operacyjnego, wraz z komentarzami, były przytaczane w "Hotelarzu" nie raz) wynik operacyjny to różnica pomiędzy przychodami (netto) ze sprzedaży a kosztami działalności operacyjnej obiektu, z których wyłącza się amortyzację.
Znać plany i odpowiadać za realizację
Menedżerowie hoteli, komórek sprzedaży, kierownicy recepcji, szefowie kuchni, kierown [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz