Prognozowanie. Jak analizować wyniki operacyjne hotelu? – rachunkowość zarządcza, cz. XV

Autor: Marta Kuniszyk
Marta Kuniszyk
Autorka, doktor nauk ekonomicznych,
jest dyrektorem Działu Rozwoju w biurze zarządu Orbis SA,
przewodniczącą Rady Nadzorczej Wioski Turystycznej Wilkasy i członkiem Rady Nadzorczej spółki Hekon - Hotele Ekonomiczne SA.
Wykłada rachunkowość zarządczą
w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie

Zbudowanie dobrej prognozy to nie lada sztuka. Trzeba właściwie skonstruować model, tak, aby uwzględnić specyfikę działalności hotelu i charakterystykę rozważanego przedsięwzięcia oraz trafnie zdefiniować najważniejsze parametry - zmienne w modelu. Bardzo pomocna w zbliżaniu się do najbardziej prawdopodobnego scenariusza jest analiza wrażliwości, za pomocą której na ekranie komputera możemy prześledzić wpływ zmiany różnych parametrów na finalne efekty. O zastosowaniu analizy wrażliwości w modelach do oceny efektywności inwestycji pisałam już dość dużo - dzisiaj, na początek Nowego Roku, proponuję coś lżejszego, ale przydatnego przy konieczności szybkiej oceny szans powodzenia rozważanej inwestycji. Zajmiemy się jedną z metod szacowania średnich cen, stanowiących bardzo ważny element prognozy wyników każdego hotelu.

Reguła Kciuka "Rule of Thumb"

Ten trochę dziwny tytuł to nazwa jednej z metod prognozowania średniej ceny pokoi w przypadku nowych inwestycji hotelowych. Stosując tę metodę z grubsza można ustalić cenę, przy jakiej inwestycja cha [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *