Autor: Maciej Grelowski
Maciej Grelowski
Autor jest hotelarzem. W latach 1992-2004 był prezesem zarządu spółki Orbis SA
Rok 2005, który mamy już za sobą, był rokiem jubileuszu Orbisu
Obok niewielkiej grupy równie zasłużonych firm znak Orbisu stanowi z pewnością wartościowe dobro w historii gospodarczej Polski. Zawirowania historyczne - co można przyznać - łagodnie obeszły się z marką i nawet beztroska powojennych decyzji nacjonalizacyjnych szczęśliwym trafem oszczędziła Orbisowi batalii o nazwę. Jednak, jak to w życiu bywa, czemu nie dała radę historia może załatwić kilku facetów.
Z pewnym zakłopotaniem przyznaję, że do grona tego zaliczam także moją skromną osobę. Jak nie trudno wywnioskować, chodzi o losy tej firmy pod kierownictwem światowego lidera hotelarskiego, francuskiego Accoru. Francuzi dużo zrobili, aby przejąć kontrolę nad Orbisem. W myśl znanego przysłowia dokonali tego za trzecim podejściem, w 2000 roku, kiedy to - wraz z dwoma innymi partnerami finansowymi - odkupili od skarbu Państwa 35 proc. akcji Orbisu. Jak w każdych zalotach przedślubnych obiecywano wiele, a wyznań miłości i braterstwa było bez końca. Sporządzono - jak w każdym małżeństwie majętnych narzeczonyc [...]
Autor jest hotelarzem. W latach 1992-2004 był prezesem zarządu spółki Orbis SA
Rok 2005, który mamy już za sobą, był rokiem jubileuszu Orbisu
Obok niewielkiej grupy równie zasłużonych firm znak Orbisu stanowi z pewnością wartościowe dobro w historii gospodarczej Polski. Zawirowania historyczne - co można przyznać - łagodnie obeszły się z marką i nawet beztroska powojennych decyzji nacjonalizacyjnych szczęśliwym trafem oszczędziła Orbisowi batalii o nazwę. Jednak, jak to w życiu bywa, czemu nie dała radę historia może załatwić kilku facetów.
Z pewnym zakłopotaniem przyznaję, że do grona tego zaliczam także moją skromną osobę. Jak nie trudno wywnioskować, chodzi o losy tej firmy pod kierownictwem światowego lidera hotelarskiego, francuskiego Accoru. Francuzi dużo zrobili, aby przejąć kontrolę nad Orbisem. W myśl znanego przysłowia dokonali tego za trzecim podejściem, w 2000 roku, kiedy to - wraz z dwoma innymi partnerami finansowymi - odkupili od skarbu Państwa 35 proc. akcji Orbisu. Jak w każdych zalotach przedślubnych obiecywano wiele, a wyznań miłości i braterstwa było bez końca. Sporządzono - jak w każdym małżeństwie majętnych narzeczonyc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz