Jak przygotować hotel na powrót gości

Autor: Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz
Przed powrotem gości do hoteli koniecznie należy zwrócić uwagę na to, czy obiekt i personel są odpowiednio przygotowane do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Pandemia wymusza zachowanie wyjątkowo wysokich standardów higieny i bezwzględnej czystości, a to wiąże się z koniecznością wyposażenia hotelu w kilka niezbędnych artykułów. Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz HIGIENA SERWIS Dezynfekcja rąk i powierzchni. O czym pamiętać? Przede wszystkim o odpowiednim doborze środków do dezynfekcji i produktów, które zapewniają ich łatwy dostęp. Mówimy tutaj o dwóch grupach produktów – do dezynfekcji powierzchni oraz do dezynfekcji rąk. Wybierając te pierwsze, koniecznie trzeba pamiętać o tym, by ich codzienne (nawet kilkakrotne) stosowanie nie niszczyło dezynfekowanej powierzchni. Rekomendujemy preparaty bezalkoholowe – są skuteczne, a ich formuła sprawia, że czyszczona powierzchnia nie matowieje, nie przesusza się. To z pozoru drobna różnica, ale trzeba pamiętać, że dezynfekcja bezalkoholowa pozwala uniknąć konieczności wymiany sprzętu, mebli czy innych elementów na nowe (codzienny kontakt z alkoholem działa bardzo szkodliwie na różnego rodzaju powierzchnie, przez co tracą one walory estetyczne i użytkowe). Jeśli chodzi o dezynfekcję rąk, to zalecamy, by przy każdych drzwiach wejściowych i w miejscach, w których będzie największy ruch, postawić stabilne stojaki ze środkiem do dezynfekcji dłoni. Takie stacje pozwalają każdemu szybko pobrać jedną dawkę produktu, dzięki czemu nie tworzą się kolejki. Warto zainwestować w dozowniki bezdotykowe, co zapewnia jeszcze wyższy poziom higieny i bezpieczeństwa. Warto też wyposażyć każdy pokój hotelowy w małe, podręczne preparaty do dezynfekcji dłoni, z których będą mogli korzystać goście – to mały gest, ale niezwykle ważny i wzmacniający u gości poczucie bezpieczeństwa i opieki. Z kolei personel i serwis porządkowy w każdej chwili powinien mieć dostęp do chusteczek dezynfekujących lub środków do szybkiej dezynfekcji (np. w sprayu), by mieć możliwość natychmiastowego oczyszczenia danej powierzchni. Oczywiście do gruntownego sprzątania i przygotowywania pokoi na przybycie kolejnych gości niezbędne są preparaty do czyszczenia i dezynfekcji w większych, ekonom i c z n y c h opakowan i a c h , o wydajnej formule. Niezbędne są również informatory „zdezynfekowano” do oznaczania oczyszczonych już miejsc oraz instrukcje mycia i dezynfekcji rąk. Stanowczo odradzamy stawianie butelek z płynami do dezynfekcji, ponieważ nie są one ani estetyczne, ani bezpieczne, a już na pewno nie zachęcają do skorzystania z nich. Bezpieczne pokoje i łazienki hotelowe. W każdym pokoju hotelowym goście powinni znaleźć jednorazowe artykuły, tj. kapcie, kosmetyki, galanterię. Warto zadbać o komfort, zapewniając chusteczki higieniczne w pudełku oraz kieszonkowe środki do dezynfekcji dłoni, z których goście mogą skorzystać po wejściu do swojego pokoju. Miłym gestem jest również zostawienie gościom jednorazowych maseczek ochronnych. W łazienkach należy bezwzględnie zrezygnować z elektrycznych suszarek do rąk – są one niehigieniczne i rozsiewają bakterie i inne drobnoustroje nawet na kilka metrów. Rekomendujemy jednorazowe ręczniki do osuszania rąk w specjalnych dozownikach, najlepiej sensorowych (bezdotykowych). Dozowniki pozwalają użytkownikom na pobranie jednego odcinka wkładu bez konieczności dotykania obudowy – to najbardziej higieniczne rozwiązanie, zapewniające maksymalny poziom bezpieczeństwa. Warto również wyposażyć łazienki w sensorowe dozowniki do mydła, które wydzielają dawkę płynu po wsunięciu dłoni pod czujnik, dzięki czemu nie tylko są bezpieczne, ale dodatkowo pozwalają znacznie zmniejszyć zużycie wkładów. Dobrze dobrane systemy higieniczne pozwalają zmniejszyć zużycie wkładów (a tym samym obniżyć koszty) nawet o 40-50 proc. w porównaniu ze standardowymi rozwiązaniami. Bezwzględne bezpieczeństwo w restauracji hotelowej. Sala ze stolikami dla gości i przestrzeń przy barze to miejsca, w których nie ma miejsca na zaniedbania. Na każdym stoliku powinny znaleźć się chusteczki gastronomiczne w dyspenserach (dozowane pojedynczo), a przy każdym wejściu należy ustawić stację do dezynfekcji dłoni z płynem, który nie ma nieprzyjemnego zapachu alkoholu i nie wydziela nieprzyjemnych oparów, które czuć będzie w całej restauracji. Wyraźnie zwiększyło się zainteresowanie profesjonalnymi środkami czystości Piotr Rokita ECOLAB Po straconych dla branży pierwszych czterech miesiącach roku poszczególne obszary gospodarki są powoli odmrażane i wszyscy mamy nadzieję, że koniunktura stopniowo zacznie się poprawiać. Pamiętajmy, że siła nabywcza gości jest wciąż wysoka. Do tego dochodzi narastająca w społeczeństwie potrzeba podróżowania i aktywnego wypoczynku. Z dużą dozą prawdopodobieństwa można więc założyć, że po ponownym otwarciu hotele w Polsce będą przeżywać prawdziwe oblężenie, do czego zresztą są bardzo dobrze przygotowane. Obiekty, z którymi współpracujemy, wykorzystały czas lockdownu na przystosowanie się do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Rzeczywistości, w której czynnikiem decydującym o wyborze obiektu noclegowego stała się gwarancja bezpieczeństwa sanitarnego. Wiele hoteli zweryfikowało swoje dotychczasowe – i tak już niezwykle rygorystyczne – procedury dotyczące czystości i opracowało nowe protokoły sanitarne, które jeszcze lepiej odpowiadają potrzebom, jakie wygenerowała pandemia COVID-19. Wyraźnie zwiększyło się zainteresowanie profesjonalnymi środkami czystości, a zwłaszcza produktami z udowodnioną skutecznością przeciw wirusowi SARS-CoV-2, jak np. niewymagający spłukiwania spray do dezynfekcji twardych i nieporowatych powierzchni czy bezprzewodowe rozpylacze elektrostatyczne. Cały czas rośnie też zapotrzebowanie branży na poszerzanie kompetencji personelu odpowiedzialnego za sprzątanie i procesy utrzymania higieny. W 2020 r. międzynarodowy zespół ekspertów Ecolab opracował program Relentless Recovery, obejmujący narzędzia oraz wiele materiałów mających ułatwić hotelom organizację pracy w czasach COVID-19, a tym samym zapewnić bezpieczne funkcjonowanie. Materiały są bezpłatne i dostępne na stronie Ecolab.pl. Warto zapoznać się nimi przed ponownym otwarciem obiektów. Poprzeczka została podniesiona Jakub Klewaniec VOIGT Hotele przygotowują się do otwarcia. Wiele wskazuje na to, że wznowienie może charakteryzować się skokowym przejściem z trybu oczekiwania i hibernacji na wysokie obroty. Standardy higieniczne, obostrzenia sanitarne oraz świadomość gości to nowe realia, które podniosły poprzeczkę poziomu czystości i bezpieczeństwa mikrobiologicznego. Można się pogubić i łatwo popełnić błąd. Jak tego uniknąć? Odnieść się do dwóch podstawowych wartości. Sprzątanie, mycie i dezynfekcja są procesem. Musi być on opisany i usystematyzowany. Najważniejszym jego spoiwem są ludzie. Nie tylko służba pięter, ale i wszyscy pracownicy. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *