Wojciech Budzowski, Hotele Nosalowy: Niektóre oszczędności pozostaną z nami na dłużej   "HOTELARZ"

-W odniesieniu do kwestii kosztów myślę, że teraz dużym wyzwaniem będzie, żeby przytrzymać te oszczędności, które poczyniliśmy na pozycjach kosztowych, ale tylko tych, które nie odbiją się negatywnie na jakości i guest experience. Jednym słowem – utrzymać te oszczędności, których gość nie zauważy albo nie odczuje bezpośrednio ani pośrednio - mówił podczas zorganizowanej przez "Hotelarza" konferencji Hotel Trends Poland & CEE, Wojciech Budzowski, dyrektor generalny Hoteli Nosalowy z Zakopanego. Pełna relacja z dyskusji w najnowszym wydaniu naszego czasopisma.

-Na pewno w większości działania, jakie podjęli dyrektorzy generalni już od marca, były bardzo podobne do siebie. Pamiętam dokładnie moment, kiedy uderzyła w nas pierwsza fala pandemii. To była końcówka lutego, gdy odebrałem w weekend telefon z informacją o anulowaniu tysiącosobowej grupy, która miała przyjechać w poniedziałek – można się domyślić, że była to grupa warta setki tysięcy złotych. Już wtedy zaczęliśmy w gronie moich dyrektorów i managerów zastanawiać się, co zrobić na tym pierwszym etapie, żeby minimalizować skutki, które ewidentnie nas dotkną w przeciągu paru kolejnych tygodni. Zaczęliśmy oczywiście od standardowych działań, niestety w naszym przypadku wiązało się to również dodatkowo z zatrzymaniem całego procesu pre-openingowego 5-gwiazdkowego hotelu, który mieliśmy otwierać pod koniec marca, czyli Nosalowego Parku, a byliśmy już dosłownie na ostatniej prostej przed otwarciem. Wszyscy pracownicy byli już zatrudnieni i przeszkoleni – od ochrony, bellmenów, doormenów, concierge, przez obsługę VIP, barmanów, sommelierów itp., itd. Mieliśmy już pierwsze rezerwacje hotelowe. Tym samym tuż przed otwarciem stanęliśmy przed bardzo trudnym zadaniem, co zrobić: czy utrzymać ten personel i czekać, aż hotele ponownie zostaną otwarte, a nie wiadomo kiedy to nastąpi, czy też podejmować natychmiastowe działania restrukturyzacyjne.

Jakie działania restrukturyzacyjne zostały podjęte, jakie wdrażane i kontynuowane są obecnie w dalszej części, dostępnej w drukowanym "Hotelarzu", którego prenumeratę można zamówić TUTAJ.



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *