Plan marketingowy dla hotelowego SPA

Autor: Aneta Bajdalska
Plan marketingowy wyznacza cele i pokazuje, jak je osiągnąć w czasie poprzez konkretne działania. Czy hotele mają plany marketingowe i jest w nich uwzględnione hotelowe SPA? Opracowany plan mają zazwyczaj nowi inwestorzy. Inaczej sytuacja wygląda z obiektami już funkcjonującymi na rynku. A nawet jeśli taki plan istnieje, to mało kto go aktualizuje. A i tak o ile hotele, w mniejszym czy większym stopniu mają świadomość, że taką mapę działań marketingowych powinny przygotować, o tyle już hotelowe SPA często takich planów na swoje działania w ogóle nie posiadają. Departamenty SPA, jako integralna część hotelu, powinny przygotować taki plan na własny użytek, aby móc rozsądnie i efektywnie prowadzić, wspólnie z całym hotelem, swoje działania marketingowe. Aby jednak dobrze przygotować się do tego zadania, trzeba wiedzieć, po co plan robimy i z jakich elementów powinien się składać. Elementy planu marketingowego Plan marketingowy składa się z kilku elementów. Pierwszym jest określenie celów strategicznych, jakie chcemy osiągnąć. Ten etap najczęściej definiowany jest w odniesieniu do całego hotelu, jednak swój własny cel może także mieć departament SPA. Kolejnym elementem jest zebranie informacji o tym, jak nasz obiekt funkcjonuje obecnie. Jacy goście najczęściej korzystają z usług SPA? Ile wydają na jedną wizytę? Jak pracują terapeuci SPA? Jakie wskaźniki efektywności mamy w poszczególnych miesiącach, czyli jak kształtuje się obłożenie pracowników? Odpowiedź na te pytania pozwoli nam stwierdzić, gdzie dzisiaj się znajdujemy, i wyznaczyć cele, jakie chcemy osiągnąć w przyszłości. Należy także zbadać naszą pozycję na rynku w stosunku do konkurentów, czyli zrobić solidną analizę konkurencji bliższej i dalszej. Zbieramy zatem informacje nie tylko o hotelowych SPA, z którymi konkurujemy o gościa, funkcjonującymi w naszej miejscowości, ale także przyglądamy się podobnym obiektom w Polsce, a niekiedy także za granicą. Musimy również zrobić analizę SWOT, aby uświadomić sobie, w czym jesteśmy ekspertami, a gdzie mamy jeszcze wiele do zrobienia. Jednym z ważnych elementów budowania naszego planu marketingowego będzie także segmentacja rynku. Wreszcie przychodzi czas na wyznaczenie sobie celów – założeń, dokąd chcemy zmierzać, i przemyśleń, jakimi drogami do tych celów dojdziemy. Nie mniej istotne jest określenie oczekiwanych rezultatów, jakie w efekcie naszego planowania będziemy chcieli osiągać. I na koniec musimy określić budżet na założone działania marketingowe, zrobić prognozy finansowe, a także pamiętać o stałym kontrolowaniu naszego planu i aktualizowaniu go w zależności od tego, jakie zmiany zafunduje nam rzeczywistość gospodarcza, konkurencja czy też np. zmiany w przepisach prawnych. Przygotowanie planu Znając już etapy budowania dobrego planu marketingowego dla hotelowego SPA, trzeba przejść do jego stworzenia. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *