Rozstrzygnięta została druga edycja konkursu Art in Architecture Festival, promującego wykorzystanie sztuki w obiektach komercyjnych oraz w przestrzeni publicznej i prywatnej. Za najlepszą realizację w kategorii Hotele jury uznało wnętrza hotelu Nobu w Warszawie z pracami m.in. Anny Bimer i Piotra Uklańskiego. „Hotelarz” był patronem medialnym konkursu.
Złotą Statuetkę z wizerunkiem Leonarda da Vinci jury pod przewodnictwem Witolda Dudka z APA Wojciechowski przyznało architektom Medusa Group – Przemo Łukasikowi i Łukaszowi Zagale oraz inwestorowi hotelu – Tacit Investment. W uzasadnieniu werdyktu jury zwróciło uwagę na wyrafinowaną kompozycję architektury i sztuki zamkniętej w eleganckiej przestrzeni. – Surowy beton i szkło w zestawieniu z miękkim drewnem stwarza doskonałe tło – przestrzeń dla delikatnych w wyrazie prac malarskich. Sztuka wypełniająca wnętrza Nobu Hotel jest łącznikiem pomiędzy japońskim DNA hotelu a polskim kontekstem miejsca. Do pokoi wybrane zostały eleganckie, niemal biżuteryjne prace Anny Bimer, przywołujące skojarzenia z japońskimi drzeworytami. Prace Piotra Uklańskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów, użytymi elementami odnoszą się do ważnych w kulturze Japonii materiałów, jakimi są ceramika i tkanina. Naturalne techniki prac oraz ich organiczność ocieplają delikatnie surowe wnętrza hotelu – powiedziała Katarzyna Wąs, odpowiedzialna na zlecenie inwestora i w porozumieniu z architektami za dobór dzieł sztuki do nowej części hotelu. •
Złotą Statuetkę z wizerunkiem Leonarda da Vinci jury pod przewodnictwem Witolda Dudka z APA Wojciechowski przyznało architektom Medusa Group – Przemo Łukasikowi i Łukaszowi Zagale oraz inwestorowi hotelu – Tacit Investment. W uzasadnieniu werdyktu jury zwróciło uwagę na wyrafinowaną kompozycję architektury i sztuki zamkniętej w eleganckiej przestrzeni. – Surowy beton i szkło w zestawieniu z miękkim drewnem stwarza doskonałe tło – przestrzeń dla delikatnych w wyrazie prac malarskich. Sztuka wypełniająca wnętrza Nobu Hotel jest łącznikiem pomiędzy japońskim DNA hotelu a polskim kontekstem miejsca. Do pokoi wybrane zostały eleganckie, niemal biżuteryjne prace Anny Bimer, przywołujące skojarzenia z japońskimi drzeworytami. Prace Piotra Uklańskiego, jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów, użytymi elementami odnoszą się do ważnych w kulturze Japonii materiałów, jakimi są ceramika i tkanina. Naturalne techniki prac oraz ich organiczność ocieplają delikatnie surowe wnętrza hotelu – powiedziała Katarzyna Wąs, odpowiedzialna na zlecenie inwestora i w porozumieniu z architektami za dobór dzieł sztuki do nowej części hotelu. •
Dodaj komentarz