HOTEL Z POMYSŁEM 2020. CUKROWNIA ŻNIN – niepowtarzalne miejsce w skali kraju

W 14. już edycji konkursu na Hotel z Pomysłem Roku bezkonkurencyjna okazała się Cukrownia Żnin – flagowy obiekt Grupy Arche. „Wizja i rozmach”, „nietuzinkowy pomysł, oryginalne rozwiązania”, „cudowny przykład podarowania drugiego życia zabytkowemu budynkowi z duszą”, „przenosi do innej rzeczywistości” – uzasadniali swój wybór członkowie 25-osobowego jury, składającego się z najlepszych ekspertów na rynku hotelarskim. WYNIKI KONKURSU HOTEL Z POMYSŁEM 2020 1. CUKROWNIA ŻNIN, Żnin 87 pkt 2. NOBU HOTEL, Warszawa 63 pkt 3. NOSALOWY PARK HOTEL & SPA, Zakopane SKANSEN CONFERENCE & SPA, Sierpc 34 pkt 4. JJ Darboven, Rumia 23 pkt 5. Bachleda Residence, Zakopane Wawel Queen, Kraków 22 pkt 6. Lake Hill Resort & Spa, Sosnówka 18 pkt 7. Radisson Blu Sopot 13 pkt 8. Moxy Airport, Poznań 12 pkt 9. The Bridge Suites, Kraków 11 pkt 10. ibis Styles, Bolesławiec 10 pkt POZOSTAŁE HOTELE, NA KTÓRE GŁOSOWAŁO CO NAJMNIEJ DWÓCH JUROROW Hampton by Hilton, Kalisz 7 pkt ibis Styles, Lublin / Traugutta3, Białystok 6 pkt Saltic Resort & Spa, Grzybowo 4 pkt Hi Hotel, Gdańsk 2 pk Cukrownia Żnin Władysława Grochowskiego pokonała luksusowy Nobu Hotel Warsaw (Roberta de Niro – jak często dookreślany jest ten hotel), łączący w sobie japoński minimalizm z art déco, oraz zakopiański Nosalowy Park, który zaoferował nową jakość na tamtejszym rynku, odchodząc od tradycyjnej góralszczyzny w stronę stylu z okresu dwudziestolecia międzywojennego. A na podium znalazł się też Skansen z Sierpca – działający od kilku lat 3-gwiazdkowy hotel, utrzymany w konwencji mazowieckiej kultury ludowej, ale zaprojektowany zgodnie z nowoczesnymi trendami architektonicznymi. Jak widać, pomysłów w polskim hotelarstwie nie brakuje. Ideą konkursu Hotel z Pomysłem, organizowanego przez „Hotelarza” od 2007 r., jest promowanie najciekawszych rozwiązań architektonicznych, designerskich i funkcjonalnych, inwestycji łączących najnowsze trendy w hotelarstwie ze specyfiką polskiego rynku. Głównym kryterium, jakim kieruje się jury – w skład którego wchodzą architekci, projektanci wnętrz, doradcy hotelowi, przedstawiciele organizacji branżowych, sieci i operatorów oraz eksperci z poszczególnych obszarów hotelarstwa – jest POMYSŁ, jaki dany obiekt ma na siebie i swoją obecność na rynku hotelowym. Wskazują oni obiekty, które według ich interpretacji tego kryterium wyróżniają się na tle konkurencji pod względem architektonicznym, funkcjonalnym, nowatorskich rozwiązań czy innowacyjnej oferty. Cukrownia Żnin dołącza do elitarnego grona najlepszych polskich hoteli, które wygrywały wcześniejsze edycje konkursu, m.in. Narvil, Krasicki, Arłamów, Poziom 511, Moxy Warszawa Praga, Renaissance Airport Warszawa, Radisson Blu Resort Świnoujście, Indigo Warszawa i Kraków, Hilton Gdańsk, Vienna House Andel’s Łódź i Kraków czy Puro Wrocław i Gdańsk. I MIEJSCE CUKROWNIA ŻNIN, Żnin – brawa za odwagę Flagowy obiekt Grupy Arche otwarty w byłej cukrowni. Kompleks hotelowo-konferencyjno- rekreacyjny na 34 hektarach, m.in. z hotelem w hali produkcyjnej, centrum konferencyjnym w głównym magazynie, restauracją w elektrowni fabrycznej, minibrowarem w parowozowni, salą kinową w silosie, parkiem wodnym w kolejnym magazynie i własną plażą na jeziorem. „Panu Grochowskiemu nie można odmówić wizji i rozmachu. Budowlana ruina wskrzeszona niczym feniks z popiołów z oryginalnym pomysłem na nowe życie i nowe funkcje. Niepowtarzalne miejsce w skali kraju. Inwestycja w taki zabytek to niewątpliwie współczesna forma patriotyzmu. Duże brawa” – Karol Weber, enjoyyourstay.pl. „Odważna, pełna rozmachu inwestycja w nieoczywistym miejscu. Adaptacja industrialnego giganta na duży hotel konferencyjno-wypoczynkowy musi budzić podziw. Udało się pogodzić surowe industrialne wnętrza z poczuciem przytulności. Brawo. W dużych, przestronnych wnętrzach pełnych powietrza panuje elegancki minimalizm” – Maciej Knyrek, Hospitality Consulting. „Udana transformacja fabryki w nowoczesny hotel. Odważny, industrialny, surowy klimat i minimalistyczne pokoje, oryginalne wykorzystanie w nowych wnętrzach pofabrycznych urządzeń i instalacji” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Design nawiązuje do starej fabryki cukru. Projektanci zadbali, żeby gość poczuł atmosferę i ducha tamtych czasów, pozostawiając wnętrza w starej cegle. Nie zabrakło starych symboli: worki z cukrem, maszyny” – Lech Szelemet, Polor. „Za udane wkomponowanie postindustrialnego i historycznego stylu w nowoczesny i spójny kompleks konferencyjno-wypoczynkowy” – Krzysztof Szadurski, Hotele Warszawskie „Syrena”. „Dbałość o detale, elementy wystroju i pomysł na zbudowanie miasteczka w cukrowni wyróżnia to miejsce” – Anita Bajdalska, Manager SPA. „Uznanie dla zachowania charakteru fabryki oraz jej substancji zabytkowej i wpisanie w oryginalne elementy, detale, mury i konstrukcje żeliwne nowoczesnej funkcji oraz nadanie drugiego życia obiektowi zabytkowemu. Brawa za odważne, choć dość kontrowersyjne, urządzenie pokoi hotelowych w sposób całkowicie przełamujący stereotypy o luksusie. Wystrój jest bardzo powściągliwy, wręcz ascetyczny, dzięki temu obiekt aż kipi autentycznością” – Anna Król, CKK Architekci. „Bardzo łatwo jest zniweczyć potencjał historii budynku. W tym przypadku projektanci sprostali zadaniu” – Konrad Rubaszkiewicz, biuro KM Rubaszkiewicz. „Każde udane działania przywracające świetność obiektom ważnym dla danych społeczności zasługują na wyróżnienie. Hotel wygląda świetnie, poindustrialne wnętrza obiektu są modne i wykonane ze smakiem” – Jarosław Kołodziejczyk, Mextra Group. „Rewitalizacja przynosi miejscu rozgłos, przynosiła już przed powstaniem. Jestem pełen obaw, ale kibicuję temu przedsięwzięciu” – Radosław Altheim, Q Hotel. „Za harmonię historyczną w połączeniu z biznesem” – Dariusz Futoma, Horwath HTL. „Po przekroczeniu bram Cukrownia przenosi nas do innej rzeczywistości, niespotykane wysokości, przestrzenie i architektura to wyróżnik, który jest poszukiwany na rynku MICE-owym. Lokalizacja nad jeziorem to dodatkowy atut tego hotelu” – Marcin Dragan, Profitroom. Podsumowując: „Nietuzinkowy pomysł, oryginalne rozwiązanie architektoniczne, szeroka oferta dla gości w ramach całego kompleksu” – Dorota Malinowska, Pro Value. „Cudowny przykład podarowania drugiego życia zabytkowemu budynkowi z duszą. Obiekt o wyjątkowym charakterze, kreujący niesamowity klimat zarówno dla grup biznesowych, jak i osób podróżujących indywidualnie” – Małgorzata Morek, Hilton. „Nie sposób nie docenić inwestycji Grupy Arche w zabytkową tkankę polskiej architektury i przywracania świetności i użytkowego waloru zrujnowanym zabytkom. Nie inaczej było z Cukrownią Żnin, która dzięki pionierskiej wizji Władysława Grochowskiego zyskała drugie życie jako wyjątkowy hotel” – Krzysztof Gonciarek, PWS Promedia. II MIEJSCE NOBU HOTEL, Warszawa – mistrzowskie połączenie stylów „Hotel Roberta de Niro” zrobił dużo dobrego PR-u polskiemu hotelarstwu. A i sam obiekt jest niestandardowy pod wieloma względami, m.in. śmiałego połączenia architektury różnych stylów, ponieważ składa się z dwóch części, łącząc kamienicę z początku XX wieku, gdzie działał hotel Rialto, z nową, przeszkloną bryłą i poprzesuwanymi względem siebie kondygnacjami. A wyrafinowany design łączy art déco z japońskim minimalizmem. „Za bezbłędne połączenie tego, co japońskie, i tego, co współczesne, z tym, co historyczne” – Michał Winiarski, C13 Architektura Stosowana. „Za odwagę w minimalizmie nowoczesności” – Dariusz Futoma, Horwath HTL. „Ciekawa nowoczesna architektura i forma, eleganckie, designerskie wnętrza w industrialnym, surowym stylu, podane ze smakiem” – Bogdan Czajkowski, HRCA. „Obiekt najlepszy ze wszystkich pod względem architektury zewnętrznej, wewnętrzna aranżacja także na wysokim poziomie. [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *