Konferencja Hotel Trends – nowa rzeczywistość, nowe wyzwania

21 stycznia w hotelu Renaissance Airport w Warszawie odbyła się kolejna konferencja Hotel Trends Poland & CEE organizowana przez „Hotelarza” – tym razem online. Pierwotnie była planowana tradycyjnie jako dwudniowa konferencja stacjonarna 30 listopada-1 grudnia. Jednak w pierwszej połowie listopada musieliśmy podjąć decyzję o zmianie jej terminu i formatu na hybrydowy. Za to jak zwykle dopisała frekwencja. Wzięło w niej udział ponad 300 uczestników, którzy mieli dostęp do transmisji w jakości HD, a na scenie najlepsi eksperci z Polski i Europy dyskutowali o rynku hotelarskim w czasach pandemii – nowej rzeczywistości, nowych wyzwaniach, ale i nowych szansach.



Po raz pierwszy wydarzenie w tej formule zorganizowaliśmy w maju ub.r. w terminie naszych corocznych konferencji Hotel Investment Trends. Jednak byliśmy głęboko przekonani, że już jesienią uda nam się spotkać bezpośrednio na największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej konferencji dla top managementu branży hotelowej – ósmej edycji Hotel Trends. Pandemiczna rzeczywistość przerosła jednak wszystko i wszystkich. Po raz pierwszy w historii naszych konferencji – a historia ta zaczęła się w 2013 r., rozszerzona od 2017 r. o wiosenne edycje HIT – musieliśmy przełożyć jej termin. Ale tradycyjny pozostał jej wysoki poziom merytoryczny.

Konferencję zainaugurowała prezentacja Jakuba Klimczaka, business development managera w firmie STR, który przedstawił dane rynkowe podsumowujące ubiegły rok pod kątem obłożenia, średnich cen i przychodów oraz prognozy, jak te wskaźniki mogą się kształtować w tym roku na podstawie rynków, które zaczęły wychodzić z najcięższej fazy epidemii. Następnie odbyło się sześć paneli: liderów rynku, – czy hotele to wciąż atrakcyjna forma lokaty kapitału?; finansowy – skąd wziąć kapitał w trudnych czasach? Finansowanie bankowe, a może obligacje?; inwestorów – czego uczy inwestorów obecny kryzys?; sieciowy– rozwój sieci hotelowych w dobie COVID-19; operacyjny – optymalizacja kosztów działalności operacyjnej oraz panel MICE – konferencje po pandemii.

Czy hotele zdołają bez nich żyć? Mimo że konferencja odbywała się trybie online, zarejestrowani uczestnicy mieli możliwość pełnej interakcji, zadając pytania panelistom, komunikując się między sobą na czacie i oceniając jakość poszczególnych paneli (w pięciostopniowej skali wszystkie uzyskały oceny ok. 4,5 – dziękujemy). Mają też dostęp do zapisu konferencji przez miesiąc do 20 lutego (można więc jeszcze go wykupić). Ale mimo tej pełnej interaktywności mamy nadzieję, że kolejna konferencja – Hotel Investement Trends 2021, którą planujemy na czerwiec, odbędzie się już w stacjonarnej formule, tradycyjnie z kilkuset uczestnikami w hotelu Renaissance Airport. Partnerem merytorycznym styczniowej konferencji była firma Pro Value, partnerami strategicznymi – Polski Holding Hotelowy i Samsung Electronics, a parterami platynowymi – Marriott International oraz firmy Mextra i UPC Biznes. O stronę techniczną całego wydarzenia zadbała firma Brill TV.


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *