W listopadzie firmy OTA Insight, YieldPlanet i STR zorganizowały wspólny webinar podsumowujący rok 2020 na rynku polskich hoteli miejskich z perspektywy danych. Te trzy komplementarne perspektywy – wyszukiwań wykonywanych przez potencjalnych gości, dokonanych przez nich rezerwacji oraz końcowego obłożenia w obiektach – pozwalają zrozumieć trendy występujące w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poniżej przedstawiamy podsumowanie uzupełnione o informacje zgromadzone po webinarze. Mamy nadzieję, że przedstawione treści pomogą hotelarzom lepiej przygotować strategię sprzedaży na nadchodzący rok.
W listopadzie firmy OTA Insight, YieldPlanet i STR zorganizowały wspólny webinar podsumowujący rok 2020 na rynku polskich hoteli miejskich z perspektywy danych. Te trzy komplementarne perspektywy – wyszukiwań wykonywanych przez potencjalnych gości, dokonanych przez nich rezerwacji oraz końcowego obłożenia w obiektach – pozwalają zrozumieć trendy występujące w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poniżej przedstawiamy podsumowanie uzupełnione o informacje zgromadzone po webinarze. Mamy nadzieję, że przedstawione treści pomogą hotelarzom lepiej przygotować strategię sprzedaży na nadchodzący rok. Rok 2020 dobiega końca. Czego mogą spodziewać się hotelarze w kolejnym? Nie trudno o pesymizm, zwłaszcza, że liczba zakażeń koronawirusem w Polsce przekroczyła już milion. Druga fala to rzeczywistość, a pozytywne nastroje, które pojawiły się miesiącach letnich zniknęły, zastąpione obawami i niepewnością o to, co przyniesie 2021 rok. Co o tym wszystkimi mówią nam liczby?
OTA Insight – wzorce wyszukiwani lotów
W obliczu drastycznie zmienionej sytuacji na rynku hotelarskim oraz braku jakiegokolwiek odniesienia historycznego, OTA Insight rozpoczęło badania nad aktywnością konsumentów online w celu odnalezienia pozytywnych trendów w wybranych destynacjach, które mogą być oznaką widniejącego na horyzoncie wzrostu popytu. Wzorzec wyszukiwań lotów w regionie Europy Środkowo- -Wschodniej był spójny z chronologią wprowadzania restrykcji związanych z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Dramatyczny, bo ok. 75-proc. spadek zainteresowania podróżami został odnotowany już w pierwszym kwartale roku, kiedy to rozpoczęto wprowadzanie pierwszych ograniczeń oraz odnotowano pierwsze przypadki wirusa w regionie.
Wraz ze zniesieniem kwarantanny w niektórych krajach, już w maju zwiększyła się liczba wyszukiwanych lotów. Utrzymywała się ona na przyzwoitym poziomie przez cały okres wakacyjny, a Polska, z racji na różnorodność występujących w niej ośrodków wypoczynkowych, była destynacją najchętniej wyszukiwaną. Niestety ten pozytywny trend ustał wraz z końcem lata. Liczba przypadków zakażeń zaczęła się zwiększać i ponownie wprowadzono ograniczenia w podróżowaniu. Wśród krajów, które najbardziej dotkliwie to odczuły, były Węgry, gdzie granice zostały zamknięte wraz z początkiem września. Sytuacja utrzymywała się do końca października, natomiast polepszeniu uległa po 9 listopada, kiedy to firmy farmaceutyczne podały do wiadomości publicznej pozytywne wyniki swoich badań nad szczepionkami. Od tego momentu na całym świecie liczba wyszukiwanych lotów znacznie poszła w górę.
Wzrost ten zaobserwowano również w naszym regionie. W przypadku Polski liczba wyszukiwań wzrosła o 19 proc. i z tygodnia na tydzień rosła. Liczba ta niekoniecznie musi mieć bezpośrednie przełożenie na rezerwacje obiektów noclegowych, jednakże jest to pierwsza oznaka wiary w to, że dzięki szczepionce znowu będzie można zacząć podróżować. Komunikat o pracach nad szczepionką i szansa na wprowadzenie jej [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz