Galerie i knajpy pozamykane, mniejsze i większe dzieci nudzą się po domach, wszyscy zaczęli nawet odbierać telefony. I dobrze, bo w listopadzie, miesiącu wolności, jest o czym gadać, a spotkania w realu są dość skutecznie utrudnione, nawet dla hotelarzy.
Jednym z moich ulubionych wierszy o tej porze roku był zawsze fragment „Kroniki Olsztyńskiej” Gałczyńskiego: „Oto widzisz, znowu idzie jesień / człowiek tylko leżałby i spał / załóżże swój szmaragdowy pierścień / blask zielony znowu będzie grał”. Tylko jak tu spać, skoro dookoła tyle się dzieje, pierścień (covidowy) się zacieśnia, a wiatr w szuwarach brzmi złowrogo? Choć może być oznaką zasadniczych zmian.
Bo czasy są pasjonujące, pełne nadziei, choć na razie mało zabawne. Parafrazując klasyka – widmo nieuniknionych zmian krąży po Europie… Wind of changes jest konieczny w każdej dziedzinie, a w turystyce i hotelarstwie nawet ekstrapilny. Pandemia przyczynia się do nowej percepcji świata, zmian wielu dogmatów i kanonów oraz sposobu na życie. A hotelarstwo jest hiperwrażliwe, uważne i zależne od tych trendów. Od kamienia łupanego, poprzez rolnictwo, industrializację, HR rekrutował konkretne zawody. Teraz większość tych zawodów wymiera, a rodzą się takie, za którymi rząd i szkolnictwo zupełnie nie nadążają. Które szkoły uczą takich zawodów jak: trendsetter, coolhunter, personal shopper, pielę [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz