Tegoroczny sezon dla hotelarzy zakończył się definitywnie we wrześniu. W październiku tak hotele w regionach turystycznych, jak i obiekty położone w miastach odnotowały równie niskie wyniki frekwencji. 43 proc. obiektów miało obłożenie poniżej 20 proc. Frekwencję powyżej 40 proc. zadeklarowało tylko 15 proc. hoteli – wynika z najnowszego badania Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, przeprowadzonego 2-6 listopada.
Wskaźniki obłożenia wyraźnie pogorszyły się w drugiej połowie października. W odróżnieniu od poprzednich miesięcy, niemal nie było różnicy między hotelami w miastach i poza nimi. To oznacza, że przedłużony sezon wakacji zakończył się definitywnie we wrześniu. Średnia cena za nocleg w dalszym ciągu spadała. W październiku ponad 3/4 hoteli odnotowało ceny niższe niż rok wcześniej, przy czym w ponad połowie hoteli spadki były wyższe niż o 10 proc. Tylko 14 proc. hoteli zdołało utrzymać średnie ceny na ubiegłorocznym poziomie. W 85 proc. hoteli pobyty gości zagranicznych stanowiły poniżej 10 proc., a w 89 proc. przychody z segmentu MICE nie więcej niż 10 proc. Jeszcze nawet przed decyzją rządu z 7 listopada o zamknięciu hoteli, z wyjątkiem podróży służbowych, aż 80 proc. hoteli informowało o stanie rezer [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.
Prenumerata HOTELARZA to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Dodaj komentarz