1 września 2023 r. w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska Kraków-Balice otwarty ma zostać 4-gwiazdkowy Golden Tulip Balice Kraków ze 116 pokojami. Porozumienie dotyczące zarządzania hotelem podpisali Grzegorz Olchawski ze spółki 3GO, która jest inwestorem, oraz Adam Konieczny, development director Europe, Louvre Hotels Group.
Budynek zostanie wzniesiony na działce oddalonej pięć minut od lotniska, a także od węzła autostrady A4 oraz obwodnicy Krakowa. Jak podkreśla Louvre Hotels Group, „dzięki doskonałej widoczności obiektu zarówno z autostrady, jak i z pokładów podchodzących do lądowania samolotów hotel będzie również wspaniałą wizytówką marki Golden Tulip w jednym z najruchliwszych hubów komunikacyjnych w Polsce”. – Jestem przekonany, że wybór LHG jako podmiotu zarządzającego moim hotelem okaże się trafny. Pomimo obecnego kryzysu grupa rozszerza swoją sieć i jest już drugą co do wielkości grupą hotelową w Europie. Mam nadzieję, że wspólnie uda nam się pozytywnie wpłynąć na rozwój branży hotelarskiej i turystycznej – powiedział inwestor Grzegorz Olchawski.
Budynek będzie wyraźnie podzielony na części hotelową, restauracyjną i konferencyjną. Dwie ostatnie zostaną zlokalizowane na niższych kondygnacjach, na wyższych zaplanowano zaś przestrzeń noclegową. Elewacja południowej i zachodniej części hotelowej będzie dwuwarstwowa, co osłoni gości przed hałasem, a także pozwoli na montaż paneli fotowoltaicznych. Szczególnie wyeksponowana zostanie południowa fasada budynku, zwrócona w stronę autostrady oraz lotniska, która dzięki elementom brandingowym i nocnej iluminacji ma uczynić hotel jednym z najbardziej wyrazistych elementów miejscowego krajobrazu. Hotel zostanie wyposażony w miejsca postojowe dla samochodów i rowerów, a także w stanowiska ładowania samochodów elektrycznych.
W hotelu znajdzie się 100 pokoi typu standard, 14 typu superior i dwa apartamenty. Towarzyszyć im będzie zaplecze konferencyjno-bankietowe z największym pomieszczeniem na 450 osób oraz pięcioma salami o zróżnicowanej powierzchni. Część gastronomiczna, obejmująca restaurację z tarasem, została zaprojektowana z myślą o obsłudze zarówno gości hotelowych czy uczestników organizowanych wydarzeń, jak i klientów indywidualnych, np. będących w podróży samochodem. – Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w tym bardzo ważnym przedsięwzięciu, które może liczyć na duże zdywersyfikowanie klientów i korzystać na strategicznym położeniu. Projekt przygotowano z myślą o bardzo nowoczesnym produkcie hotelowym i nietuzinkowym zapleczu konferencyjnym – powiedział Adam Konieczny. •
Dodaj komentarz