Jak hotele w Europie wychodziły z poprzedniego kryzysu?

Autor: Wiktor Kołakowski
Kryzys COVID-19 okazał się szczególnie niszczycielski dla branży hotelarskiej. Krótkoterminowe skutki recesji to spadek popytu na hotele w całej Europie o 55,3 proc. w sierpniu od początku roku. Jednak głębokość długoterminowego wpływu jest dziś trudna do oszacowania – wynika z analizy STR. Aby opracować scenariusze na przyszłość, specjaliści STR przeanalizowali zachowanie rynku podczas poprzedniego kryzysu z lat 2007-2008. Na potrzeby analizy zindeksowano przychód na dostępny pokój (RevPAR) do roku 2007 dla różnych kluczowych rynków w całej Europie. Można to wykorzystać do zrozumienia, w jaki sposób rynki zachowywały się podczas kryzysu, a także w dłuższym i krótszym okresie po jego zakończeniu. Jak więc zareagowały rynki hoteli w całej Europie? Londyn przetrwał burzę Londyn wykazał się mocnym fundamentami i okazał się odporny na kryzys. RevPAR wzrósł w 2008 r., po czym nieznacznie spadł w 2009 r., ale w kolejnych latach notował silny wzrost aż do 2019 r. Popyt na hotele w stolicy Wielkiej Brytanii jest obecnie najniższy w historii, ponieważ rynek cierpi z powodu uzależnienia od podróży międzynarodowych, które prawie nie istnieją z powodu ograniczeń i środków blokujących. Jednak po powrocie międzynarodowych podróży możemy spodziewać się szybszego długoterminowego ożywienia w Londynie, ponieważ miasto udowodniło, że może przetrwać burzę – wyjaśniają autorzy analizy. html> [...]

Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Strefa prenumeratora

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Wybierz prenumeratę papierową, albo elektroniczną. Czytaj tak jak Ci wygodnie.

Prenumerata HOTELARZA to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko, bądź swoją pocztę e-mail
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.e-hotelarz.pl
  • (w tym archiwum wydań od 2005 roku, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Specjalne zniżki na szkolenia Akademii Hotelarza i konferencje organizowane przez „Hotelarza”
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 26
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego TUTAJ
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Hotelarza, skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *